Nizozemská zpívající silnice se měla stát evropským fenoménem, místo toho se však stala spíše dvoumilionovým fiaskem. Lidé, kteří bydlí v jejím okolí, ji totiž označili za nástroj psychického mučení a tak byla slavná silnice demontována pouhé dva dny po svém slavnostním odhalení.
Nizozemskému městu Leeuwarden byl na rok 2018 propůjčen titul "Evropské hlavní město kultury," což místní radnici motivovalo k něčemu, na co by teď nejraději zapomněla. Poblíž vesničky Jelsum, která je součástí města, totiž vyrostla zpívající silnice, která měla být místní atrakcí pro očekávané přívaly turistů.
Nová silnice tak byla pokryta speciálním bílým pásem, který po najetí kola automobilu ve správné rychlosti začal přehrávat melodii písně "De Alde Friezen", což je hymna provincie Frísko, ve které se město nachází. Tento projekt, který vyšel na dva miliony korun, však měl menší trhlinku - řidiče.
Aby totiž silnice přehrávala melodii hymny ve správné rychlosti, kvalitě a hlsitosti, musel řidič najet na hudební pás rychlostí 60 km/h. Ostatně kvůli tomu vyrostlo v okolí hned několik rychlost omezujících značek. Řidiči si s nimi však hlavu příliš nelámali.
Obyvatelé žijící v blízkosti silnice prý už ze začátku nebyli z myšlenky na zpívající silnici v sousedství příliš nadšeni, nicméně hned prvních pár dnů jejího provozu jim udělalo ze života peklo. Někteří v rozhovoru pro Daily Mail označili silnici za psychický mučící nástroj, jiní pak řekli, že by preferovali bydlet vedle vojenského letiště, kde provoz končí alespoň v 5 hodin ráno.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Zdrojem problémů se totiž stali řidiči, kteří si chtěli přehrát hymnu ve svižnějším tempu. Na pás tak najížděli ve vyšších rychlostech, takže hudba zněla hlasitěji a ještě zrychleně. Situaci moc nepomohli ani taxikáři, kteří v noci převáželi po silnici turisty a s rychlostními limity si hlavu taky zrovna nelámali.
O vážnosti situace se na vlastní kůži přijela přesvědčit i místo-starostka obce Sietske Poepjes, která pak nechala téměř 150-metrový úsek zpívající silnice rozebrat. A to jen pouhé dva dny po jejím oficiálním otevřením.
Podle webu New York Times se však radnice nevzdala myšlenky zpívající silnice nadobro. Zastupitelé města by ji chtěli stále realizovat, nicméně nyní budou při vybírání vhodného místa více jednat s místními obyvateli.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?