Aliance dvou světových výrobců automobilů různých kategorií ušetří 30-40% nákladů
Spolupráce, chcete-li aliance dvou světových automobilek světa přináší plody v podobě nové platformy Common Module Family (CMF). Ta se na rozdíl od německé MQB, která se objeví u modelů Golf VII., Škoda Octavia třetí generace a dalších, dá rozdělit do čtyřech na sobě nezávislých modulů, které tak utvoří kompaktní automobil. Jedná se motorový prostor, kabinu, přední a zadní část.
Nová platforma přinese ušetření na nákupu součástek a technologických nákladech, součástí kontraktu je i idea výrobního procesu AIMS (Alliance Integrated Manufacturing System), volně přeložitelná jako možnost výroby jednoho modelu nezávisle na té či oné továrně.
Zda spolupráce pokvete či nikoli, nejsme schopni odhadnout. Oficiální vyjádření hovoří o 14 modelech, které budou na CMF postaveny. Jako první použije vyspělou technologii Nissan u svých modelů Qashqaie, X-Trail a amerického Rogue. Následovat budou vozy s francouzským logem Espace, Scénic, Laguna a další.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?