Poprvé v historii mají lidé, kteří si kupují ojeté auto, možnost prověřit si historii najetých kilometrů zdarma. Cebia totiž připravila nový produkt pod názvem Základní prověření, pomocí něhož se rozhodla bojovat proti narůstající míře stáčení tachometrů. Už v tuto chvíli je Základní prověření dostupné u 41 % aut, která prodávají autobazary. Do poloviny října přibyde dalších 38 % aut a zkontrolovat si zdarma najeté kilometry tak bude možné dohromady u 79 %, tedy čtyř aut z pěti, která se prodávají v autobazarech či v rámci certifikovaných programů.
Informaci o tom, že má vozidlo Základní prověření zdarma, se mohou zákazníci dozvědět již při výběru auta na internetu z výpisu inzerátů (ukázka viz níže). Po rozkliknutí inzerátu je pak přímo na kartě vozu umístěno tlačítko Zobrazit prověření Cebia. Základní výpis je dostupný i v místě prodeje prostřednictvím tzv. Smart kódu, tedy QR kódu, po jehož načtení mobilem se zobrazí stejný Základní výpis jako přes internet. Pokud zákazník přijde do prodejního místa a zalíbí se mu jiné auto, než které si původně vyhlédl, může si i zde jednoduše zkontrolovat historii najetých kilometrů.
Cebia kultivuje český trh ojetých aut„Reagujeme tím na opět rostoucí míru stáčení tachometrů, respektive prodej aut se stočeným tachometrem. Kvůli zdražování má už opět 35 % prověřovaných aut stočený tachometr. Věříme, že díky Základnímu prověření se tato míra do konce roku zredukuje pod 30 % a i nadále bude mít klesající tendenci,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která pomáhá motoristům bojovat proti podvodům při prodeji ojetin už 32 let.
Součástí základního prověření jsou vedle historie stavů najetých kilometrů také kontrola odcizení, kontrola financování, tedy zda vozidlo není zatížené leasingem či spotřebitelským úvěrem, dále kontrola, zda vozidlo nebylo provozováno jako taxi a v neposlední řadě i specifikace vozidla. To vše mohou zákazníci u prodejců, kteří se zapojili do programu Základní prověření, zdarma na voze zkontrolovat.
Havárie za poloviční cenuZa poloviční cenu běžné ceny za prověření pak mohou zákazníci získat plné prověření vozidla, jehož součástí jsou informace o haváriích a poškozeních (včetně fotografií a vyčíslení škody pojišťovnou), servisní záznamy, kontrola stáří a původu, inzerce a fotografie z inzerce, svolávací akce, kontrola barvy vozidla či podrobný návod na kontrolu originality vozidla. „Věříme, že díky možnosti získat kompletní informace za poloviční cenu, se může trh zkultivovat i z pohledu zatajování havárií, falšování původu či omlazování vozidel,“ upozorňuje Martin Pajer. Tlačítko na kompletní prověření vozu za polovinu ceny naleznou zákazníci na konci Základního prověření.
Do programu Cebia se zapojili nejvýznamnější prodejciZákladní prověření již aktuálně nabízejí největší prodejci na trhu, jako je AAA Auto, Auto ESA či například DAVO CAR, ad., jejichž vozy tvoří dohromady zhruba 41 % trhu. Nejpozději do poloviny října dokončí implementaci i další významní prodejci a certifikované programy jako je Škoda PLUS, Das WeltAuto či například Mama Car, čímž se podíl aut se Základním prověřením navýší o dalších 38 % na 79 % trhu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?