Společnost Nissan představuje zcela přepracovanou řadu hnacích ústrojí pro SUV X-Trail, které je nyní k dispozici se zcela novými 1,7litrovými vznětovými a 1,3litrovými zážehovými motory. Ty je možné kombinovat s šestistupňovou manuální převodovkou, s převodovkou Xtronic a se zcela novou dvouspojkovou převodovkou.
Díky kompletně novým hnacím ústrojím získají rodinná dobrodružství s SUV Nissan X-Trail ještě více šťávy. Přepracovaná řada hnacích ústrojí je nyní ještě úspornější a má ještě nižší úroveň emisí CO2. Při výletech do přírody tak bude vůz šetrnější k životnímu prostředí.
Zájemci o model X-Trail si budou moci vybrat mezi dvěma zcela novými motory (jeden zážehový, druhý vznětový), které bude možné zkombinovat se třemi typy převodovky (šestistupňová manuální, automatická Xtronic a zcela nová sedmistupňová dvouspojková převodovka DCT).
Díky volbě mezi pohonem dvou kol pro ty, kteří se do terénu vydají jen zřídka, a pohonem čtyř kol pro ty, kteří potřebují maximální trakci, se vylepšený Nissan X-Trail stává dokonalým SUV pro aktivní rodiny, které milují výlety do přírody.
Jean-Philippe Roux, generální ředitel pro segment crossoverů společnosti Nissan Europe, uvedl: „Díky zcela nové řadě hnacích ústrojí je teď Nissan X-Trail lepší než kdykoli předtím. Nezáleží, na jaké dobrodružství se chystáte – máme X-Trail přesně pro vás.“
Novým vznětovým motorem je 1,7litrový dCi s výkonem 150 k. Ten je k dispozici s pohonem 2WD i 4WD a se šestistupňovou manuální převodovkou či s automatickou převodovkou Xtronic CVT.
Novým zážehovým motorem je 1,3litrový DIG-T s výkonem 160 k. Ten je k dispozici s pohonem předních kol a s dvouspojkovou převodovkou (DCT). Tato dvouspojková převodovka je v nabídce modelu X-Trail zcela nová a zákazníkům poskytne sportovní a dynamičtější zážitek z jízdy, lepší výkon při rozjezdu z klidu a hladší přenos síly.
Mezi funkce převodovky DCT patří elektrické chlazení dle konkrétní potřeby a elektromechanické ovládání převodů pro vyšší účinnost. Převodovka přináší soukromým zákazníkům i majitelům vozových parků jasné výhody, jelikož řidiči nabízí okamžité přeřazení bez přerušení výkonu. Absence měniče točivého momentu zajišťuje bezprostřednější zážitek z jízdy, díky čemuž je řízení zábavnější.
Všechna nová hnací ústrojí pro model X-Trail splňují nejnovější emisní normu Euro6d-Temp. Hodnoty pětimístných verzí jsou uvedeny v tabulce níže:
K dalším změnám u Nissanu X-Trail patří přidání nových technologií podpory řidiče. Asistent pro jízdu v jednom pruhu (LKA) pomáhá řidiči udržovat vozidlo ve středu jízdního pruhu a inteligentní tempomat mu (ICC) pomáhá udržovat neměnnou a bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu. Technologie LKA i ICC je nyní k dispozici jako jeden volitelný prvek u verzí modelu X-Trail s 1,7l vznětovým motorem, manuální převodovkou a výbavou N-Connecta a Tekna.
X-Trail je nejoblíbenějším modelem společnosti Nissan na světě a v roce 2017 byl s 822 000 prodanými vozidly světově nejprodávanějším SUV.* Od roku 2014, kdy byla na trh uvedena jeho třetí generace, vzrostla v Evropě poptávka po modelu X-Trail o 200 %.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.