Čínská automobilka GAC, neboli Guangzhou Auto Company, se už léta připravuje na vstup do USA. Na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu firma odhalila koncept, který vznikl přímo v Kalifornii a ukazuje, jak si GAC představuje auto pro Američany.
GAC má přitom pro vstup na západní trhy docela slušné předpoklady. V Číně má firma pověst nejkvalitnějšího výrobce, její auta se pravidelně umísťují na špičkách žebříčků spolehlivosti a bezpečnosti. Kromě toho se jako jedna z mála čínských automobilek nikdy nesnížila k výrobě kopií. Při svém prvním vystoupení na americkém autosalonu se však ztrapnila svým jménem, v Číně totiž své vozy prodává pod značkou Trumpchi, což Američané nepřijali tak vřele, jak Číňané očekávali.
Pro letošní Detroitský autosalon si na svůj stánek GAC připravil i specialitu. Koncept Entranze je sedmimístný mix mezi MPV a SUV, který byl navíc vytvořen přímo v Americe. GAC si pro své americké ústředí vybral město Los Angeles v Kalifornii a tam také vzniklo první designérské centrum automobilky na americkém kontinentu. Návrh vozu měl na starosti švédský designér Pontus Fontaeus, který předtím pracoval mimo jiné i pro Volvo, Ferrari, Kia nebo Faraday Future.
Na pohled je Entranze spíše tradičním minivanem než SUV, s kabinou posunutou daleko dopředu a jen velmi krátkou kapotou. Také vevnitř se designéři GAC vrátili k tradičnímu americkému konceptu. Uspořádání sedaček je totiž 3+2+2, což znamená přední sedačku připomínající lavice ze starých amerických korábů. Americkost podtrhuje i označení konceptu jako ultimátního vozu pro road tripy. Jinak je ale Entranze typicky konceptově hypermoderní, s průhlednými posuvnými dveřmi, tenkými pruhy LED světel a ještě tenčími sloupky kabiny. Také interiér se nese v duchu sci-fi, malý hranatý volant se zasouvá při režimu plně autonomní jízdy a většinu palubní desky zabírají dva OLED displeje.
Entranze je samozřejmě plně elektrický ale vzhledem k tomu, že jde jen o koncept bez plánů k výrobě, nejsou známy žádné specifikace. Místo toho GAC zdůrazňuje, že vozidlo je vyrobeno z ekologických materiálů, například v kabině je ve velkém využit korek.
GAC plánuje začít s prodejem svých vozů v USA už tento rok a v současnosti již shání dealery po celém státě. V Číně už firma prodává několik slušně vypadajících SUV a také elektrické crossovery, které by při správném nacenění mohly Američany zaujmout. Pokud se toto povede, pokusí se GAC proniknout i do EU.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?