Počet dovezených ojetých osobních aut od ledna do konce července klesl o osm procent na 93.039 vozů. Jejich průměrné stáří je 10,7 roku, tedy stejné jako loni. Podíl vozů starších deseti let klesl o dva procentní body na 49,25 procenta. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Nejvíce dováženou značkou byla domácí Škoda s 20.158 vozy, následuje Volkswagen se 17.924 auty a třetí je Ford s 6642 dovezenými kusy. Na dalších místech jsou prémiové značky BMW, Mercedes-Benz a Audi.
Češi si za sedm měsíců rovněž dovezli 85 ojetých Ferrari, 573 Porsche nebo 31 Lamborghini, ale také 16 luxusních Rolls-Royce nebo 49 trabantů.
"Propad dovozů ojetin se oproti minulému roku pomalu snižuje, v červenci meziročně chybělo už jen necelých 200 vozů. Zatímco na začátku roku byl propad k loňskému lednu o více než 13 procent, v červenci se ke stejnému měsíci loňského roku snížil jen na 1,6 procenta a reálně hrozí, že se brzy dovozy těm loňským vyrovnají," uvedla generální ředitelka skupiny Aures Holding Karolína Topolová.
Prodej nových aut ve stejném období stoupl o 17,2 procenta na 131.638 vozů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.