Škoda Auto vyrobila milióntou Octavii

Michal Bartoň, 17. února 2004, 13:43 Google+

Z montážní linky závodu společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi vyjel dnes..

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

..(úterý, 17. února 2004 v 11:00 hod.) již milióntý automobil modelové řady Škoda Octavia.


Škoda Octavia je prvním automobilem Škoda, vyvinutým a vyráběným na základě společně sdílených technologií značek koncernu Volkswagen. Stal se symbolem zásadního přerodu celého podniku a přispěl k obnovení prestiže, image a respektu značky Škoda. Oblibu si získal především díky své moderní konstrukci, nadčasovému designu, spolehlivosti, kvalitnímu dílenskému zpracování, atraktivní ceně a nízkým provozním nákladům. Současná Octavia získala také řadu ocenění: dostala se do finále soutěže „Car of the Year“ v roce 1997, verze Octavia Combi byla oceněna „Národní cenou pro design 1999 v ČR“ nebo titulem „Nejlepší auto roku 2000“ v kategorii Combi v anketě anglického magazínu Auto Express. Bezpečnost současné Octavie potvrdil na podzim 2001 také crash test nezávislého sdružení EuroNCAP. Automobil Škoda Octavia první generace, vybaven pouze jedním airbagem zde získal čtyři hvězdičky, čímž se doposud řadí mezi nejbezpečnější vozy své třídy.

Jubilejním vozem je Škoda Octavia Combi Ambiente v šedé metalické barvě „Graphite“, vybavená úsporným turbodieselovým motorem 1.9 TDI o výkonu 66 kW. Automobil, v jehož výbavě nechybí například automatická klimatizace Climatronic, střešní okno, bezpečnostní systémy ABS, MBA a ASR, nebo 16‘‘ kola s lehkých slitin byl vyroben na přímou objednávku zákazníka z Maďarska.

Z celkového počtu jeden milión vyrobených vozů řady Octavia připadlo 646 668
na verzi liftback a 353 332 na provedení Combi. Zákazníkům bylo dodáno
44 032 vozů s pohonem všech kol – Octavia 4x4 a Octavia Combi 4x4, 14 069 luxusních verzí Laurin & Klement a 13 286 sportovních provedení Octavia RS a Octavia Combi RS. Výrobu všech těchto speciálních modelů zajišťuje závod Škoda Auto ve Vrchlabí.

Člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky, Karl-Günter Büsching, během slavnostního aktu mimo jiné řekl: „Zásadní úspěch automobilu nezávisí pouze na technice a technologii, ale podstatnou měrou také na kvalifikaci a řemeslné zručnosti těch, kteří vůz od výroby nářadí až po technickou kontrolu před expedicí provázejí. Oproti původnímu předpokladu, kdy jsme chtěli vyrábět tři sta padesát vozů za den, jich dnes ve skutečnosti vyrábíme denně šest set čtyřicet a ve špičce až sedm set. Proto bych rád vyjádřil svůj dík především všem spolupracovníkům a spolupracovnicím za jejich práci a obětavost.“

Automobil Škoda Octavia první generace byl veřejnosti poprvé představen na pařížském autosalónu v září 1996. Jeho sériová výroba se naplno rozběhla ještě v tom samém roce v nově postaveném závodě v Mladé Boleslavi. Verze Škoda Octavia Combi byla prezentována o rok později na autosalonu IAA ve Frankfurtu. Model Octavia se stal základem i pro první vůz Škoda s pohonem všech kol v novodobé historií značky - Octavia Combi 4x4 byla uvedena na trh v roce 1999, provedení liftback na jaře 2001. Sportovně laděná Octavia RS je v nabídce od roku 2000, v létě 2002 k ní přibyla verze Combi RS.

Automobil Škoda Octavia druhé generace bude mít oficiální výstavní premiéru 2. března 2004 v den zahájení mezinárodního ženevského autosalonu. Po konstrukční stránce jde o zcela nový automobil využívající vyspělé technologie, který stylisticky a koncepčně navazuje na svého úspěšného předchůdce. První Octavie nové generace začnou autorizovaní prodejci Škoda Auto nabízet již začátkem léta letošního roku.

Vzhledem k dlouhodobému velkému zájmu zákazníků (v uplynulém roce dosáhl současný model Octavia rekordního prodeje 165 635 vozů), se bude Octavie první generace vyrábět dále souběžně s novým modelem.

Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto a.s.
Vytisknout

Diskuze: Škoda Auto vyrobila milióntou Octavii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Hyundai zaútočí novým Tusconem - anotační foto

Hyundai zaútočí novým Tusconem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud