Když společnost Bollinger představila v červenci tohoto roku vůbec první elektrické SUV zaměřené na práci v těžkém terénu, pohybovala se na poměrně tenkém ledě. Její risk se jí však nejspíš vyplatil, neboť nedávno hrdě ohlásila, že na svůj první model B1 přijala již více než 10.000 objednávek,
Dá se tedy hovořit o poměrně velkém úspěchu, neboť Bollinger B1 zatím naživo vidělo jen pár lidí,širší veřejnost má k dispozici pouze řadu fotografií, náčrtů a pár videí. Oficiální představení už je však také naplánované a uskutečnit by se mělo 31. října tohoto roku na motoristické akci SEMA v USA.
Vůz B1 bývá často označován jako celosvětově první čistě elektrické SUV / off-road / užitkový terénní vůz, čemuž odpovídá jak jeho vzhled, tak i uspořádání a použitá technika.Vůz může být dodáván s 60 kWh nebo 100 kWh baterií, přičemž jeho dojezd by se měl pohybovat od 193 až po 322 kilometrů.Vůz je poháněn elektromotory o výkonu 360 koní a z 0 na 96 km/h dokáže zrychlit za pouhé 4.5 vteřiny. Maximální rychlost pak činí 204 km/h.
Kromě svého elektrického pohonného systému však Bollinger uchvátil veřejnost i svým designem. Ten je sice hranatý a postrádá takřka jakoukoliv zahnutou linii, ovšem vše je zde podřízeno účelu. Například zadní dvojice se dá odklopit do stran, čímž vznikne velká ložná plocha a zajímavostí je i vyklápěcí čelní maska, díky které lze celým vozem protáhnout dlouhá břemena jako tyče nebo latě.
Web CarScoops také přinesl vyjádření Roberta Bollingera, výkonného ředitele společnosti. Podle jeho slov je neuvěřitelné, jak rychle se podařilo získat takové množství objednávek. Datum zahájení produkce tak zřejmě nebude příliš vzdálené.
Bollinger mimo jiné ocenil i velký zájem médií, kterého se modelu B1 dostalo okamžitě po jeho odhalení. Od té doby prý přijímá společnost řadu objednávek a podpůrných zpráv z celého světa. Zájem o odolný a schopný elektrický terénní vůz je prý ohromný a přichází z celého světa.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.