Jihokorejská automobilka Hyundai Motor použije příští rok do jednoho z nově vyráběných vozů podle sdělení ČTK čip, který sama vyvíjí. Napsal to deník Seoul Economy Daily.
Firma, která je spolu se sesterskou společností Kia Motor co do prodeje jednou z deseti největších světových automobilek a vyrábí i v České republice, tak reaguje na globální nedostatek polovodičů. Uvedla to dnes agentura Reuters.
Hyundai podle zdrojů listu plánuje interně vyvinout napájecí čip na bázi technologie karbidu křemíku. V procesu návrhu čipu spolupracovalo výzkumné centrum Hyundai s více společnostmi, včetně výrobce systémových čipů Magnachip Semiconductor.
"Naším cílem je použít náš interně vyvinutý napájecí čip pro nový vůz, který bude uveden na trh ve druhém čtvrtletí příštího roku," řekl deníku nejmenovaný zaměstnanec Hyundai Motor. Seoul Economy Daily se domnívá, že oním vozem by mohl být elektromobil Ioniq 6, jehož výroba má začít příští rok.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.