Ještě neuplynulo ani 12 hodin od představení konceptu Vision E automobilky Škoda, a už tu máme jejího rivala. A ještě k tomu ze stejné stáje. Je jím totiž nově představený koncept Volkswagen I.D. CROZZ
Automobilka Volkswagen si vzala předsevzetí, že roku 2025 prodá ročně alespoň milion čistě elektrických vozů. Tomu přizpůsobila i zaměření svého návrhářského centra, které nás pravidelně zásobuje koncepty nových, čistě elektrických automobilů s označením Volkswagen I.D.. K Volkswagenu I.D představenému v Paříži 2016, I.D. BUZZ představenému v Detroitu 2017 tak nově přibyl I.D. CROZZ, představený dnes v Šanghaji.
CROZZ je prvním elektrickým vozem kategorie CUV (Crossover Ultility Vehicle) který automobilka představila. Podobně jako Vision E, i tento koncept by měl být poháněn dvěma elektromotory s celkovým výkonem 225 kW, přičemž každý pohání vlastní nápravu. Celkový dojezd vozidla by měl činit až 500 km a maximální rychlost 180 km/h. Z 0 na 80% se má baterie nabít za neskutečných 30 minut.
I.D. CROZZ bude také vybaven funkcí autopilota. Ten za vás převezme řízení v momentě, kdy na 3 vteřiny podržíte ruku na emblému VW na volantu. Dalšími futuristickými technologiemi, kterými má být tento koncept vybaven, je zobrazování informací do zorného pole řidiče pomocí rozšířené reality, ovládání pomocí gest a nový systém CleanAir, který vám zajistí čerstvý vzduch za všech okolností.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.