Ještě neuplynulo ani 12 hodin od představení konceptu Vision E automobilky Škoda, a už tu máme jejího rivala. A ještě k tomu ze stejné stáje. Je jím totiž nově představený koncept Volkswagen I.D. CROZZ
Automobilka Volkswagen si vzala předsevzetí, že roku 2025 prodá ročně alespoň milion čistě elektrických vozů. Tomu přizpůsobila i zaměření svého návrhářského centra, které nás pravidelně zásobuje koncepty nových, čistě elektrických automobilů s označením Volkswagen I.D.. K Volkswagenu I.D představenému v Paříži 2016, I.D. BUZZ představenému v Detroitu 2017 tak nově přibyl I.D. CROZZ, představený dnes v Šanghaji.
CROZZ je prvním elektrickým vozem kategorie CUV (Crossover Ultility Vehicle) který automobilka představila. Podobně jako Vision E, i tento koncept by měl být poháněn dvěma elektromotory s celkovým výkonem 225 kW, přičemž každý pohání vlastní nápravu. Celkový dojezd vozidla by měl činit až 500 km a maximální rychlost 180 km/h. Z 0 na 80% se má baterie nabít za neskutečných 30 minut.
I.D. CROZZ bude také vybaven funkcí autopilota. Ten za vás převezme řízení v momentě, kdy na 3 vteřiny podržíte ruku na emblému VW na volantu. Dalšími futuristickými technologiemi, kterými má být tento koncept vybaven, je zobrazování informací do zorného pole řidiče pomocí rozšířené reality, ovládání pomocí gest a nový systém CleanAir, který vám zajistí čerstvý vzduch za všech okolností.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?