Prodej aut s hybridním pohonem v Česku za čtyři měsíce letošního roku meziročně stoupl o 41,5 procenta na 12.637 vozů. Z toho počet plug-in hybridů do zásuvky vzrostl o 71,7 procenta na 1691 vozů. Počet registrovaných elektromobilů se zvýšil o 72,8 procenta na 1788 vozidel. Vyplývá to podle ČTK z aktuálních údajů Svazu dovozců automobilů.
Celkově počet registrovaných nových aut na alternativní pohon včetně vozů na plyn vzrostl o 36 procent na 15.760 vozidel. Dominantní je stále benzín s 66,4 procenta trhu, podíl nafty tvoří 25,6 procenta.
V registracích nových vozů na hybridní pohon v Česku nadále podle svazu dovozců dominuje Toyota s 3173 auty, druhý Ford prodal 1370 hybridů a třetí příčka patří značce BMW s 1278 vozy na kombinovaný pohon. Nejprodávanějším elektromobilem se díky pokračujícímu zlevňování stala Tesla se 445 prodanými vozy, na druhém místě skončila domácí Škoda Auto s 302 elektromobily Enyaq a třetí je Volkswagen, který prodal 221 elektrických aut ID.
"Poměr prodaných hybridů vůči spalovacím motorům dlouhodobě roste a podobný trend je patrný i u elektromobilů, i když v této oblasti český trh stále zaostává. Hybridní technologie, kterou Toyota využívá již v páté generaci, se v současnosti jeví jako ideální krok pro přechod k případné budoucí plné elektromobilitě," uvedl generální ředitel značek Toyota a Lexus v ČR Martin Peleška.
V evropském srovnání skončilo Česko v prvním čtvrtletí v podílu registrací nových elektromobilů na předposledním místě před Slovenskem, uvedlo v polovině dubna CDV. Zatímco v EU bylo v prvním čtvrtletí ze všech nově registrovaných aut 12,1 procenta elektromobilů, v Česku to bylo 2,4 procenta. Z členských zemí je za Českem pouze Slovensko s 1,8 procenta elektromobilů mezi nově registrovanými auty, upozornilo centrum.
"I přes ne zcela lichotivé evropské srovnání jezdí po českých silnicích již 16.000 osobních bateriových elektromobilů. K dispozici mají přibližně 3650 veřejných dobíjecích bodů, z nichž 72 procent slouží pro pomalé AC dobíjení, 23 procent pak pro rychlejší DC dobíjení a pět procent pak tvoří ultra rychlé dobíjecí body s výkonem 150 a více kW," uvedl ředitel Centra dopravního výzkumu Jindřich Frič.
Automobily na částečný nebo úplný bateriový pohon tvoří 19,3 procenta celkových prodejů nových osobních aut na českém trhu. Celkově se od ledna do konce dubna prodalo 74.770 nových vozů, tedy o pětinu meziročně více.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.