Volvo V90 Cross Country je přesně tím, co se od poslední generace švédského kombi očekává. Přitažlivý skandinávský design propojený precizním zpracováním se schopností poradit si se všemi typy cest.
Hlavním mottem nového Volva V90 Cross Country je „žijte přítomností“. Volvo v tomto případě nesáhlo jen po nějakých faceliftech, ale vyrobilo zcela nový vůz. Základem je samozřejmě kombi V90, které sdílí karosářský základ se sedanem S90 a SUV XC90. Jedná se o zcela novou platformu určenou pro velké modely, na kterých Volvo postavilo i novinku XC60.
Velká kola, podvozek zvýšený téměř o šest centimetrů oproti „základní“ verzi, spodní kryt předního nárazníku a rozšíření lemů blatníků nejsou jen „stylingové hraní si s plasty“ – spolu s adaptivním podvozkem s aktivními tlumiči 4C a zadním vzduchovým odpružením, plejádou bezpečnostních asistentů a možností volby ze čtyř jízdních režimů dělají z modelu s přídomkem „Cross Country“ ideální vůz pro jízdu v lehkém terénu.
Pokud byste o V90 Cross Country měli zájem, pak vás bude jistě zajímat i cena, která s turbodieselem D4 startuje na 1.450.000 korun, což není zrovna málo. Za uvedenou cenu dostanete dvoulitrový naftový čtyřválec o výkonu 140 kW (400 N.m.) a šestistupňovou manuální převodovku. Za osmistupňový automat si připlatíme přibližně šedesát tisíc korun, přičemž pro ostatní motorizace je automatická převodovka standardní výbavou, stejně jako pohon všech kol.
Naopak nejsilnější (a také nejdražší) pohonnou jednotkou je benzinový čtyřválec T6, poskytující výkon 235 kW (400 N.m.). Ten kombinuje přeplňování pomocí turbodmychadla a mechanicky poháněného kompresoru. Cena v tomto provedení činí rovných 1.600.000 korun, a 1.720.000 korun ve výbavové verzi Cross Country Pro. Ten nabízí mimo jiné 19“ kola, kožené čalounění z Nappa kůže a digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3“.
Výbavu je možné ještě rozšířit o příplatkové balíčky. Například „Paket Business“ (za 35.000 korun) který nabízí navigaci a aktivní parkovací asistent nebo paket „Xenium“ (77.000 korun), jehož cena zahrnuje panoramatické střešní okno, head-up display, parkovací kameru a sluneční clony v zadních oknech.
Volvo V90 Cross Country je zajisté snem mnoha řidičů, kteří by si rádi pořídili všestranné, bezpečné a elegantní rodinné kombi. Jediným problémem, ke splnění tohoto snu, však může být příliš vysoká cena, která je ale vykoupena kvalitou a spolehlivostí vozů značky Volvo. Jediným konkurentem V90 Cross Country může být SUV XC90, které nabízí totožné parametry, použití, výbavu i cenu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.