Jestli v současné době někdo umí muscle cars, pak je to Dodge. Především jeho osmiválcovým Hellcatem poháněná dvojice Charger a Challenger zaslouží pozornost nejednoho petrolheada. Mateřský koncern FCA však napadla jedna šílenost – dát onen skoro mytický motor i pod kapotu něčeho hranatějšího. A tak vznikl Jeep Grand Chrokee Trackhawk.
Až doposud byla nejšílenějším terénním vozem na trhu dvojice G 63 a G 65 z rukou Mercedesu-AMG. I tyto nesmyslné, ale ve své podstatě úžasné, superkrabice však strčí do kapsy tohle americké železo. Grand Chreokee Trackhawk totiž nepřišel o jediného koně kompresorem dopovaného 6.2litrového osmiválce Hellcat a nabízí tak 527 kW (717 k)! Točivý moment klesl z 881 na 875 Nm, což je ale naprosto nicotný rozdíl.
Kde už je odlišnost větší, to je fakt, že zatímco oba Dodge mají poháněná zadní kola, u Grand Cherokee přenáší zesílený osmistupňový automat Torqueflite sílu na všechna kola. Takže i navzdory hmotnosti 2433 kilogramů umí Jeep zrychlit z 0 na 97 km/h za 3,5 sekundy! Maximální rychlost je 290 km/h, v USA oblíbený závod na ¼ míle zvládne SUV za 11,6 sekundy při rychlosti 187 km/h. O spotřebě paliva tisková zpráva taktně mlčí.
Naopak kotouče s průměrem 400 milimetrů vpředu a 350 milimetrů vzadu, které Trackhawk zastaví na 34,75 metrech, zmiňuje jasně a zřetelně. Z technických dat je pak zajímavá ještě možnost táhnout 3266 kilogramů těžký přívěs, respektive fakt, že pohon všech kol se samosvorným diferenciálem na zadní nápravě umí různě distribuovat točivý moment mezi nápravy. Dle zvoleného režimu je to od 50:50 až do 60:40, respektive 30:70. Ve druhém případě se jedná o rozložení při jízdě v režimu Track.
Po designové stránce se Jeep držel trochu zpátky. Platí to tedy ve srovnání s provedením SRT, oproti němuž má Trackhawk především funkční prvky. Řeč je hlavně o dvou nasávacích otvorech v místech, kde jsou obvykle mlhovky. Ten u spolujezdce chladí olej, ten u řidiče zase motor. Spíše kosmetickou úpravou jsou lakované podběhy vyplněné 20palcovými koly z litého nebo koveného hliníku. Vzadu pak trůní čtyři černé koncovky výfuku.
Uvnitř je nejzajímavější umístění otáčkoměru doprostřed přístrojové desky. Infotainment Uconnect s 8,4palcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay i Android Auto dostal funkci Trackhawk Peroformance Pages. Dále nechybí sedadla v kůži Nappa a semiši (na přání může být celá kabina červená) a specifický režim Valet pro snížení výkonu a omezení některých funkcí vozu.
Do prodeje se Grand Chreokee Trackhawk dostane v posledním čtvrtletí letošního roku, ceny oznámeny nebyly. Na rozdíl od obou modelů Dodge pak máme šanci, že by se tento Hellcat mohl oficiálně podívat i do Evropy.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?