Nissan X-Trail dostává nové motory, jsou úspornější a mají nižší emise

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 3. dubna 2019, 16:39 Google+

Společnost Nissan představuje zcela přepracovanou řadu hnacích ústrojí pro SUV X-Trail, které je nyní k dispozici se zcela novými 1,7litrovými vznětovými a 1,3litrovými zážehovými motory. Ty je možné kombinovat s šestistupňovou manuální převodovkou, s převodovkou Xtronic a se zcela novou dvouspojkovou převodovkou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Společnost Nissan představuje zcela přepracovanou řadu hnacích ústrojí pro SUV X-Trail

Společnost Nissan představuje zcela přepracovanou řadu hnacích ústrojí pro SUV X-Trail | foto: Nissan

Sdílejte článek

Díky kompletně novým hnacím ústrojím získají rodinná dobrodružství s SUV Nissan X-Trail ještě více šťávy. Přepracovaná řada hnacích ústrojí je nyní ještě úspornější a má ještě nižší úroveň emisí CO2. Při výletech do přírody tak bude vůz šetrnější k životnímu prostředí.

Zájemci o model X-Trail si budou moci vybrat mezi dvěma zcela novými motory (jeden zážehový, druhý vznětový), které bude možné zkombinovat se třemi typy převodovky (šestistupňová manuální, automatická Xtronic a zcela nová sedmistupňová dvouspojková převodovka DCT).

Díky volbě mezi pohonem dvou kol pro ty, kteří se do terénu vydají jen zřídka, a pohonem čtyř kol pro ty, kteří potřebují maximální trakci, se vylepšený Nissan X-Trail stává dokonalým SUV pro aktivní rodiny, které milují výlety do přírody.

Jean-Philippe Roux, generální ředitel pro segment crossoverů společnosti Nissan Europe, uvedl: „Díky zcela nové řadě hnacích ústrojí je teď Nissan X-Trail lepší než kdykoli předtím. Nezáleží, na jaké dobrodružství se chystáte – máme X-Trail přesně pro vás.“

Novým vznětovým motorem je 1,7litrový dCi s výkonem 150 k. Ten je k dispozici s pohonem 2WD i 4WD a se šestistupňovou manuální převodovkou či s automatickou převodovkou Xtronic CVT.

Novým zážehovým motorem je 1,3litrový DIG-T s výkonem 160 k. Ten je k dispozici s pohonem předních kol a s dvouspojkovou převodovkou (DCT). Tato dvouspojková převodovka je v nabídce modelu X-Trail zcela nová a zákazníkům poskytne sportovní a dynamičtější zážitek z jízdy, lepší výkon při rozjezdu z klidu a hladší přenos síly.

Mezi funkce převodovky DCT patří elektrické chlazení dle konkrétní potřeby a elektromechanické ovládání převodů pro vyšší účinnost. Převodovka přináší soukromým zákazníkům i majitelům vozových parků jasné výhody, jelikož řidiči nabízí okamžité přeřazení bez přerušení výkonu. Absence měniče točivého momentu zajišťuje bezprostřednější zážitek z jízdy, díky čemuž je řízení zábavnější.

Všechna nová hnací ústrojí pro model X-Trail splňují nejnovější emisní normu Euro6d-Temp. Hodnoty pětimístných verzí jsou uvedeny v tabulce níže:

img-responsive

Společnost Nissan představuje zcela přepracovanou řadu hnacích ústrojí pro SUV X-Trail | foto: Nissan

K dalším změnám u Nissanu X-Trail patří přidání nových technologií podpory řidiče. Asistent pro jízdu v jednom pruhu (LKA) pomáhá řidiči udržovat vozidlo ve středu jízdního pruhu a inteligentní tempomat mu (ICC) pomáhá udržovat neměnnou a bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu. Technologie LKA i ICC je nyní k dispozici jako jeden volitelný prvek u verzí modelu X-Trail s 1,7l vznětovým motorem, manuální převodovkou a výbavou N-Connecta a Tekna.

X-Trail je nejoblíbenějším modelem společnosti Nissan na světě a v roce 2017 byl s 822 000 prodanými vozidly světově nejprodávanějším SUV.* Od roku 2014, kdy byla na trh uvedena jeho třetí generace, vzrostla v Evropě poptávka po modelu X-Trail o 200 %.

Vytisknout

Diskuze: Nissan X-Trail dostává nové motory, jsou úspornější a mají nižší emise

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Rodina ID. se rozrůstá: Studie I.D. Roomzz ukazuje budoucnost velkého SUV s elektrickým pohonem

Volkswagen představí velké SUV I.D. Roomzz

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud