Automobilka Kia, která letos slaví třicáté výročí na českém trhu, má další důvod k oslavě. V září se jí podařilo překonat významný milník 150 000 prodaných osobních automobilů českým zákazníkům. Při započítání lehkých užitkových vozů (LCV) jsou celkové prodeje značky v ČR dokonce ještě o necelých 10 000 vozidel vyšší. Kia se zároveň již třetím rokem drží v TOP 5 nejprodávanějších značek v ČR s aktuálním tržním podílem 5,16 %.
„Jsme hrdí na to, že zrovna v roce našeho 30. výročí jsme překonali takto významný milník. Přesný počet prodaných osobních automobilů na konci října činil 152 291 kusů. Tímto děkujeme všem našim zákazníkům za důvěru a podporu,“ uvedl Arnošt Barna, generální ředitel Kia Czech, a dodal: „Již za první pololetí jsme registrovali meziroční nárůst prodejů o 6 % a na konci třetího kvartálu je to dokonce více než o 12 %. Díky tomuto vývoji dosáhneme s největší pravděpodobností nejvyššího množství prodaných vozů v historii za jeden rok.“
Kia vstoupila na český trh v roce 1993. V roce 2014 představila plně elektrický model Soul EV, kterým na českém trhu otevřela brány do světa elektromobility. Hranici 100 000 prodaných vozů na tuzemském trhu se podařilo značce dosáhnout v roce 2018, kdy Kia dodala českým zákazníkům celkem dosud rekordních 10 439 nových osobních automobilů. „Během následujících šesti let jsme zažili pandemii covid-19 ve spojení s potížemi v automobilovém průmyslu i ekonomickou krizi. Navzdory tomu se nám podařilo prodejní výsledky zvýšit o dalších 50 000 dodaných osobních automobilů a tempo růstu prodejů více než zdvojnásobit,“ připomněl A. Barna.
V žebříčku nejprodávanějších modelů na českém trhu dominují suverénně s 66 566 kusy modely rodiny Ceed (hatchback, Sportswagon, ProCeed a XCeed). Na druhém místě následuje SUV Sportage (27 719 kusů) a třetí je model Rio (17 690 kusů). Celkově generují modely Ceed a Sportage 70 % prodejů značky českým zákazníkům.
Kia se poslední roky výrazně etabluje také v oblasti elektromobility. Během svého působení na českém trhu prodala celkem 2 523 elektrifikovaných vozů, z toho 684 za prvních deset měsíců letošního roku, což představuje v meziročním srovnání nárůst o 18 %. Mezi prodanými vozy v letošním roce činí podíl elektrifikovaných pohonů (BEV, PHEV, HEV) 7 %, což je historicky nejlepší výsledek.
„Naše statistiky ukazují, že i mezi českými motoristy roste zájem o bateriové elektromobily, v nichž vidíme budoucnost automobilového průmyslu. Také proto jsme letos na podzim na trh uvedli další čistě bateriový model, konkrétně novou vlajkovou loď, sedmimístné SUV Kia EV9. Věříme, že bude minimálně stejně úspěšné jako revoluční EV6, kterou si na našem trhu vybralo již 277 zákazníků. Už v současnosti máme v České republice jednu z nejširších nabídek elektrických modelů na trhu a do roku 2027 chceme nabídnout našim zákazníkům celkem 11 bateriových elektromobilů, 15 na globálním trhu,“ uzavřel A. Barna.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.