Jihokorejská automobilka Hyundai Motor použije příští rok do jednoho z nově vyráběných vozů podle sdělení ČTK čip, který sama vyvíjí. Napsal to deník Seoul Economy Daily.
Firma, která je spolu se sesterskou společností Kia Motor co do prodeje jednou z deseti největších světových automobilek a vyrábí i v České republice, tak reaguje na globální nedostatek polovodičů. Uvedla to dnes agentura Reuters.
Hyundai podle zdrojů listu plánuje interně vyvinout napájecí čip na bázi technologie karbidu křemíku. V procesu návrhu čipu spolupracovalo výzkumné centrum Hyundai s více společnostmi, včetně výrobce systémových čipů Magnachip Semiconductor.
"Naším cílem je použít náš interně vyvinutý napájecí čip pro nový vůz, který bude uveden na trh ve druhém čtvrtletí příštího roku," řekl deníku nejmenovaný zaměstnanec Hyundai Motor. Seoul Economy Daily se domnívá, že oním vozem by mohl být elektromobil Ioniq 6, jehož výroba má začít příští rok.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?