Dnešním dnem startuje program Budoucnost pod kontrolou japonské automobilové značky Nissan. Ta bude ode dneška poskytovat pro své vozy Qashqai, nový Juke a X- Trail unikátní balíček 10leté záruky.
Není to poprvé, co japonský automobilový gigant učinil podobně velký krok. Již dříve s modelem Qashqai Nissan v podstatě vytvořil kategorii crossover, s modelem Juke pak přišla kategorie kompaktních crossoverů, která je populární doposud.
V letošním roce Nissan přichází s dalším milníkem. Jako jediný na automobilovém trhu nabídne balíček 10leté záruky u všech modelů kategorie crossover. Nabídka zahrnuje záruku výrobce na 3 roky / 100 000 km a dalších 7 let / 50 000 km prodloužené záruky. Společnost se také zavazuje u každého crossoveru během prvních tří let poskytnout tři roční údržby zdarma. Provádět je bude kvalifikovaný personál kteréhokoli z autorizovaných prodejců či servisních partnerů Nissan s využitím výhradně originálních náhradních dílů a motorových olejů.
Noví majitelé crossoverů tak minimalizují na celé desetiletí neočekávané náklady na svůj automobil, navíc v případě prodeje automobilu lze záruku převést na dalšího majitele. Díky tomu bude možné modely Nissan prodávat výhodněji, než je tomu u vozů v podobném stavu a najetými kilometry.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.