Jako jedna z mála automobilek se Mazda ve 20. století pustila do sériové výroby vozidel s Wankelovým rotačním motorem. Ten sice nabízí spoustu výhod, ale také několik zásadních nevýhod, což jeho produkci takřka zastavilo. Nyní se ale zdá, že se blýská na lepší časy.
Motory s rotačním pístem, které Mazda jako jedna z mála automobilek umisťovala do svých sportovních vozů, dokáží nabídnout skvělý výkon z malého objemu. Zároveň jsou malé a ochotně se vytáčí do vysokých otáček. Mají ovšem velký problém se spotřebou opotřebením.
Zatímco vysoká spotřeba je u sportovních vozidel ještě celkem snadno obhajitelná, náročnost na servis už nikoliv. I když jste prováděli pravidelnou a pečlivou údržbu, po ujetí cca 100,000 kilometrů vás stejně čekala generálka motoru.
I tak si ale modely jako RX-7 a RX-8 vybojovaly pověst skvělých sportovních vozidel, které svým majitelům dokáží nabídnout dostatečný výkon, kvalitní podvozek, hezký design a kvalitně zpracovaný interiér.
Poslední roky se ale zdá, že Mazda uvažuje o velkém návratu Wankelových rotačních motorů. Tuhle myšlenku nejvíc podpořil koncept nesoucí název RX-Vision. Poté ale Mazda opět couvla a na Ženevském autosalonu naznačila, že rotační motory by se mohly objevit spíše v elektromobilech, kde by měly funkci pouze funkci elektrických generátorů, které prodlouží dojezd.
Nejnovější informace ale přinesl server CarScoops, který cituje magazín, jenž vydává sama automobilka. V něm je naznačeno, že v některém z nových modelů by se mohl objevit Wankelův motor buď jako hlavní zdroj pohonu, elektrický generátor nebo jako hlavní pohonná jednotka spalující vodík.
Společnost tak stále nechce vyložit karty na stůl, ovšem stále ráda provokuje možnými variantami. Jakou z nich nakonec přetaví v realitu je tak stále ve hvězdách.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?