Dnešním dnem startuje program Budoucnost pod kontrolou japonské automobilové značky Nissan. Ta bude ode dneška poskytovat pro své vozy Qashqai, nový Juke a X- Trail unikátní balíček 10leté záruky.
Není to poprvé, co japonský automobilový gigant učinil podobně velký krok. Již dříve s modelem Qashqai Nissan v podstatě vytvořil kategorii crossover, s modelem Juke pak přišla kategorie kompaktních crossoverů, která je populární doposud.
V letošním roce Nissan přichází s dalším milníkem. Jako jediný na automobilovém trhu nabídne balíček 10leté záruky u všech modelů kategorie crossover. Nabídka zahrnuje záruku výrobce na 3 roky / 100 000 km a dalších 7 let / 50 000 km prodloužené záruky. Společnost se také zavazuje u každého crossoveru během prvních tří let poskytnout tři roční údržby zdarma. Provádět je bude kvalifikovaný personál kteréhokoli z autorizovaných prodejců či servisních partnerů Nissan s využitím výhradně originálních náhradních dílů a motorových olejů.
Noví majitelé crossoverů tak minimalizují na celé desetiletí neočekávané náklady na svůj automobil, navíc v případě prodeje automobilu lze záruku převést na dalšího majitele. Díky tomu bude možné modely Nissan prodávat výhodněji, než je tomu u vozů v podobném stavu a najetými kilometry.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?