Krabice rychlejší než supersporty! Uhodnete, co má tento Jeep pod kapotou?

AutoRoad.cz, 11. dubna 2017, 06:59 Google+ New York International Auto Show 2017

Jestli v současné době někdo umí muscle cars, pak je to Dodge. Především jeho osmiválcovým Hellcatem poháněná dvojice Charger a Challenger zaslouží pozornost nejednoho petrolheada. Mateřský koncern FCA však napadla jedna šílenost – dát onen skoro mytický motor i pod kapotu něčeho hranatějšího. A tak vznikl Jeep Grand Chrokee Trackhawk.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jeep Grand Chrokee Trackhawk má pod kapotou mytický osmiválcový Hellcat 6.2 l s výkonem 527 kW (717 k) a je nejšílenějším SUV současnosti

Jeep Grand Chrokee Trackhawk má pod kapotou mytický osmiválcový Hellcat 6.2 l s výkonem 527 kW (717 k) a je nejšílenějším SUV současnosti | foto: Fiat Chrysler Automobiles

Sdílejte článek

Až doposud byla nejšílenějším terénním vozem na trhu dvojice G 63 a G 65 z rukou Mercedesu-AMG. I tyto nesmyslné, ale ve své podstatě úžasné, superkrabice však strčí do kapsy tohle americké železo. Grand Chreokee Trackhawk totiž nepřišel o jediného koně kompresorem dopovaného 6.2litrového osmiválce Hellcat a nabízí tak 527 kW (717 k)! Točivý moment klesl z 881 na 875 Nm, což je ale naprosto nicotný rozdíl.

Kde už je odlišnost větší, to je fakt, že zatímco oba Dodge mají poháněná zadní kola, u Grand Cherokee přenáší zesílený osmistupňový automat Torqueflite sílu na všechna kola. Takže i navzdory hmotnosti 2433 kilogramů umí Jeep zrychlit z 0 na 97 km/h za 3,5 sekundy! Maximální rychlost je 290 km/h, v USA oblíbený závod na ¼ míle zvládne SUV za 11,6 sekundy při rychlosti 187 km/h. O spotřebě paliva tisková zpráva taktně mlčí.

Naopak kotouče s průměrem 400 milimetrů vpředu a 350 milimetrů vzadu, které Trackhawk zastaví na 34,75 metrech, zmiňuje jasně a zřetelně. Z technických dat je pak zajímavá ještě možnost táhnout 3266 kilogramů těžký přívěs, respektive fakt, že pohon všech kol se samosvorným diferenciálem na zadní nápravě umí různě distribuovat točivý moment mezi nápravy. Dle zvoleného režimu je to od 50:50 až do 60:40, respektive 30:70. Ve druhém případě se jedná o rozložení při jízdě v režimu Track.

Po designové stránce se Jeep držel trochu zpátky. Platí to tedy ve srovnání s provedením SRT, oproti němuž má Trackhawk především funkční prvky. Řeč je hlavně o dvou nasávacích otvorech v místech, kde jsou obvykle mlhovky. Ten u spolujezdce chladí olej, ten u řidiče zase motor. Spíše kosmetickou úpravou jsou lakované podběhy vyplněné 20palcovými koly z litého nebo koveného hliníku. Vzadu pak trůní čtyři černé koncovky výfuku.

img-responsive

Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2018 | foto: Fiat Chrysler Automobiles

Uvnitř je nejzajímavější umístění otáčkoměru doprostřed přístrojové desky. Infotainment Uconnect s 8,4palcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay i Android Auto dostal funkci Trackhawk Peroformance Pages. Dále nechybí sedadla v kůži Nappa a semiši (na přání může být celá kabina červená) a specifický režim Valet pro snížení výkonu a omezení některých funkcí vozu.

Do prodeje se Grand Chreokee Trackhawk dostane v posledním čtvrtletí letošního roku, ceny oznámeny nebyly. Na rozdíl od obou modelů Dodge pak máme šanci, že by se tento Hellcat mohl oficiálně podívat i do Evropy. 

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Krabice rychlejší než supersporty! Uhodnete, co má tento Jeep pod kapotou?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Brussels-Motor-Show

Jsou PHEV trumfem výrobců automobilů pro rok 2020?

Toyota RAV4 plug in hybrid

Stane se Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bestsellerem roku 2020?

Toyota GR Supra

Toyota představuje model GR Supra s novým přeplňovaným motorem 2,0 litru

VAZ-2107 Mad Max

Postapokalyptická Lada pro Šíleného Maxe? Na Ukrajině je možné vše

Toyota

Toyota spouští službu KINTO na pronájem sdílení a spolujízdu aut

Panda 4x4

Elektrická Panda 4x4 od Garage Italia Customs

e-skútr

Po městě bez emisí, e-skútry od firmy Hecht

Ilustrační foto

Automechanici zveřejnili 5 nejčastějších zimních potíží s autem

Toyota Yaris

Čechů se zásadně dotknou změny u Toyoty. Naříkat ale určitě nebudou

Honda HR-V 1,5 turbo sport

Test: Honda HR-V 1.5 VTEC TURBO Sport, hot-hatch na chůdách

reklama

Doporučujeme

R18

Audi R18 TDI - blíže k technice speciálu pro Le Mans

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Stane se Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bestsellerem roku 2020?

  2. NOVÝ super úsporný MOTOR ECO-G. Které modely Dacie ho dostanou?

  3. Toyota má úspěch

  4. Test: Honda HR-V 1.5 VTEC TURBO Sport, hot-hatch na chůdách

  5. Ruské El Camino s motorem ze Supry

  6. Po městě bez emisí, e-skútry od firmy Hecht

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud