Výrazný vnější design tohoto SUV je nyní ještě atraktivnější. Nově navrženy byly sériově dodávané LED světlomety a zadní LED svělta. Interiér kromě toho obdržel novou přístrojovou desku se zušlechtěnými povrchy a novou generaci informačních a zábavních systémů. Volkswagen současně rozšířil sériovou výbavu modelu T-Cross, jehož bylo za pouhé tři roky prodáno cca 1,2 milionu vozů. Kompaktní SUV značky se má vyznačovat výhodným poměrem cena/výkon.
Nový T-Cross bude nabízen se třemi hospodárnými přeplňovanými motory TSI, které dosahují nejvyššího výkonu 70 kW (95 k)2, 85 kW (115 k)3 nebo 110 kW (150 k)4. Zákazníci mají na výběr také čtyři stupně výbavy: „T-Cross“, „Life“ a dvě vrcholné verze „Style“ (designový) a „R-Line“ (sportovní vzhled). Nově byly do nabídky zařazeny tři barvy karoserie: žlutá „Grape Yellow“, metalická modrá „Clear Blue“ a metalická červená „Kings Red“.
Všestranný a prostorný, pro rodinu a volný časInteriér modelu T-Cross ohromí snadným ovládáním, vyváženou nabídkou prostoru pro až pět osob, zadními sedadly podélně posuvnými v rozsahu 140 mm a maximálně variabilním zavazadlovým prostorem. Jsou-li všechna sedadla obsazena, nabízí T-Cross objem zavazadlového prostoru 385 až 455 litrů, měřeno do výšky opěradel zadních sedadel. Po sklopení zadních sedadel (dělených v poměru 60:40) vznikne rovná ložná plocha, nad níž se rozkládá zavazadlový prostor o objemu až 1281 litrů (do výšky opěradel předních sedadel). Kromě toho se od výbavové linie „Life“ sériově dodává sklopné opěradlo sedadla spolujezdce vpředu. Jeho sklopením se délka úložného prostoru prodlouží na 2398 mm, a umožní tak přepravovat uvnitř vozu i velmi dlouhé předměty od surfového prkna až po středně velký žebřík.
Navýšená nosnost tažného zařízení nabízí větší rezervu pro přepravu elektrokolVolkswagen u modelu T-Cross výrazně zvýšil nejvyšší přípustné svislé zatížení tažného zařízení, a to z 55 kg na 75 kg. Nárůst o 20 kg zvyšuje maximální hmotnost, která může působit shora na odnímatelné tažné zařízení (výbava na přání). Nový T-Cross nabízí větší rezervy pro jízdu s těžkým přívěsem. Zároveň také vzrostla nejvyšší přípustná hmotnost jízdních kol, která si může posádka vzít na cestu s sebou na nosiči připevněném k tažnému zařízení – to je důležité především pro přepravu elektrokol.
„Travel Assist“6 nabízí zásadní zvýšení komfortuT-Cross může být jako celosvětově jeden z mála modelů ve své třídě vybaven na přání asistenčním systémem „Travel Assist“6 , který nabízí asistované řízení vozu v podélném i příčném směru. V závislosti na vpředu jedoucích vozidlech a povolené rychlosti dokáže T-Cross regulovat svou rychlost jízdy automatickým zrychlováním a brzděním. „Travel Assist“ přitom dokáže v rámci svých systémových limitů zohledňovat také omezení rychlosti jízdy, zatáčky a kruhové objezdy. „Lane Assist“ současně udržuje tento model značky Volkswagen ve svém jízdním pruhu. Je-li nový T-Cross vybaven převodovkou DSG, dokáže automaticky absolvovat popojíždění v dopravní koloně.
Varianty výbavy modelu T-Cross, cena od 519 000 KčJiž výrazně vylepšená základní verze „T-Cross“1 je vybavena novými prvky, mezi něž patří mimo jiné LED světlomety (místo halogenových), zadní LED světla, asistent pro rozpoznávání dopravních značek, digitální panel sdružených přístrojů „Digital Cockpit“ s úhlopříčkou 20,3 centimetru (8,0 palce), nyní z přístrojové desky vyčnívající displej informačního a zábavního systému (rovněž s úhlopříčkou 20,3 centimetru), rozhraní USB-C a parkovací asistent „Park Assist“ (senzory vpředu a vzadu). Základní verze modelové řady T-Cross je vybavena motorem TSI o výkonu 70 kW.
O stupeň výš stojí verze „Life“1Mezi nové prvky její rozšířené sériové výbavy patří 16“ kola z lehké slitiny typu „Nottingham“, projekce světla z krytů vnějších zpětných zrcátek na zem a integrace aplikací z chytrého telefonu prostřednictvím systému App-connect. Také ve verzi T-Cross Life zajišťuje sériově pohonná jednotka TSI o výkonu 70 kW. Základní cena této verze je 571 900 Kč.
Top verze „Style“1 má nyní ve své sériové výbavě poprvé pro model T-Cross nabízené „světlomety IQ.LIGHT – LED Matrix“ („R-Line“: sériová výbava pouze v Německu) s funkcemi světel pro odbočování za každého počasí. Mezi nové osvětlovací funkce patří navíc promítání abstraktního loga na vozovku. Obě verze kromě toho sériově disponují novými 17“ koly z lehké slitiny s příslušným specifickým designem („Manila“ pro „Style“, „Valencia“ pro „R-Line“), vnějším ambientním osvětlením a zadními LED světla s animovanými funkcemi ukazatelů směru a brzdových světel. Nový T-Cross Style sází spíše na eleganci a design, zatímco T-Cross R-Line umocňuje svůj sportovní charakter nárazníky v designu „R“.
K příplatkové výbavě informačního a zábavního systému obou výše zmíněných verzí patří dotykový displej s úhlopříčkou 23,4 cm (9,2 palce), digitální panel sdružených přístrojů „Digital Cockpit Pro“ s úhlopříčkou 25,4 cm (10 palců), App-Connect pro Apple CarPlay a Android Auto (App-Connect Wireless) pro připojení bezdrátově a telefonní rozhraní.
Obě verze jsou sériově vybaveny jednotkou TSI o výkonu 85 kW (na přání se 7stupňovou převodovkou DSG5). T-Cross Style je k dispozici za cenu od 655 900 Kč. T-Cross R-Line lze pořídit od 667 900 CZK. Verze „Life“, „Style“ a „R-Line“ mohou zákazníci na přání objednávat také s motorem TSI o výkonu 110 kW, který je sériově dodáván v kombinaci se 7stupňovou převodovkou DSG.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.