Čekací doby na nová auta se u prodejců v Česku proti loňsku zkrátily až o polovinu a nejčastěji se u aut objednaných do výroby pohybují od tří do osmi měsíců. V minulém roce zákazníci na auta kvůli chybějícím čipům čekali i déle než rok. Vyplývá to podle ČTK z informací nejprodávanějších značek aut na českém trhu. Nikoho zřejmě nepřekvapí, že nejkratší čekací lhůty jsou u čistě bateriových elektromobilů. U Škody i VW stačí 3 měsíce.
"Dostupnost většiny nových aut se letos zlepšila, průměrná čekací doba na výrobu auta letos v červenci poprvé klesla pod šest měsíců. V předchozích dvou letech čekací doba na výrobu vozů všech značek běžně přesahovala 12 měsíců," uvedl ředitel prodeje jednoho z největších tuzemských dealerů Louda Auto Martin Feller. Výjimkou podle něj zůstávají hlavně některé užitkové vozy s pohonem 4x4, na které se stále čeká až jeden rok.
U domácí Škody Auto se podle mluvčí Michaely Sklenářové nejméně čeká na Enyaq a Superb, a to přibližně tři měsíce. Nejdelší čekací lhůta je u Octavie, Kodiaqu a Fabie, kde v závislosti na zvolené výbavě a motorizaci dosahuje až osmi měsíců.
"...nejméně se čeká na Škodu Enyaq a Superb..."U Toyoty se proti loňskému roku dodací lhůty výrazně zlepšily a většinu modelů má skladem či na dojezdu do tří měsíců. Do tří měsíců zákazníci dostanou vozy Aygo X, Yaris, Yaris Cross, stávající generace C-HR, Corolla Cross, Land Cruiser, GR Supra, Corolla sedan, Camry, bZ4X, Corolla kombi a Yaris Cross. "Zejména u Corolly TS došlo oproti loňsku k velmi výraznému zkrácení dodací doby. Máme k dispozici vozy s dojezdem tři měsíce a na objednávku je aktuálně dodání do konce roku," uvedla mluvčí Toyoty ČR Jitka Jechová. Na SUV bestsellery RAV4 a Hilux se čeká do osmi měsíců.
"...model ID.3 a zbytek rodiny ID., dodací lhůty se pohybují zhruba do tří měsíců."Pro některé oblíbené modely Volkswagenu může být dodací lhůta podle mluvčího Davida Valenty delší v závislosti na konkrétní konfiguraci, ale situace se postupně zlepšuje. "Pokud jde o náš nejnovější model ID.3 a zbytek rodiny ID., dodací lhůty se pohybují zhruba do tří měsíců. Aktuálně s výrobcem pracujeme na 'fast lane' verzi ID.3, která by mohla být k dodání do 30 dní. Oblíbená SUV jako Taigo, T-Cross a T-Roc lze dodat do tří měsíců, přičemž jejich letní edice jsou skladem. U globálně nejvíce poptávaného modelu Golf a Golf Variant se podařilo snížit dodací lhůtu na šest až devět měsíců," řekl. Na modely Passat a Arteon si podle něj zákazníci počkají tři až pět měsíců. U ostatních modelů se dodání pohybuje od pěti do sedmi měsíců, dodal.
U značky Hyundai podle mluvčího Davida Pavlíčka jde především o to, z jakého výrobního závodu model pochází. "Nejrychleji zákazníci logicky získají modely z Nošovic, které tvoří většinu našich prodejů na českém trhu. Déle se čeká na vozy z turecké produkce, vzhledem k logistice si zákazníci nejdéle počkají na modely, které k nám cestují z Jižní Koreje," řekl ČTK. Na vozy i30 nebo Tucson z Nošovic se průměrně čeká čtyři až sedm měsíců, na i10 a i20 z Turecka pět až sedm měsíců, na Konu z Koreje pět až sedm měsíců a nejdelší dobu dodání má Staria, kde to trvá osm až deset měsíců, uvedl.
Také Kia hlásí zkrácení dodacích lhůt o několik týdnů až měsíců. Nejdéle si nyní zákazníci počkají na Sorento, kde se upravuje výroba modelu a jeho stávající verzi již nejde do výroby zadat. Naopak nejkratší dobu musí zájemci podle mluvčí Kateřiny Vaňkové čekat na Ceed, v jehož případě se lhůty podle varianty pohybují od dvou do pěti měsíců.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?