Do nabídky se nově zařazuje vznětový dvoulitr, který tím pádem dostane pozici nejvýkonnějšího motoru v modelové řadě X-Trail. Díky tomu se poprvé objeví také možnost spárovat automatickou převodovku Xtronic CVT s pohonem všech čtyř kol. Nový naftový dvoulitr nabídne slušných 177 koní výkonu a maximální točivý moment dosáhne 380 Nm.
Znalci konceru Renault Nissan pak jistě tuší, že se vlastně jedná o přepracovanou jednotku 2.0 dCi. Tu používal například Renault Koleos první generace. Nový motor se stejným objemem pak dostane i jeho druhá generace. Díky vyššímu výkonu se pak počítá s tím, že X-Trail 2.0 dCi bude konzumovat okolo šesti litrů v průměru.
Co se týče nabídek verzí, náročnější zákazníci si budou moci vybrat také provedení s automatem a pohonem pouze předních kol. U varianty 4x4 půjde zvolit, zda chcete místo automatu raději manuál. Kdo by však chtěl dvoulitrovou předokolku s manuálem, má smůlu.