Pro Citroën je u nás divize užitkových vozů velmi důležitá. V Čechách automobilky prodávají průměrně 5% užitkových modelů a 95% osobních. Citroën prodá 15% užitkových a z toho je drtivá většina právě model Jumper. Není pak divu, že se jedná o strategický model značky.
Jumper prošel výraznými mezigeneračními změnami. Mnoho z nich bylo provedeno na popud skutečných majitelů bývalé generace. Zároveň byl Jumper důkladně testován. S testovanými modely se najelo přes čtyři miliony kilometrů.
Posílená tuhost karoserie, nové zesílené uchycení zadních dveří a nebo zvýšená odolnost kolejnic, to jsou některé změny provedené na základě reálných zkušeností majitelů předchozí generace Jumeperu.
Nová generace přináší spoustu novinek. Například pneumatické odpružení zadní nápravy, které umožňuje snížit nakládací hranu až o 7 centimetrů. Přibyly i odkládací prostory, celkem jich nyní je v kabině až 13. Novinkou je také rádio a navigace s dotykovým displejem, což je ojedinělé v segmentu. Zároveň je znovu k dispozici parkovací kamera, která kdykoliv se otevřou zadní dveře hlídá prostor nakládání/vykládání a obraz promítá na displeji v kabině, takže má řidič přehled o tom, co se vzadu děje. Zajímavý je i nový systém HDC (regulace rychlosti při jízdě ze svahu).
Během poměrně krátké testovací jízdy po úzkých silničkách za Prahou jsem si na rozměry vozu rychle zvykl. Díky velkým zrcátkům, jsem měl perfektní přehled o dění vzadu a i bez parkovací kamery lze bezproblémově couvat a parkovat. Pod kapotou testovaného Jumperu jsme měli motor 2,2 HDi s výkonem 150 koní a točivým momentem 350 Nm, který je dostupný při 1750 ot/min. (mimochodem, téměř identické parametry jako 2,0 TDI ve Škodě Octavii 150 koní a 320 Nm od 1750 ot/min.). Jumper neměl najeto ani 500 kilometrů, ale i tak měl až překvapivě mnoho síly. Zároveň byl kultivovaný a zpřevodování bylo velmi zdařilé, stejně jako přené dráhy řadící páky umístěné na přístrojové desce.
Nový Jumper prošel změnami, které jsou ihned vidět. A co víc, velmi mu prospěli. Korunuje to velmi příznivou cenou a to nejen tou základní. Citroën v Čechách nastavil velmi zajímavý a výhodný systém, jakým lze základní nejmenší a nejslabší Jumper zvětšit, prodloužit, nebo doplnit o silnější motorizaci. Například ze základního 2,2 HDi 110 koní za +10 000,- máte 2,2 HDi 130 koní +10 000,- 2,2 HDi 150 koní a +10 000,- 3,0 HDi 180 koní. V rámci právě probíhající akce můžete mít ještě dodatečnou slevu 25 000,- nebo servis Free Drive na 2 roky a 150 000 km zdarma. (Free Drive obsahuje například i výměnu oleje včetně oleje, výměnu stěračů a podobně).
Je tedy Jumper vhodnou investicí pro firmy? Odpovíme, že ano. Díky možnosti zaplatit jen za to, za co potřebuji, je ideální volbou pro malé a středí firmy, které si nakonfigurují podle svých potřeb, jen to co skutečně potřebují.
Fotografie: Roman Havlín