Carvago představilo srovnání vývoje hodnoty různých typů vozů z roku 2019. Největší ztrátu hodnoty zaznamenal Range Rover s naftovým šestiválcem a až překvapivě dobře drží svou hodnotu malé kompaktní vozy.
Při usednutí do nového vozu a ujetí prvních kilometrů ztrácí vozidlo zpravidla deset procent své hodnoty. Toto letité pravidlo narušil až extrémní výpadek v dodávkách nových vozů během pandemie v letech 2020 až 2022. Nová auta byla v některých případech levnější než totožná ve stavu zánovního vozu, neboť zánovní vůz byl dostupný hned a na nový se v některých případech čekalo i více než rok. Automobilový trh se ale postupně vrací do původního stavu a proto Carvago porovnalo jednotlivé třídy aut a jejich schopnost držet, respektive ztrácet hodnotu.
Za Range Rover si zákazník připlatí. Téměř Dvakrát.Největší procentuální ztrátu napříč všemi analyzovanými vozy vykázal Land Rover Range Rover, luxusní SUV nabízející bohatou výbavu a moderní techniku. Důvodem takového poklesu mohou být problematické motory, které při špatně nastaveném servisu vypoví svou službu už při relativně nízkém nájezdu. Na druhou stranu, čtyř až pětiletý kus s perfektní servisní historií nabízí lákavou příležitost získat luxusní ojetinu za zlomek původní ceny. “Kupovat Range Rover bez jasné servisní historie a správným intervalem výměny oleje je obrovským hazardem a například naší kontrolou takový vůz neprojde,” říká Marek Dvořák, šéf výkupu vozidel v Carvago.
LUXUSNÍ SUVLAND ROVER RANGE_ROVER / DIESEL / 54,71 %BMW X5 / DIESEL / 40,45 %AUDI Q7 / DIESEL / 35,93 %
Malé tratí máloNa druhém konci žebříčku najdeme pochopitelně levná kompaktní auta, která i díky dynamice trhu ojetin v posledních letech tratila v průměru kolem 5 procent své hodnoty za rok. Za premianta v kategorii byla Toyota Aygo, která průměrně tratila méně než čtyři procenta své hodnoty ročně. Jako jeden z důvodů lze označit obecný ústup této kategorie se spalovacími motory v nabídce nových vozů.
KOMPAKTNÍ VOZYTOYOTA AYGO / BENZÍN / 15,92 %HYUNDAI I10 / BENZÍN / 19,63 %MITSUBISHI SPACESTAR / BENZÍN / 22,91 %KIA PICANTO / BENZÍN / 26,43 %
Ojetina tratí nejméněDynamika ztráty hodnoty je pochopitelně největší v prvním roce provozu, poté se ztráta hodnoty v čase zpomalí. “Čistě pragmatický přístup k nákupu vozu vede k nákupu tři až pět let starého auta, které má největší propad ceny za sebou,” říká Jakub Šulta, zakladatel online tržiště Carvago.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.