Chevrolet si pro nadcházející autosalon v Paříži připravil očekávanou novinku. Je jí už napůl známý hatchback Aveo.
Nové Aveo se již představilo jako koncept Aveo RS. Bylo jasné, že i sériové provedení si odnese agresivně vyznívající přední masku, která se stane jasným poznávacím znamením novinky.
Po Chevroletu Spark by se novinka měla stát dalším zajímavým vozem modelové řady. Současné Aveo sice má oproti původnímu ve vzhledu více švihu, technicky ale jde o předpotopní Daewoo Kalos.
Nové Aveo, které se představí v Paříži, dostane do vínku čtveřici benzínových motorů, dvě 1,2 o výkonech 70 a 86 koní, silnější 1,4 o výkonu 100 koní a vrchol bude tvořit 1,6 dosahující výkonu slušných 115 koní. Tím ale paleta nekončí, pro dieselomilce budou připraveny dva turbodiesely 1,3 o výkonu 75 a 95 koní. K některým motorům bude možné přiobjednat i automat.
Už velmi dobře vybavený Spark naznačuje, že Aveo by mohlo hýřit výbavou. Menší model má v základní výbavě dokonce i šestici airbagů, tak uvidíme, s čím se Chevrolet vytáhne. Informace přineseme jakmile budou dostupné.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.