Dnešním dnem startuje program Budoucnost pod kontrolou japonské automobilové značky Nissan. Ta bude ode dneška poskytovat pro své vozy Qashqai, nový Juke a X- Trail unikátní balíček 10leté záruky.
Není to poprvé, co japonský automobilový gigant učinil podobně velký krok. Již dříve s modelem Qashqai Nissan v podstatě vytvořil kategorii crossover, s modelem Juke pak přišla kategorie kompaktních crossoverů, která je populární doposud.
V letošním roce Nissan přichází s dalším milníkem. Jako jediný na automobilovém trhu nabídne balíček 10leté záruky u všech modelů kategorie crossover. Nabídka zahrnuje záruku výrobce na 3 roky / 100 000 km a dalších 7 let / 50 000 km prodloužené záruky. Společnost se také zavazuje u každého crossoveru během prvních tří let poskytnout tři roční údržby zdarma. Provádět je bude kvalifikovaný personál kteréhokoli z autorizovaných prodejců či servisních partnerů Nissan s využitím výhradně originálních náhradních dílů a motorových olejů.
Noví majitelé crossoverů tak minimalizují na celé desetiletí neočekávané náklady na svůj automobil, navíc v případě prodeje automobilu lze záruku převést na dalšího majitele. Díky tomu bude možné modely Nissan prodávat výhodněji, než je tomu u vozů v podobném stavu a najetými kilometry.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?