Za prvních pět měsíců roku 2008 dodala společnost Škoda Auto svým zákazníkům téměř stejný počet vozů jako v celém prvním pololetí roku 2007. Pro značku Škoda se tak od začátku letošního roku rozhodlo 301.521 zákazníků. Ve srovnání s minulým rokem se jedná o nárůst o 18,4%.
Navzdory obtížným podmínkám a poklesu automobilového trhu vzrostly v západní Evropě prodeje společnosti Škoda Auto o 1,5 % proti stejnému období loňského roku na 144.919 vozů.
Na téměř dvojnásobek vzrostly prodeje v Rusku. Od ledna zde bylo zákazníkům dodáno 19.236 vozů (+79,2 %). O polovinu pak rostly dodávky také na Ukrajině, kde bylo zákazníkům za prvních pět měsíců 2008 prodáno 12.949 vozů (+48,9 %).
I přes zostřující se konkurenci zvýšila Škoda Auto prodej svých vozů na domácím trhu meziročně o 2,4% na celkových 26.088 vozů.
Výrazný nárůst prodejů zaznamenala společnost Škoda Auto u modelu Škoda Fabia. Především díky velkému úspěchu nové fabie vzrostly prodeje vozů této modelové řady od ledna do května proti loňskému roku o 12,6 % na celkových 111.569 vozů.
Prodeje modelu Škoda Octavia vzrostly o 37 %. Její kumulativní prodej dosáhl počtu 121.728 vozů.
„Daří se nám plnit naše plány na dosažení sedmi set tisíc prodaných vozů za rok 2008. Očekáváme, že pozitivní trend ještě více podpoří zahájení prodeje nové generace vozu Škoda Superb,“ uvedl Fred Kappler, člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing.
Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.