Ještě neuplynulo ani 12 hodin od představení konceptu Vision E automobilky Škoda, a už tu máme jejího rivala. A ještě k tomu ze stejné stáje. Je jím totiž nově představený koncept Volkswagen I.D. CROZZ
Automobilka Volkswagen si vzala předsevzetí, že roku 2025 prodá ročně alespoň milion čistě elektrických vozů. Tomu přizpůsobila i zaměření svého návrhářského centra, které nás pravidelně zásobuje koncepty nových, čistě elektrických automobilů s označením Volkswagen I.D.. K Volkswagenu I.D představenému v Paříži 2016, I.D. BUZZ představenému v Detroitu 2017 tak nově přibyl I.D. CROZZ, představený dnes v Šanghaji.
CROZZ je prvním elektrickým vozem kategorie CUV (Crossover Ultility Vehicle) který automobilka představila. Podobně jako Vision E, i tento koncept by měl být poháněn dvěma elektromotory s celkovým výkonem 225 kW, přičemž každý pohání vlastní nápravu. Celkový dojezd vozidla by měl činit až 500 km a maximální rychlost 180 km/h. Z 0 na 80% se má baterie nabít za neskutečných 30 minut.
I.D. CROZZ bude také vybaven funkcí autopilota. Ten za vás převezme řízení v momentě, kdy na 3 vteřiny podržíte ruku na emblému VW na volantu. Dalšími futuristickými technologiemi, kterými má být tento koncept vybaven, je zobrazování informací do zorného pole řidiče pomocí rozšířené reality, ovládání pomocí gest a nový systém CleanAir, který vám zajistí čerstvý vzduch za všech okolností.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?