Když společnost Bollinger představila v červenci tohoto roku vůbec první elektrické SUV zaměřené na práci v těžkém terénu, pohybovala se na poměrně tenkém ledě. Její risk se jí však nejspíš vyplatil, neboť nedávno hrdě ohlásila, že na svůj první model B1 přijala již více než 10.000 objednávek,
Dá se tedy hovořit o poměrně velkém úspěchu, neboť Bollinger B1 zatím naživo vidělo jen pár lidí,širší veřejnost má k dispozici pouze řadu fotografií, náčrtů a pár videí. Oficiální představení už je však také naplánované a uskutečnit by se mělo 31. října tohoto roku na motoristické akci SEMA v USA.
Vůz B1 bývá často označován jako celosvětově první čistě elektrické SUV / off-road / užitkový terénní vůz, čemuž odpovídá jak jeho vzhled, tak i uspořádání a použitá technika.Vůz může být dodáván s 60 kWh nebo 100 kWh baterií, přičemž jeho dojezd by se měl pohybovat od 193 až po 322 kilometrů.Vůz je poháněn elektromotory o výkonu 360 koní a z 0 na 96 km/h dokáže zrychlit za pouhé 4.5 vteřiny. Maximální rychlost pak činí 204 km/h.
Kromě svého elektrického pohonného systému však Bollinger uchvátil veřejnost i svým designem. Ten je sice hranatý a postrádá takřka jakoukoliv zahnutou linii, ovšem vše je zde podřízeno účelu. Například zadní dvojice se dá odklopit do stran, čímž vznikne velká ložná plocha a zajímavostí je i vyklápěcí čelní maska, díky které lze celým vozem protáhnout dlouhá břemena jako tyče nebo latě.
Web CarScoops také přinesl vyjádření Roberta Bollingera, výkonného ředitele společnosti. Podle jeho slov je neuvěřitelné, jak rychle se podařilo získat takové množství objednávek. Datum zahájení produkce tak zřejmě nebude příliš vzdálené.
Bollinger mimo jiné ocenil i velký zájem médií, kterého se modelu B1 dostalo okamžitě po jeho odhalení. Od té doby prý přijímá společnost řadu objednávek a podpůrných zpráv z celého světa. Zájem o odolný a schopný elektrický terénní vůz je prý ohromný a přichází z celého světa.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?