Německý úpravce ABT není na trhu žádným nováčkem, a proto není divu, že si za svou kariéru vybudovat velmi dobré jméno. Dalším vozem v jeho portfoliu se stala současná Audi S3.
Proč zrovna S3? Jednoduše je to nejvýkonnější a nejsportovnější model a ABT chce dokázat, že umí vylepšit už tak nadupaný model. Vozy upravené od ABT najdou uplatnění jak v běžném provozu, tak například na okruhu. Pojďme se tedy podívat jaký recept tentokrát tuner připravil.
Základem S3 je přeplňovaný motor o objemu 2,0 s technologií TFSI, která již v základu dává výkon 265 koní a 350 Nm kroutícího momentu, modifikace řídící jednotky však vyhoupla výkon o 45 koní nahoru, na slušných 310 koní a 420 Nm, což už řidiče zarazí hluboko do sedadla, aby ne, vždyť po úpravě zrychlí S3 ABT na stovku za 5,4 vteřiny a zastaví se až při rychlosti 258 km/h.
Samozřejmostí je také nastavení podvozku, na kterém se podílel jeden z řidičů závodů DTM. Optický balíček pak zahrnuje zadní spoiler s difuzorem dávající vozu dynamický a působivý pohled, k tomu odpovídá i jedinečný zvuk linoucí se z výfukových tlumičů. Kapitolou samou pro sebe jsou pak atraktivní kola o velikosti 19“ palců s označením ABT AR.
zdroj: ABT
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.