Společnost Nissan představuje zcela přepracovanou řadu hnacích ústrojí pro SUV X-Trail, které je nyní k dispozici se zcela novými 1,7litrovými vznětovými a 1,3litrovými zážehovými motory. Ty je možné kombinovat s šestistupňovou manuální převodovkou, s převodovkou Xtronic a se zcela novou dvouspojkovou převodovkou.
Díky kompletně novým hnacím ústrojím získají rodinná dobrodružství s SUV Nissan X-Trail ještě více šťávy. Přepracovaná řada hnacích ústrojí je nyní ještě úspornější a má ještě nižší úroveň emisí CO2. Při výletech do přírody tak bude vůz šetrnější k životnímu prostředí.
Zájemci o model X-Trail si budou moci vybrat mezi dvěma zcela novými motory (jeden zážehový, druhý vznětový), které bude možné zkombinovat se třemi typy převodovky (šestistupňová manuální, automatická Xtronic a zcela nová sedmistupňová dvouspojková převodovka DCT).
Díky volbě mezi pohonem dvou kol pro ty, kteří se do terénu vydají jen zřídka, a pohonem čtyř kol pro ty, kteří potřebují maximální trakci, se vylepšený Nissan X-Trail stává dokonalým SUV pro aktivní rodiny, které milují výlety do přírody.
Jean-Philippe Roux, generální ředitel pro segment crossoverů společnosti Nissan Europe, uvedl: „Díky zcela nové řadě hnacích ústrojí je teď Nissan X-Trail lepší než kdykoli předtím. Nezáleží, na jaké dobrodružství se chystáte – máme X-Trail přesně pro vás.“
Novým vznětovým motorem je 1,7litrový dCi s výkonem 150 k. Ten je k dispozici s pohonem 2WD i 4WD a se šestistupňovou manuální převodovkou či s automatickou převodovkou Xtronic CVT.
Novým zážehovým motorem je 1,3litrový DIG-T s výkonem 160 k. Ten je k dispozici s pohonem předních kol a s dvouspojkovou převodovkou (DCT). Tato dvouspojková převodovka je v nabídce modelu X-Trail zcela nová a zákazníkům poskytne sportovní a dynamičtější zážitek z jízdy, lepší výkon při rozjezdu z klidu a hladší přenos síly.
Mezi funkce převodovky DCT patří elektrické chlazení dle konkrétní potřeby a elektromechanické ovládání převodů pro vyšší účinnost. Převodovka přináší soukromým zákazníkům i majitelům vozových parků jasné výhody, jelikož řidiči nabízí okamžité přeřazení bez přerušení výkonu. Absence měniče točivého momentu zajišťuje bezprostřednější zážitek z jízdy, díky čemuž je řízení zábavnější.
Všechna nová hnací ústrojí pro model X-Trail splňují nejnovější emisní normu Euro6d-Temp. Hodnoty pětimístných verzí jsou uvedeny v tabulce níže:
K dalším změnám u Nissanu X-Trail patří přidání nových technologií podpory řidiče. Asistent pro jízdu v jednom pruhu (LKA) pomáhá řidiči udržovat vozidlo ve středu jízdního pruhu a inteligentní tempomat mu (ICC) pomáhá udržovat neměnnou a bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu. Technologie LKA i ICC je nyní k dispozici jako jeden volitelný prvek u verzí modelu X-Trail s 1,7l vznětovým motorem, manuální převodovkou a výbavou N-Connecta a Tekna.
X-Trail je nejoblíbenějším modelem společnosti Nissan na světě a v roce 2017 byl s 822 000 prodanými vozidly světově nejprodávanějším SUV.* Od roku 2014, kdy byla na trh uvedena jeho třetí generace, vzrostla v Evropě poptávka po modelu X-Trail o 200 %.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.