Aliance dvou světových výrobců automobilů různých kategorií ušetří 30-40% nákladů
Spolupráce, chcete-li aliance dvou světových automobilek světa přináší plody v podobě nové platformy Common Module Family (CMF). Ta se na rozdíl od německé MQB, která se objeví u modelů Golf VII., Škoda Octavia třetí generace a dalších, dá rozdělit do čtyřech na sobě nezávislých modulů, které tak utvoří kompaktní automobil. Jedná se motorový prostor, kabinu, přední a zadní část.
Nová platforma přinese ušetření na nákupu součástek a technologických nákladech, součástí kontraktu je i idea výrobního procesu AIMS (Alliance Integrated Manufacturing System), volně přeložitelná jako možnost výroby jednoho modelu nezávisle na té či oné továrně.
Zda spolupráce pokvete či nikoli, nejsme schopni odhadnout. Oficiální vyjádření hovoří o 14 modelech, které budou na CMF postaveny. Jako první použije vyspělou technologii Nissan u svých modelů Qashqaie, X-Trail a amerického Rogue. Následovat budou vozy s francouzským logem Espace, Scénic, Laguna a další.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?