Korejská automobilka vydala první oficiální fotografie svého nového sedanu s názvem K9. Vůz v současné době není určen pro evropský trh, ale pouze pro trh v USA. Název, pod kterým se model K9 bude prodávat v USA (a později možná i v Evropě) zatím automobilka neuvedla.
Hlavní důvod, který na model K9 strhává pozornost je jeho design. Přesněji řečeno designová podobnost nového vozu s BMW řady 7.
Vnímání designu je čistě subjektivní záležitost, ale určitá podobnost mezi oběma vozy je patrna z mnoha pohledů. Přední světlomety se světlou linkou v horní části, velice podobný tvar střechy a C sloupku a hlavně zadní světlomety, do kterých zasahuje chromová lišta s integrovanými světly zpátečky.
V žádném případě se však nedá říct, že by K9 nebyla pěkným autem. Z některých úhlů je možné nový vůz označit za hezčí, než její vzor BMW řady 7.
Ředitel marketingové skupiny pro zámořské prodeje, Soon-Nam Lee okomentoval uvedení nové vlajkové lodi automobilky Kia slovy: “K9 je náš první velký sedan s pohonem zadních kol. Vytvořili jsme jej bez kompromisů v oblasti designu, technologií i jízdních vlastností. K9 nastaví nový standard v segmentu velkých sedanů a její design je další ukázkou jak automobilka Kia dokáže překvapit.“Pod kapotou nového vozu by se měly objevit motory známé z Hyundai Genesis. V nabídce by tedy měly být motory 3.8 l V6 (333 koní), 4,6l V8 (385 koní) a 5.0l V8 (430 koní).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.