Výrazný vnější design tohoto SUV je nyní ještě atraktivnější. Nově navrženy byly sériově dodávané LED světlomety a zadní LED svělta. Interiér kromě toho obdržel novou přístrojovou desku se zušlechtěnými povrchy a novou generaci informačních a zábavních systémů. Volkswagen současně rozšířil sériovou výbavu modelu T-Cross, jehož bylo za pouhé tři roky prodáno cca 1,2 milionu vozů. Kompaktní SUV značky se má vyznačovat výhodným poměrem cena/výkon.
Nový T-Cross bude nabízen se třemi hospodárnými přeplňovanými motory TSI, které dosahují nejvyššího výkonu 70 kW (95 k)2, 85 kW (115 k)3 nebo 110 kW (150 k)4. Zákazníci mají na výběr také čtyři stupně výbavy: „T-Cross“, „Life“ a dvě vrcholné verze „Style“ (designový) a „R-Line“ (sportovní vzhled). Nově byly do nabídky zařazeny tři barvy karoserie: žlutá „Grape Yellow“, metalická modrá „Clear Blue“ a metalická červená „Kings Red“.
Všestranný a prostorný, pro rodinu a volný časInteriér modelu T-Cross ohromí snadným ovládáním, vyváženou nabídkou prostoru pro až pět osob, zadními sedadly podélně posuvnými v rozsahu 140 mm a maximálně variabilním zavazadlovým prostorem. Jsou-li všechna sedadla obsazena, nabízí T-Cross objem zavazadlového prostoru 385 až 455 litrů, měřeno do výšky opěradel zadních sedadel. Po sklopení zadních sedadel (dělených v poměru 60:40) vznikne rovná ložná plocha, nad níž se rozkládá zavazadlový prostor o objemu až 1281 litrů (do výšky opěradel předních sedadel). Kromě toho se od výbavové linie „Life“ sériově dodává sklopné opěradlo sedadla spolujezdce vpředu. Jeho sklopením se délka úložného prostoru prodlouží na 2398 mm, a umožní tak přepravovat uvnitř vozu i velmi dlouhé předměty od surfového prkna až po středně velký žebřík.
Navýšená nosnost tažného zařízení nabízí větší rezervu pro přepravu elektrokolVolkswagen u modelu T-Cross výrazně zvýšil nejvyšší přípustné svislé zatížení tažného zařízení, a to z 55 kg na 75 kg. Nárůst o 20 kg zvyšuje maximální hmotnost, která může působit shora na odnímatelné tažné zařízení (výbava na přání). Nový T-Cross nabízí větší rezervy pro jízdu s těžkým přívěsem. Zároveň také vzrostla nejvyšší přípustná hmotnost jízdních kol, která si může posádka vzít na cestu s sebou na nosiči připevněném k tažnému zařízení – to je důležité především pro přepravu elektrokol.
„Travel Assist“6 nabízí zásadní zvýšení komfortuT-Cross může být jako celosvětově jeden z mála modelů ve své třídě vybaven na přání asistenčním systémem „Travel Assist“6 , který nabízí asistované řízení vozu v podélném i příčném směru. V závislosti na vpředu jedoucích vozidlech a povolené rychlosti dokáže T-Cross regulovat svou rychlost jízdy automatickým zrychlováním a brzděním. „Travel Assist“ přitom dokáže v rámci svých systémových limitů zohledňovat také omezení rychlosti jízdy, zatáčky a kruhové objezdy. „Lane Assist“ současně udržuje tento model značky Volkswagen ve svém jízdním pruhu. Je-li nový T-Cross vybaven převodovkou DSG, dokáže automaticky absolvovat popojíždění v dopravní koloně.
Varianty výbavy modelu T-Cross, cena od 519 000 KčJiž výrazně vylepšená základní verze „T-Cross“1 je vybavena novými prvky, mezi něž patří mimo jiné LED světlomety (místo halogenových), zadní LED světla, asistent pro rozpoznávání dopravních značek, digitální panel sdružených přístrojů „Digital Cockpit“ s úhlopříčkou 20,3 centimetru (8,0 palce), nyní z přístrojové desky vyčnívající displej informačního a zábavního systému (rovněž s úhlopříčkou 20,3 centimetru), rozhraní USB-C a parkovací asistent „Park Assist“ (senzory vpředu a vzadu). Základní verze modelové řady T-Cross je vybavena motorem TSI o výkonu 70 kW.
O stupeň výš stojí verze „Life“1Mezi nové prvky její rozšířené sériové výbavy patří 16“ kola z lehké slitiny typu „Nottingham“, projekce světla z krytů vnějších zpětných zrcátek na zem a integrace aplikací z chytrého telefonu prostřednictvím systému App-connect. Také ve verzi T-Cross Life zajišťuje sériově pohonná jednotka TSI o výkonu 70 kW. Základní cena této verze je 571 900 Kč.
Top verze „Style“1 má nyní ve své sériové výbavě poprvé pro model T-Cross nabízené „světlomety IQ.LIGHT – LED Matrix“ („R-Line“: sériová výbava pouze v Německu) s funkcemi světel pro odbočování za každého počasí. Mezi nové osvětlovací funkce patří navíc promítání abstraktního loga na vozovku. Obě verze kromě toho sériově disponují novými 17“ koly z lehké slitiny s příslušným specifickým designem („Manila“ pro „Style“, „Valencia“ pro „R-Line“), vnějším ambientním osvětlením a zadními LED světla s animovanými funkcemi ukazatelů směru a brzdových světel. Nový T-Cross Style sází spíše na eleganci a design, zatímco T-Cross R-Line umocňuje svůj sportovní charakter nárazníky v designu „R“.
K příplatkové výbavě informačního a zábavního systému obou výše zmíněných verzí patří dotykový displej s úhlopříčkou 23,4 cm (9,2 palce), digitální panel sdružených přístrojů „Digital Cockpit Pro“ s úhlopříčkou 25,4 cm (10 palců), App-Connect pro Apple CarPlay a Android Auto (App-Connect Wireless) pro připojení bezdrátově a telefonní rozhraní.
Obě verze jsou sériově vybaveny jednotkou TSI o výkonu 85 kW (na přání se 7stupňovou převodovkou DSG5). T-Cross Style je k dispozici za cenu od 655 900 Kč. T-Cross R-Line lze pořídit od 667 900 CZK. Verze „Life“, „Style“ a „R-Line“ mohou zákazníci na přání objednávat také s motorem TSI o výkonu 110 kW, který je sériově dodáván v kombinaci se 7stupňovou převodovkou DSG.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.