Koupě nového auta vyžaduje hodiny zkoumání, porovnávání a přehodnocování rozhodnutí. V případě ojetého vozu se ovšem přidává také nutnost být obezřetný, abyste nenaletěli neférovému prodejci.
Na co si dát při výběru ojetin pozor a vyplatí se zvážit auta po operáku?
Co je psáno, je i dáno?Ojeté vozy se zvláště mezi českými zákazníky těší velké oblibě. V prvé řadě motoristy láká f inanční úspora . Už po prvních týdnech užívání totiž hodnota auta výrazně klesá, přestože to na jeho vzhledu nemusíte vůbec poznat. Další výhodou zajetého vozu je j istota dobře fungujícího stroje prověřeného předchozím majitelem. Lze ale věřit pouze čestnému slovu?
K prodejcům v autobazarech i k současným majitelům přistupujte radějiskepticky . Primárně se snaží prodat. Mnohdy i za cenu klamání zákazníka. Vy ale chcete jezdit dlouho a bezpečně, proto chtějte vždy vidět důkazy.
I. Prohlédněte si servisní knížkuDobře opečovávaný vůz bude mít záznamy o pravidelných servisních prohlídkách stejně jako dokumentaci k prováděným opravám. Vše si vyžádejte a pečlivě prozkoumejte. Soustřeďte se na detaily . Pokud všechny údaje pochází od téhož mechanika, inkoust vypadá stejně napříč celou stránkou a papír ještě voní tiskárnou, opatrně! Existuje možnost, že držíte v rukou padělaný dokument.
II. Neřiďte se najetými kilometryAčkoliv se stáčení kilometrů v Česku považuje za trestný čin, zahraniční měřítka se na praktiku dívají jinak a ani každý tuzemský autobazar nehraje fér. Více než najeté kilometry by vás tedy měl zajímat celkový stav vozu jak po stránce exteriéru, tak interiéru . Hledejte oděrky, známky přelakování, výměny dílů, prohlédněte si čalounění. Pokud se na sedadle řidiče vyskytuje výrazná prohlubeň, těch 40 000 km na tachometru zřejmě neodpovídá. Riziku stáčených kilometrů se můžete vyhnout například odkupem vozu po operativním leasingu , který má nájezd předem daný ve smluvních podmínkách.
III. Vyžadujte denní světlo a časŠero leccos schová, což hraje do karet nečestným prodejcům. Nedejte se.Požadujte, abyste si mohli auto prohlédnout za dobrých světelných podmínek. Neváhejte strávit zkoumáním klidně i hodiny. Férový prodejce na vás nebude s rozhodnutím tlačit, naopak vám ochotně zodpoví všechny dodatečné otázky a nechá vás se rozhodnout, zda právě tento vůz splňuje vaše požadavky.
IV. Nechte si auto prohlédnout vlastním servisemV ideálním případě si nechte ještě před koupí prohlédnout vůz nezávislýmservisem dle vlastního výběru , který potvrdí (případně vyvrátí) stav vozidlauvedený v dokumentaci. Díky servisu navíc máte možnost odhalit i skryté vady. Pakliže nemáte možnost vůz do servisu vzít, budete si muset ušpinit ruce sami. Možná se vám pod auto nebude chtít, ale vězte, že se vám námaha vyplatí. Zjistíte, zda někde neuniká olej, jestli se na podvozku nevyskytují nějaké podezřelé sváry či poškození. Také v tomto případě vás může před zklamáním ochránit volba auta po operativním leasingu, které prochází pravidelnými kontrolami v průběhu svého provozu.
V. Projeďte seV novém autě budete pravděpodobně hlavně jezdit, proto je více než na místě, abyste si vůz před nákupem otestovali. Zjistíte, kdy a jak zabírají pedály, ověříte si kondici, mnohé prozradí samotný zvuk motoru. Testovací jízda vám navíc pomůže ujistit se, jestli vám právě toto auto vyhovuje, zda je pro vás jízda požitkem a ne jen záležitostí, jíž musíte zkrátka přetrpět.
Bonusový tip: Nakupujte od prvního majiteleNa nové auto nemáte, ale nedokážete se zcela smířit s na první pohleddruhojakostním vozem? Odkupte automobil od prvního majitele . Pokud se k autu choval s respektem a péčí, ojetinu od nového ani nepoznáte. Vozy po prvním majiteli najdete například na Autapooperaku.cz. Projekt provozuje společnost Business Lease, jež je zároveň prvním (a jediným) majitelem nabízených automobilů. K podrobné servisní historii a dokumentaci dostanete navíc záruku najetých kilometrů a jistotu dobře zajetého vozidla.
Business Lease provozuje auta na operativní leasing po dobu 3 až 4 let. Poté provádí důkladnou selekci vrácených kusů a k odkupu nabídne pouze zlomek aut v prvotřídním stavu s minimálními známkami užívání.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.