Jako jedna z mála automobilek se Mazda ve 20. století pustila do sériové výroby vozidel s Wankelovým rotačním motorem. Ten sice nabízí spoustu výhod, ale také několik zásadních nevýhod, což jeho produkci takřka zastavilo. Nyní se ale zdá, že se blýská na lepší časy.
Motory s rotačním pístem, které Mazda jako jedna z mála automobilek umisťovala do svých sportovních vozů, dokáží nabídnout skvělý výkon z malého objemu. Zároveň jsou malé a ochotně se vytáčí do vysokých otáček. Mají ovšem velký problém se spotřebou opotřebením.
Zatímco vysoká spotřeba je u sportovních vozidel ještě celkem snadno obhajitelná, náročnost na servis už nikoliv. I když jste prováděli pravidelnou a pečlivou údržbu, po ujetí cca 100,000 kilometrů vás stejně čekala generálka motoru.
I tak si ale modely jako RX-7 a RX-8 vybojovaly pověst skvělých sportovních vozidel, které svým majitelům dokáží nabídnout dostatečný výkon, kvalitní podvozek, hezký design a kvalitně zpracovaný interiér.
Poslední roky se ale zdá, že Mazda uvažuje o velkém návratu Wankelových rotačních motorů. Tuhle myšlenku nejvíc podpořil koncept nesoucí název RX-Vision. Poté ale Mazda opět couvla a na Ženevském autosalonu naznačila, že rotační motory by se mohly objevit spíše v elektromobilech, kde by měly funkci pouze funkci elektrických generátorů, které prodlouží dojezd.
Nejnovější informace ale přinesl server CarScoops, který cituje magazín, jenž vydává sama automobilka. V něm je naznačeno, že v některém z nových modelů by se mohl objevit Wankelův motor buď jako hlavní zdroj pohonu, elektrický generátor nebo jako hlavní pohonná jednotka spalující vodík.
Společnost tak stále nechce vyložit karty na stůl, ovšem stále ráda provokuje možnými variantami. Jakou z nich nakonec přetaví v realitu je tak stále ve hvězdách.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?