Severokorejský režim si díky svému vývoji jaderných zbraní a porušování lidských práv vysloužil již poměrně široký seznam různých sankcí, včetně embarga na dovoz luxusního zboží. Kim Čong-un se však i díky svému náročnému vkusu na automobily snaží neustále dokázat, že tyto sankce zřejmě nefungují.
Kim Čong-un a jeho předci, tedy nejvyšší představitelé severokorejského režimu, jsou nejen v motoristickém světě známí svou láskou k prémiovým a samozřejmě pancéřovaným limuzínám značky Mercedes-Benz, případně pak zvláštním modelům Maybach.
V říjnu minulého roku se však Kim Čong-un na své schůzce s Mikem Pompeo, ministrem zahraničních věcí USA, pochlubil novým vozem ve své sbírce: limuzíno Rolls-Royce Phantom. Toto drobné zběhnutí k britským prémiovým vozům mu však evidentně nevydrželo dlouho, neboť jak upozornil web The Drive, před pár dny byl natočen opět ve voze s trojcípou hvězdou.
Video, které bylo publikováno na YouTube kanálu „붉은별 TV" (pravděpodobně má sice přes 42 minut, pro nás je však zajímavých jen pár záběrů, zejména ke konci. V čase kolem 40. minuty totiž můžeme vidět novou limuzínu Mercedes-Maybach S600, ve které Kim Čong-un přijíždí k budově „Ústředního výboru dělnické strany" v Pchjongjangu."
Není žádný pochyb o tom, že vůz bude pancéřovaný a jeho posádka dobře chráněná. Ostatně jiný pancéřovaný Mercedes využil vládce KLDR již minulý rok při setkání s prezidentem Jižní Koreje a následně i při setkání s hlavou USA. Tehdy se však jednalo o prodlouženou variantu limuzíny S600 Pullman Guard. Svět pak obletěly záběry, na kterých cestuje Kim v této limuzíně obklopen svou běžící ochrankou.
Proč Kim Čong-un zanevřel na Rolls-Royce není jasné, web The Drive však nabízí hned několik hodnověrných variant. Vzhledem k unikátnosti těchto vozidel by mohl být problém zajištění náhradních dílů, případně správného servisu. Další možností ale mohou být připomínky ochranky.
Právě lidé, kteří odpovídají za bezpečnost hlavy severokorejského režimu, by mohly mít problémy například s mírou pancéřování, omezenou manévrovatelností, spolehlivostí, dostupností dílů a hlavně s rozměry vozy, kdy by nemuselo být úplně snadné vůz přepravovat letecky či vlakem na zahraniční návštěvy.
Zpátky ale k novému Mercedesu, kolem kterého stále panuje řada otázek. Jednou z nejčastějších je samozřejmě původ vozu, neboť na KLDR je uvaleno mnoho embarg, včetně zákazu na dovoz prémiového zboží - včetně automobilů. Web NK Pro oslovil přímo automobilku, jejíž tiskový mluvčí však jakékoliv obchody s vládou KLDR striktně odmítl.
Jisté navíc ani není, zda se jedné o původní úpravu Mercedes-Maybach S600 v pancéřovaném provedení Guard, nebo o vůz pancéřovaný později třetí stranou. Právě druhé možnosti přitom nahrávají drobné detaily z videa, na které upozornil web NK Pro. Příkladem může být například výraznější vystouplý lem nástupního otvoru, který by mohl chránit hlavu státu před proniknutím střely, která by byla vypálena na zadní rám dveří.
Ať už se ale nový Mercedes v garáži Kim Čong-una vzal odkudkoliv a za jeho úpravou stojí kdokoliv, je téměř jisté, že jsme ho na záběrech státní televize neviděli naposledy. Redaktoři webů NK Pro i The Drive totiž očekávají, že se Kim pochlubí svým vozem 27. února 2019 v Hanoji, kde má mít schůzku s Donaldem Trumpem. Během ní by se pak mělo probírat i uvolnění sankcí uvalených na KLDR, které podle tvrzení nedopadají na režim, ale pouze na běžné občany. A nový Mercedes-Maybach toho jistě bude důkazem.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.