Jihokorejská automobilka Hyundai Motor použije příští rok do jednoho z nově vyráběných vozů podle sdělení ČTK čip, který sama vyvíjí. Napsal to deník Seoul Economy Daily.
Firma, která je spolu se sesterskou společností Kia Motor co do prodeje jednou z deseti největších světových automobilek a vyrábí i v České republice, tak reaguje na globální nedostatek polovodičů. Uvedla to dnes agentura Reuters.
Hyundai podle zdrojů listu plánuje interně vyvinout napájecí čip na bázi technologie karbidu křemíku. V procesu návrhu čipu spolupracovalo výzkumné centrum Hyundai s více společnostmi, včetně výrobce systémových čipů Magnachip Semiconductor.
"Naším cílem je použít náš interně vyvinutý napájecí čip pro nový vůz, který bude uveden na trh ve druhém čtvrtletí příštího roku," řekl deníku nejmenovaný zaměstnanec Hyundai Motor. Seoul Economy Daily se domnívá, že oním vozem by mohl být elektromobil Ioniq 6, jehož výroba má začít příští rok.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?