Když společnost Bollinger představila v červenci tohoto roku vůbec první elektrické SUV zaměřené na práci v těžkém terénu, pohybovala se na poměrně tenkém ledě. Její risk se jí však nejspíš vyplatil, neboť nedávno hrdě ohlásila, že na svůj první model B1 přijala již více než 10.000 objednávek,
Dá se tedy hovořit o poměrně velkém úspěchu, neboť Bollinger B1 zatím naživo vidělo jen pár lidí,širší veřejnost má k dispozici pouze řadu fotografií, náčrtů a pár videí. Oficiální představení už je však také naplánované a uskutečnit by se mělo 31. října tohoto roku na motoristické akci SEMA v USA.
Vůz B1 bývá často označován jako celosvětově první čistě elektrické SUV / off-road / užitkový terénní vůz, čemuž odpovídá jak jeho vzhled, tak i uspořádání a použitá technika.Vůz může být dodáván s 60 kWh nebo 100 kWh baterií, přičemž jeho dojezd by se měl pohybovat od 193 až po 322 kilometrů.Vůz je poháněn elektromotory o výkonu 360 koní a z 0 na 96 km/h dokáže zrychlit za pouhé 4.5 vteřiny. Maximální rychlost pak činí 204 km/h.
Kromě svého elektrického pohonného systému však Bollinger uchvátil veřejnost i svým designem. Ten je sice hranatý a postrádá takřka jakoukoliv zahnutou linii, ovšem vše je zde podřízeno účelu. Například zadní dvojice se dá odklopit do stran, čímž vznikne velká ložná plocha a zajímavostí je i vyklápěcí čelní maska, díky které lze celým vozem protáhnout dlouhá břemena jako tyče nebo latě.
Web CarScoops také přinesl vyjádření Roberta Bollingera, výkonného ředitele společnosti. Podle jeho slov je neuvěřitelné, jak rychle se podařilo získat takové množství objednávek. Datum zahájení produkce tak zřejmě nebude příliš vzdálené.
Bollinger mimo jiné ocenil i velký zájem médií, kterého se modelu B1 dostalo okamžitě po jeho odhalení. Od té doby prý přijímá společnost řadu objednávek a podpůrných zpráv z celého světa. Zájem o odolný a schopný elektrický terénní vůz je prý ohromný a přichází z celého světa.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.