Před 85 lety, konkrétně 6. března 1934, odstartovala kariéra legendární modelové řady Škoda Popular. Prvním zákazníkem se stal světoznámý výrobce obuvi, společnost Baťa ze Zlína. Model Popular nabídl vynikající poměr cena/výkon a moderní konstrukci, slavil sportovní i obchodní úspěchy a byl vyvážen do desítek zemí.
V polovině 20. let minulého století zahájila značka Škoda velkorysý investiční program, přinášející efektivní masovou produkci na pásové lince a následně působivou modelovou ofenzívu. Předstupněm nové generace osobních vozů se v dubnu 1933 stal vůz Škoda 420 Standard, pádná odpověď na hospodářskou krizi. Oproti předchozímu typu Š 422 se podařilo snížit pohotovostní hmotnost asi o 250 kg, objem čtyřdobého čtyřválce 995 cm3 se 14,7 kW umožnil naplno využít dobových daňových zvýhodnění, cena činila 29 800 Kč.
Na základě pozitivních zkušeností s tímto typem automobilka Škoda vyvinula modelovou řadu Popular. Již úvodní lidové provedení Š 418 Popular nabídlo díky páteřovému nosníku, nezávislému zavěšení všech kol, výhodnému rozložení hmotnosti (převodovka v bloku se zadní nápravou, systém transaxle) a přesnému hřebenovému řízení výborné jízdní vlastnosti na špatných silnicích. Čtyřválcový motor 902 cm3 měl výkon 13 kW a spotřeboval jen 7 l na 100 km. První prototyp vznikl 18. ledna 1934, během ledna a února následovalo dalších 19 kusů ověřovací série.
V úterý 6. března 1934 se vůbec prvním zákazníkem modelové řady Škoda Popular, nabízené od 17 800 Kč, stala zlínská společnost Baťa, mezinárodně proslulý výrobce obuvi a pneumatik, které dodával i pro vozy Škoda . Novinku měl osobně převzít "Chef" podniku Jan Antonín Baťa. O měsíc později, 9. dubna, pak jednání ředitele automobilky Ing. Karla Hrdličky vyústilo v objednávku dalších 30 vozů v provedeních polokabriolet a roadster. Po pozitivních zkušenostech z provozu moderně řešeného a úsporného vozu společnost Baťa zakoupila ještě další desítky automobilů řady Škoda Popular, mimo jiné s uzavřenou užitkovou karoserií.
Škoda Popular si rychle získala mimořádnou oblibu motoristů. Za volant vozu Škoda Popular usedala například herečka Olga Scheinpflugová, mezi prominentními majiteli nechyběla ani československá fotbalová reprezentace, tým vicemistrů světa 1934 v čele s kapitánem, brankářem Františkem Pláničkou. Kvality jednoho z nejdostupnějších automobilů na trhu potvrdila triumfální dálková jízda čtveřice vozů Škoda Popular z Prahy do jedenácti tisíc kilometrů vzdálené Kalkaty v Britské Indii. Zpáteční cesta vedla přes Bombaj, paroloď posádky opustily v Terstu a pokračovaly domů přes Itálii, Jugoslávii a Rakousko, čímž celkovou ujetou vzdálenost zaokrouhlily na 15 000 kilometrů.
Zákazníci v ČSR i v desítkách zemí světa přijali Popular velmi kladně, o čemž svědčí prudce rostoucí objem výroby, mezi lety 1934/1935 takřka na dvojnásobek. Jen v období 1935 – 1939 bylo vyvezeno takřka 6000 exemplářů. Za zmínku stojí, že to byly právě Populary, kterými začal vývozautomobilů Škoda do Číny, konkrétně od jara 1935. Z řady výrazných sportovních úspěchů připomeňme druhé místo ve třídě do 1500 cm3 na Rallye Monte Carlo 1936, náročnější zákazníky poté oslovila odvozená série komerčních verzí kupé a roadsteru Popular Monte Carlo. V roce 1936 se Škoda i díky této modelové řadě stala na domácím trhu prodejní jedničkou, jíž zůstává bez přerušení dosud.
K rostoucí oblibě nejmenšího z vozů značky Škoda přispěla průběžná modelová péče: již v létě 1934 se pod kapotou objevil silnější motor 995 cm3 /14,7 kW, z dalších inovací připomeňme ventilový rozvod OHV a netříštivé čelní sklo z léta 1937, na podzim následovalo zvětšení motoru na 1089 cm3 /22 kW. V roce 1938 se u vozů Škoda Popular 1100 OHV uplatnily kapalinové bubnové brzdy. Souběžně byla k dispozici ještě dostupnější varianta Škoda Popular 995 "Liduška" za cenu 17 300 korun, s výkonem 16 kW a čtyřmístnou uzavřenou karoserií. Kariéru automobilů Popular přerušily válečné události. Celkem vzniklo v letech 1934 – 1946 více než 21 000 zástupců modelové řady Škoda Popular, z toho asi 250 kusů po osvobození.
Odrazovým můstkem k poválečnému obnovení produkce se stalo provedení Škoda Popular 1101, jehož prototypy vyjely v létě 1939. Rozvor se protáhl o 40 mm, převodovka nyní již navazovala na motor se spojkou. Podařilo se zachovat příznivou spotřebu 8,5 l na 100 km při současném zvýšení výkonu na 23,5 kW. Modernizované provedení zamířilo k zákazníkům v roce 1946 jako Škoda 1101, známější je ale pod přezdívkou "Tudor".
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.