Ještě neuplynulo ani 12 hodin od představení konceptu Vision E automobilky Škoda, a už tu máme jejího rivala. A ještě k tomu ze stejné stáje. Je jím totiž nově představený koncept Volkswagen I.D. CROZZ
Automobilka Volkswagen si vzala předsevzetí, že roku 2025 prodá ročně alespoň milion čistě elektrických vozů. Tomu přizpůsobila i zaměření svého návrhářského centra, které nás pravidelně zásobuje koncepty nových, čistě elektrických automobilů s označením Volkswagen I.D.. K Volkswagenu I.D představenému v Paříži 2016, I.D. BUZZ představenému v Detroitu 2017 tak nově přibyl I.D. CROZZ, představený dnes v Šanghaji.
CROZZ je prvním elektrickým vozem kategorie CUV (Crossover Ultility Vehicle) který automobilka představila. Podobně jako Vision E, i tento koncept by měl být poháněn dvěma elektromotory s celkovým výkonem 225 kW, přičemž každý pohání vlastní nápravu. Celkový dojezd vozidla by měl činit až 500 km a maximální rychlost 180 km/h. Z 0 na 80% se má baterie nabít za neskutečných 30 minut.
I.D. CROZZ bude také vybaven funkcí autopilota. Ten za vás převezme řízení v momentě, kdy na 3 vteřiny podržíte ruku na emblému VW na volantu. Dalšími futuristickými technologiemi, kterými má být tento koncept vybaven, je zobrazování informací do zorného pole řidiče pomocí rozšířené reality, ovládání pomocí gest a nový systém CleanAir, který vám zajistí čerstvý vzduch za všech okolností.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?