Jestli v současné době někdo umí muscle cars, pak je to Dodge. Především jeho osmiválcovým Hellcatem poháněná dvojice Charger a Challenger zaslouží pozornost nejednoho petrolheada. Mateřský koncern FCA však napadla jedna šílenost – dát onen skoro mytický motor i pod kapotu něčeho hranatějšího. A tak vznikl Jeep Grand Chrokee Trackhawk.
Až doposud byla nejšílenějším terénním vozem na trhu dvojice G 63 a G 65 z rukou Mercedesu-AMG. I tyto nesmyslné, ale ve své podstatě úžasné, superkrabice však strčí do kapsy tohle americké železo. Grand Chreokee Trackhawk totiž nepřišel o jediného koně kompresorem dopovaného 6.2litrového osmiválce Hellcat a nabízí tak 527 kW (717 k)! Točivý moment klesl z 881 na 875 Nm, což je ale naprosto nicotný rozdíl.
Kde už je odlišnost větší, to je fakt, že zatímco oba Dodge mají poháněná zadní kola, u Grand Cherokee přenáší zesílený osmistupňový automat Torqueflite sílu na všechna kola. Takže i navzdory hmotnosti 2433 kilogramů umí Jeep zrychlit z 0 na 97 km/h za 3,5 sekundy! Maximální rychlost je 290 km/h, v USA oblíbený závod na ¼ míle zvládne SUV za 11,6 sekundy při rychlosti 187 km/h. O spotřebě paliva tisková zpráva taktně mlčí.
Naopak kotouče s průměrem 400 milimetrů vpředu a 350 milimetrů vzadu, které Trackhawk zastaví na 34,75 metrech, zmiňuje jasně a zřetelně. Z technických dat je pak zajímavá ještě možnost táhnout 3266 kilogramů těžký přívěs, respektive fakt, že pohon všech kol se samosvorným diferenciálem na zadní nápravě umí různě distribuovat točivý moment mezi nápravy. Dle zvoleného režimu je to od 50:50 až do 60:40, respektive 30:70. Ve druhém případě se jedná o rozložení při jízdě v režimu Track.
Po designové stránce se Jeep držel trochu zpátky. Platí to tedy ve srovnání s provedením SRT, oproti němuž má Trackhawk především funkční prvky. Řeč je hlavně o dvou nasávacích otvorech v místech, kde jsou obvykle mlhovky. Ten u spolujezdce chladí olej, ten u řidiče zase motor. Spíše kosmetickou úpravou jsou lakované podběhy vyplněné 20palcovými koly z litého nebo koveného hliníku. Vzadu pak trůní čtyři černé koncovky výfuku.
Uvnitř je nejzajímavější umístění otáčkoměru doprostřed přístrojové desky. Infotainment Uconnect s 8,4palcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay i Android Auto dostal funkci Trackhawk Peroformance Pages. Dále nechybí sedadla v kůži Nappa a semiši (na přání může být celá kabina červená) a specifický režim Valet pro snížení výkonu a omezení některých funkcí vozu.
Do prodeje se Grand Chreokee Trackhawk dostane v posledním čtvrtletí letošního roku, ceny oznámeny nebyly. Na rozdíl od obou modelů Dodge pak máme šanci, že by se tento Hellcat mohl oficiálně podívat i do Evropy.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.