Koupě nového auta vyžaduje hodiny zkoumání, porovnávání a přehodnocování rozhodnutí. V případě ojetého vozu se ovšem přidává také nutnost být obezřetný, abyste nenaletěli neférovému prodejci.
Na co si dát při výběru ojetin pozor a vyplatí se zvážit auta po operáku?
Co je psáno, je i dáno?Ojeté vozy se zvláště mezi českými zákazníky těší velké oblibě. V prvé řadě motoristy láká f inanční úspora . Už po prvních týdnech užívání totiž hodnota auta výrazně klesá, přestože to na jeho vzhledu nemusíte vůbec poznat. Další výhodou zajetého vozu je j istota dobře fungujícího stroje prověřeného předchozím majitelem. Lze ale věřit pouze čestnému slovu?
K prodejcům v autobazarech i k současným majitelům přistupujte radějiskepticky . Primárně se snaží prodat. Mnohdy i za cenu klamání zákazníka. Vy ale chcete jezdit dlouho a bezpečně, proto chtějte vždy vidět důkazy.
I. Prohlédněte si servisní knížkuDobře opečovávaný vůz bude mít záznamy o pravidelných servisních prohlídkách stejně jako dokumentaci k prováděným opravám. Vše si vyžádejte a pečlivě prozkoumejte. Soustřeďte se na detaily . Pokud všechny údaje pochází od téhož mechanika, inkoust vypadá stejně napříč celou stránkou a papír ještě voní tiskárnou, opatrně! Existuje možnost, že držíte v rukou padělaný dokument.
II. Neřiďte se najetými kilometryAčkoliv se stáčení kilometrů v Česku považuje za trestný čin, zahraniční měřítka se na praktiku dívají jinak a ani každý tuzemský autobazar nehraje fér. Více než najeté kilometry by vás tedy měl zajímat celkový stav vozu jak po stránce exteriéru, tak interiéru . Hledejte oděrky, známky přelakování, výměny dílů, prohlédněte si čalounění. Pokud se na sedadle řidiče vyskytuje výrazná prohlubeň, těch 40 000 km na tachometru zřejmě neodpovídá. Riziku stáčených kilometrů se můžete vyhnout například odkupem vozu po operativním leasingu , který má nájezd předem daný ve smluvních podmínkách.
III. Vyžadujte denní světlo a časŠero leccos schová, což hraje do karet nečestným prodejcům. Nedejte se.Požadujte, abyste si mohli auto prohlédnout za dobrých světelných podmínek. Neváhejte strávit zkoumáním klidně i hodiny. Férový prodejce na vás nebude s rozhodnutím tlačit, naopak vám ochotně zodpoví všechny dodatečné otázky a nechá vás se rozhodnout, zda právě tento vůz splňuje vaše požadavky.
IV. Nechte si auto prohlédnout vlastním servisemV ideálním případě si nechte ještě před koupí prohlédnout vůz nezávislýmservisem dle vlastního výběru , který potvrdí (případně vyvrátí) stav vozidlauvedený v dokumentaci. Díky servisu navíc máte možnost odhalit i skryté vady. Pakliže nemáte možnost vůz do servisu vzít, budete si muset ušpinit ruce sami. Možná se vám pod auto nebude chtít, ale vězte, že se vám námaha vyplatí. Zjistíte, zda někde neuniká olej, jestli se na podvozku nevyskytují nějaké podezřelé sváry či poškození. Také v tomto případě vás může před zklamáním ochránit volba auta po operativním leasingu, které prochází pravidelnými kontrolami v průběhu svého provozu.
V. Projeďte seV novém autě budete pravděpodobně hlavně jezdit, proto je více než na místě, abyste si vůz před nákupem otestovali. Zjistíte, kdy a jak zabírají pedály, ověříte si kondici, mnohé prozradí samotný zvuk motoru. Testovací jízda vám navíc pomůže ujistit se, jestli vám právě toto auto vyhovuje, zda je pro vás jízda požitkem a ne jen záležitostí, jíž musíte zkrátka přetrpět.
Bonusový tip: Nakupujte od prvního majiteleNa nové auto nemáte, ale nedokážete se zcela smířit s na první pohleddruhojakostním vozem? Odkupte automobil od prvního majitele . Pokud se k autu choval s respektem a péčí, ojetinu od nového ani nepoznáte. Vozy po prvním majiteli najdete například na Autapooperaku.cz. Projekt provozuje společnost Business Lease, jež je zároveň prvním (a jediným) majitelem nabízených automobilů. K podrobné servisní historii a dokumentaci dostanete navíc záruku najetých kilometrů a jistotu dobře zajetého vozidla.
Business Lease provozuje auta na operativní leasing po dobu 3 až 4 let. Poté provádí důkladnou selekci vrácených kusů a k odkupu nabídne pouze zlomek aut v prvotřídním stavu s minimálními známkami užívání.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?