33. ročník Škoda Economy Run aneb každá kapka paliva se počítá

ar5, 18. září 2014, 04:00 Google+

Mladá Boleslav, 17. září 2014 – Šetřit pohonné hmoty, co to dá, taková je už řadu let podstata Škoda Economy Run. V sobotu 20. září 2014 bude odstartován další, již 33. ročník tohoto tradičního závodu. 300kilometrová trať povede z Kosmonos do Vrchlabí a zpět. Ve vozech značky Škoda na ni vyjede 50 posádek. V roce 2013 zvítězila Škoda Fabia s průměrnou spotřebou pouhých 2,6 l/100 km.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

„Škoda Economy Run je neobyčejná soutěž: Méně zde znamená více,“ říká Roman Havlásek, vedoucí oddělení After Sales společnosti Škoda Auto. „Vozy značky Škoda patří mezi nejúspornější vozy na trhu, a to za dostupné ceny. Hodnoty spotřeby a emisí, dosahované v soutěži ŠkodaEconomy Run, jsou toho každoročně důkazem,“ dodává 

Havlásek. Vítězným vozem Škoda Economy Run 2013 byla Škoda Fabia s průměrnou spotřebou pouhých 2,6 l/100 km. To odpovídá emisi pouhých 60,58 g CO2/km. Česká automobilka je už několik let oficiálním partnerem soutěže Škoda Economy Run. Oddělení servisních služeb společnosti Škoda Auto zajišťuje technickou přípravu a kontrolu vozů i průběh celé akce po technické stránce. Veškeré servisní úkony se provádí v Servisním tréninkovém centru Škoda v Kosmonosích.

Poprvé se v letošním roce uplatní nová metoda měření spotřeby, vyvinutá společně s automobilkou Škoda. Základem této metodiky je elektronický diagnostický přístroj, který zjišťuje přesné množství paliva, nacházející se v nádrži před jízdou a po jízdě. Nádrž se na počátku naplní jen ze dvou třetin. Rozdíl mezi oběma naměřenýmihodnotami pak udává exaktní množství spotřebovaného paliva. Dosud se na počátku soutěže tankovala plná nádrž a množství spotřebovaného paliva se zjišťovalo podle množství, dotankovaného v cíli.

Letošního klání o nejnižší spotřebu se účastní celkem 50 posádek z České republiky, Ruska a Slovenska. Start a cíl je v Kosmonosích, zastávkou na trati bude navíc i výrobní závod společnosti Škoda ve Vrchlabí. Soutěž je určena výhradně pro vozy značky Škoda s pohonem na benzin, nebo naftu. Vyhodnocení proběhne v pěti kategoriích dle nejnižších emisí CO2 na bázi celkové spotřeby vozu. Do výsledku se navíc započítává dosažená průměrná rychlost i rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při identické dosažené spotřebě a emisích CO2rozhoduje vyšší průměrná rychlost, popř. větší zdvihový objem.

Škoda pracuje intenzivně na dalším snižování spotřeby paliva a emisí CO2. V současnosti dosahuje 18 modelů a variant vozů značky Škoda emisí CO2 nižších než 100 g/km, 97 modelů značky Škoda emituje méně než 120 g CO2/km. Nejlepší ekologické hodnoty nabízí zejména modely Škoda GreenLine a Green tec, které jsou k dispozici pro všechny modelové řady značky Škoda. Důležitým pilířem je navíc pohon na zemní plyn, který nabízí tři atraktivní modely G-TEC – Citigo G-TEC, Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC. 

Individuální mobilita začíná u vozů značky Škoda hodnotou 79 g CO2/km, kterou dosahuje zemním plynem poháněný městský vůz Škoda Citigo G-TEC. Nová měřítka v oblasti šetrnosti k životnímu prostředí stanoví od podzimu 2014 nová Škoda Fabia. Zcela nově vyvinutý malý vůz bude až o 17 procent úspornější než jeho předchůdce. Fabia GreenLine, která se na trhu objeví koncem roku 2015, se spokojí s normovanou spotřebou pouhých 3,1 litru nafty na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 82 g CO2/km.

zdroj: Škoda Auto


Vytisknout

Diskuze: 33. ročník Škoda Economy Run aneb každá kapka paliva se počítá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Vezměte svého čtyřnohého miláčka na projížďku! – VIDEO - anotační foto

Vezměte svého čtyřnohého miláčka na projížďku! – VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud