Automobilka Kia, která letos slaví třicáté výročí na českém trhu, má další důvod k oslavě. V září se jí podařilo překonat významný milník 150 000 prodaných osobních automobilů českým zákazníkům. Při započítání lehkých užitkových vozů (LCV) jsou celkové prodeje značky v ČR dokonce ještě o necelých 10 000 vozidel vyšší. Kia se zároveň již třetím rokem drží v TOP 5 nejprodávanějších značek v ČR s aktuálním tržním podílem 5,16 %.
„Jsme hrdí na to, že zrovna v roce našeho 30. výročí jsme překonali takto významný milník. Přesný počet prodaných osobních automobilů na konci října činil 152 291 kusů. Tímto děkujeme všem našim zákazníkům za důvěru a podporu,“ uvedl Arnošt Barna, generální ředitel Kia Czech, a dodal: „Již za první pololetí jsme registrovali meziroční nárůst prodejů o 6 % a na konci třetího kvartálu je to dokonce více než o 12 %. Díky tomuto vývoji dosáhneme s největší pravděpodobností nejvyššího množství prodaných vozů v historii za jeden rok.“
Kia vstoupila na český trh v roce 1993. V roce 2014 představila plně elektrický model Soul EV, kterým na českém trhu otevřela brány do světa elektromobility. Hranici 100 000 prodaných vozů na tuzemském trhu se podařilo značce dosáhnout v roce 2018, kdy Kia dodala českým zákazníkům celkem dosud rekordních 10 439 nových osobních automobilů. „Během následujících šesti let jsme zažili pandemii covid-19 ve spojení s potížemi v automobilovém průmyslu i ekonomickou krizi. Navzdory tomu se nám podařilo prodejní výsledky zvýšit o dalších 50 000 dodaných osobních automobilů a tempo růstu prodejů více než zdvojnásobit,“ připomněl A. Barna.
V žebříčku nejprodávanějších modelů na českém trhu dominují suverénně s 66 566 kusy modely rodiny Ceed (hatchback, Sportswagon, ProCeed a XCeed). Na druhém místě následuje SUV Sportage (27 719 kusů) a třetí je model Rio (17 690 kusů). Celkově generují modely Ceed a Sportage 70 % prodejů značky českým zákazníkům.
Kia se poslední roky výrazně etabluje také v oblasti elektromobility. Během svého působení na českém trhu prodala celkem 2 523 elektrifikovaných vozů, z toho 684 za prvních deset měsíců letošního roku, což představuje v meziročním srovnání nárůst o 18 %. Mezi prodanými vozy v letošním roce činí podíl elektrifikovaných pohonů (BEV, PHEV, HEV) 7 %, což je historicky nejlepší výsledek.
„Naše statistiky ukazují, že i mezi českými motoristy roste zájem o bateriové elektromobily, v nichž vidíme budoucnost automobilového průmyslu. Také proto jsme letos na podzim na trh uvedli další čistě bateriový model, konkrétně novou vlajkovou loď, sedmimístné SUV Kia EV9. Věříme, že bude minimálně stejně úspěšné jako revoluční EV6, kterou si na našem trhu vybralo již 277 zákazníků. Už v současnosti máme v České republice jednu z nejširších nabídek elektrických modelů na trhu a do roku 2027 chceme nabídnout našim zákazníkům celkem 11 bateriových elektromobilů, 15 na globálním trhu,“ uzavřel A. Barna.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.