Prodej aut s hybridním pohonem v Česku za čtyři měsíce letošního roku meziročně stoupl o 41,5 procenta na 12.637 vozů. Z toho počet plug-in hybridů do zásuvky vzrostl o 71,7 procenta na 1691 vozů. Počet registrovaných elektromobilů se zvýšil o 72,8 procenta na 1788 vozidel. Vyplývá to podle ČTK z aktuálních údajů Svazu dovozců automobilů.
Celkově počet registrovaných nových aut na alternativní pohon včetně vozů na plyn vzrostl o 36 procent na 15.760 vozidel. Dominantní je stále benzín s 66,4 procenta trhu, podíl nafty tvoří 25,6 procenta.
V registracích nových vozů na hybridní pohon v Česku nadále podle svazu dovozců dominuje Toyota s 3173 auty, druhý Ford prodal 1370 hybridů a třetí příčka patří značce BMW s 1278 vozy na kombinovaný pohon. Nejprodávanějším elektromobilem se díky pokračujícímu zlevňování stala Tesla se 445 prodanými vozy, na druhém místě skončila domácí Škoda Auto s 302 elektromobily Enyaq a třetí je Volkswagen, který prodal 221 elektrických aut ID.
"Poměr prodaných hybridů vůči spalovacím motorům dlouhodobě roste a podobný trend je patrný i u elektromobilů, i když v této oblasti český trh stále zaostává. Hybridní technologie, kterou Toyota využívá již v páté generaci, se v současnosti jeví jako ideální krok pro přechod k případné budoucí plné elektromobilitě," uvedl generální ředitel značek Toyota a Lexus v ČR Martin Peleška.
V evropském srovnání skončilo Česko v prvním čtvrtletí v podílu registrací nových elektromobilů na předposledním místě před Slovenskem, uvedlo v polovině dubna CDV. Zatímco v EU bylo v prvním čtvrtletí ze všech nově registrovaných aut 12,1 procenta elektromobilů, v Česku to bylo 2,4 procenta. Z členských zemí je za Českem pouze Slovensko s 1,8 procenta elektromobilů mezi nově registrovanými auty, upozornilo centrum.
"I přes ne zcela lichotivé evropské srovnání jezdí po českých silnicích již 16.000 osobních bateriových elektromobilů. K dispozici mají přibližně 3650 veřejných dobíjecích bodů, z nichž 72 procent slouží pro pomalé AC dobíjení, 23 procent pak pro rychlejší DC dobíjení a pět procent pak tvoří ultra rychlé dobíjecí body s výkonem 150 a více kW," uvedl ředitel Centra dopravního výzkumu Jindřich Frič.
Automobily na částečný nebo úplný bateriový pohon tvoří 19,3 procenta celkových prodejů nových osobních aut na českém trhu. Celkově se od ledna do konce dubna prodalo 74.770 nových vozů, tedy o pětinu meziročně více.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?