Za prvních pět měsíců roku 2008 dodala společnost Škoda Auto svým zákazníkům téměř stejný počet vozů jako v celém prvním pololetí roku 2007. Pro značku Škoda se tak od začátku letošního roku rozhodlo 301.521 zákazníků. Ve srovnání s minulým rokem se jedná o nárůst o 18,4%.
Navzdory obtížným podmínkám a poklesu automobilového trhu vzrostly v západní Evropě prodeje společnosti Škoda Auto o 1,5 % proti stejnému období loňského roku na 144.919 vozů.
Na téměř dvojnásobek vzrostly prodeje v Rusku. Od ledna zde bylo zákazníkům dodáno 19.236 vozů (+79,2 %). O polovinu pak rostly dodávky také na Ukrajině, kde bylo zákazníkům za prvních pět měsíců 2008 prodáno 12.949 vozů (+48,9 %).
I přes zostřující se konkurenci zvýšila Škoda Auto prodej svých vozů na domácím trhu meziročně o 2,4% na celkových 26.088 vozů.
Výrazný nárůst prodejů zaznamenala společnost Škoda Auto u modelu Škoda Fabia. Především díky velkému úspěchu nové fabie vzrostly prodeje vozů této modelové řady od ledna do května proti loňskému roku o 12,6 % na celkových 111.569 vozů.
Prodeje modelu Škoda Octavia vzrostly o 37 %. Její kumulativní prodej dosáhl počtu 121.728 vozů.
„Daří se nám plnit naše plány na dosažení sedmi set tisíc prodaných vozů za rok 2008. Očekáváme, že pozitivní trend ještě více podpoří zahájení prodeje nové generace vozu Škoda Superb,“ uvedl Fred Kappler, člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing.
Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.