Společnost Nissan představuje zcela přepracovanou řadu hnacích ústrojí pro SUV X-Trail, které je nyní k dispozici se zcela novými 1,7litrovými vznětovými a 1,3litrovými zážehovými motory. Ty je možné kombinovat s šestistupňovou manuální převodovkou, s převodovkou Xtronic a se zcela novou dvouspojkovou převodovkou.
Díky kompletně novým hnacím ústrojím získají rodinná dobrodružství s SUV Nissan X-Trail ještě více šťávy. Přepracovaná řada hnacích ústrojí je nyní ještě úspornější a má ještě nižší úroveň emisí CO2. Při výletech do přírody tak bude vůz šetrnější k životnímu prostředí.
Zájemci o model X-Trail si budou moci vybrat mezi dvěma zcela novými motory (jeden zážehový, druhý vznětový), které bude možné zkombinovat se třemi typy převodovky (šestistupňová manuální, automatická Xtronic a zcela nová sedmistupňová dvouspojková převodovka DCT).
Díky volbě mezi pohonem dvou kol pro ty, kteří se do terénu vydají jen zřídka, a pohonem čtyř kol pro ty, kteří potřebují maximální trakci, se vylepšený Nissan X-Trail stává dokonalým SUV pro aktivní rodiny, které milují výlety do přírody.
Jean-Philippe Roux, generální ředitel pro segment crossoverů společnosti Nissan Europe, uvedl: „Díky zcela nové řadě hnacích ústrojí je teď Nissan X-Trail lepší než kdykoli předtím. Nezáleží, na jaké dobrodružství se chystáte – máme X-Trail přesně pro vás.“
Novým vznětovým motorem je 1,7litrový dCi s výkonem 150 k. Ten je k dispozici s pohonem 2WD i 4WD a se šestistupňovou manuální převodovkou či s automatickou převodovkou Xtronic CVT.
Novým zážehovým motorem je 1,3litrový DIG-T s výkonem 160 k. Ten je k dispozici s pohonem předních kol a s dvouspojkovou převodovkou (DCT). Tato dvouspojková převodovka je v nabídce modelu X-Trail zcela nová a zákazníkům poskytne sportovní a dynamičtější zážitek z jízdy, lepší výkon při rozjezdu z klidu a hladší přenos síly.
Mezi funkce převodovky DCT patří elektrické chlazení dle konkrétní potřeby a elektromechanické ovládání převodů pro vyšší účinnost. Převodovka přináší soukromým zákazníkům i majitelům vozových parků jasné výhody, jelikož řidiči nabízí okamžité přeřazení bez přerušení výkonu. Absence měniče točivého momentu zajišťuje bezprostřednější zážitek z jízdy, díky čemuž je řízení zábavnější.
Všechna nová hnací ústrojí pro model X-Trail splňují nejnovější emisní normu Euro6d-Temp. Hodnoty pětimístných verzí jsou uvedeny v tabulce níže:
K dalším změnám u Nissanu X-Trail patří přidání nových technologií podpory řidiče. Asistent pro jízdu v jednom pruhu (LKA) pomáhá řidiči udržovat vozidlo ve středu jízdního pruhu a inteligentní tempomat mu (ICC) pomáhá udržovat neměnnou a bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu. Technologie LKA i ICC je nyní k dispozici jako jeden volitelný prvek u verzí modelu X-Trail s 1,7l vznětovým motorem, manuální převodovkou a výbavou N-Connecta a Tekna.
X-Trail je nejoblíbenějším modelem společnosti Nissan na světě a v roce 2017 byl s 822 000 prodanými vozidly světově nejprodávanějším SUV.* Od roku 2014, kdy byla na trh uvedena jeho třetí generace, vzrostla v Evropě poptávka po modelu X-Trail o 200 %.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?