Počet dovezených ojetých osobních aut od ledna do konce července klesl o osm procent na 93.039 vozů. Jejich průměrné stáří je 10,7 roku, tedy stejné jako loni. Podíl vozů starších deseti let klesl o dva procentní body na 49,25 procenta. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Nejvíce dováženou značkou byla domácí Škoda s 20.158 vozy, následuje Volkswagen se 17.924 auty a třetí je Ford s 6642 dovezenými kusy. Na dalších místech jsou prémiové značky BMW, Mercedes-Benz a Audi.
Češi si za sedm měsíců rovněž dovezli 85 ojetých Ferrari, 573 Porsche nebo 31 Lamborghini, ale také 16 luxusních Rolls-Royce nebo 49 trabantů.
"Propad dovozů ojetin se oproti minulému roku pomalu snižuje, v červenci meziročně chybělo už jen necelých 200 vozů. Zatímco na začátku roku byl propad k loňskému lednu o více než 13 procent, v červenci se ke stejnému měsíci loňského roku snížil jen na 1,6 procenta a reálně hrozí, že se brzy dovozy těm loňským vyrovnají," uvedla generální ředitelka skupiny Aures Holding Karolína Topolová.
Prodej nových aut ve stejném období stoupl o 17,2 procenta na 131.638 vozů.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.