Německý úpravce ABT není na trhu žádným nováčkem, a proto není divu, že si za svou kariéru vybudovat velmi dobré jméno. Dalším vozem v jeho portfoliu se stala současná Audi S3.
Proč zrovna S3? Jednoduše je to nejvýkonnější a nejsportovnější model a ABT chce dokázat, že umí vylepšit už tak nadupaný model. Vozy upravené od ABT najdou uplatnění jak v běžném provozu, tak například na okruhu. Pojďme se tedy podívat jaký recept tentokrát tuner připravil.
Základem S3 je přeplňovaný motor o objemu 2,0 s technologií TFSI, která již v základu dává výkon 265 koní a 350 Nm kroutícího momentu, modifikace řídící jednotky však vyhoupla výkon o 45 koní nahoru, na slušných 310 koní a 420 Nm, což už řidiče zarazí hluboko do sedadla, aby ne, vždyť po úpravě zrychlí S3 ABT na stovku za 5,4 vteřiny a zastaví se až při rychlosti 258 km/h.
Samozřejmostí je také nastavení podvozku, na kterém se podílel jeden z řidičů závodů DTM. Optický balíček pak zahrnuje zadní spoiler s difuzorem dávající vozu dynamický a působivý pohled, k tomu odpovídá i jedinečný zvuk linoucí se z výfukových tlumičů. Kapitolou samou pro sebe jsou pak atraktivní kola o velikosti 19“ palců s označením ABT AR.
zdroj: ABT
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.