BMW vylučuje výrobu devíti a deseti stupňových převodovek!

ar5, 28. května 2014, 09:10 Google+

Nedávno se vedení BMW pochlubilo myšlenkou, že hodlá vyrábět automatické převodovky, jenž by mělí mít až deset převodových stupňů. Teď je ale vše jinak a automobilka úplně otočila.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Klaus Frolich, jedna z hlavních osob u BMW,  řekl v rozhovoru pro Auto Express, že v současné době není potřeba stavět a vyvíjet automat s devíti rychostmi, natož pak  desetistupňovou automatickou převodovkou. Její využití by prý nemělo ve výsledku žádný smysl a navíc, převodovka s více převody dodává technickou složitost, přidává vozidlu hmotnost a zvyšuje výrobní náklady.

Pokud se tedy někdo těšil na převodovky, které svým počtem stupňů mohou s trochou nadsázky konkurovat tahačům, pak je již teď jistě zklamán. BMW prý nezajde dál než k vývoji a následné nabídce osmi rychlostního automatu. Rozdíl v oblasti spotřeby a jízdních výkonů je v porovnání mezi šesti a osmistupňovým automatem jen maximálně 7 až 8 procent a další převody, by zkrátka dle posledních výsledů měření, nebyly pro motor žádným větším přínosem.

Frolich také řekl, že manuální převodovka u americké specifikace BMW M5 je velkou zátěží pro samotného výrobce, protože náklady na její vývoj a instalaci byly a jsou obrovské. Ve výsledu se také zjistilo, že jen asi 10 procent kupujících si pořídí vůz s manuální převodovkou, ostatní vyžadují u M5 jednoznačně automat. 

Zdroj: autoexpress.co.uk

Vytisknout

Diskuze: BMW vylučuje výrobu devíti a deseti stupňových převodovek!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Caterham Seven Kamui Kobayashi Special edition pro Japonsko - anotační foto

Caterham Seven Kamui Kobayashi Special edition pro Japonsko

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud