BMW vylučuje výrobu devíti a deseti stupňových převodovek!

ar5, 28. května 2014, 09:10 Google+

Nedávno se vedení BMW pochlubilo myšlenkou, že hodlá vyrábět automatické převodovky, jenž by mělí mít až deset převodových stupňů. Teď je ale vše jinak a automobilka úplně otočila.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Klaus Frolich, jedna z hlavních osob u BMW,  řekl v rozhovoru pro Auto Express, že v současné době není potřeba stavět a vyvíjet automat s devíti rychostmi, natož pak  desetistupňovou automatickou převodovkou. Její využití by prý nemělo ve výsledku žádný smysl a navíc, převodovka s více převody dodává technickou složitost, přidává vozidlu hmotnost a zvyšuje výrobní náklady.

Pokud se tedy někdo těšil na převodovky, které svým počtem stupňů mohou s trochou nadsázky konkurovat tahačům, pak je již teď jistě zklamán. BMW prý nezajde dál než k vývoji a následné nabídce osmi rychlostního automatu. Rozdíl v oblasti spotřeby a jízdních výkonů je v porovnání mezi šesti a osmistupňovým automatem jen maximálně 7 až 8 procent a další převody, by zkrátka dle posledních výsledů měření, nebyly pro motor žádným větším přínosem.

Frolich také řekl, že manuální převodovka u americké specifikace BMW M5 je velkou zátěží pro samotného výrobce, protože náklady na její vývoj a instalaci byly a jsou obrovské. Ve výsledu se také zjistilo, že jen asi 10 procent kupujících si pořídí vůz s manuální převodovkou, ostatní vyžadují u M5 jednoznačně automat. 

Zdroj: autoexpress.co.uk

Vytisknout

Diskuze: BMW vylučuje výrobu devíti a deseti stupňových převodovek!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Caterham Seven Kamui Kobayashi Special edition pro Japonsko - anotační foto

Caterham Seven Kamui Kobayashi Special edition pro Japonsko

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud