Nový model MercedesBenz Třída T lze již objednávat. Prémiové kompaktní MPV pro rodiny a zákazníky s vášní pro aktivní trávení volného času přichází na trh nejprve v pětimístné variantě. Později bude k dispozici také verze s delším rozvorem a až sedmimístným interiérem. Na prvních trzích budou vozy Třídy T předány zákazníkům v červenci. Ceny začínají od 529 500 Kč.
Mercedes-Benz přináší s novou Třídou T komfort do rostoucího segmentu kompaktních MPV pro soukromé zákazníky a současně otvírá atraktivní vstupní bránu do světa značky s hvězdou pro všechny uživatele, kteří potřebují hodně místa. Nový model kombinuje všestrannou funkčnost a velkorysou nabídku prostoru s velmi kvalitní úrovní výbavy. Již standardní výbava zahrnuje mimo jiné informační a zábavní systém MBUX se 7“ dotykovým displejem a integrací chytrého telefonu, multifunkční volant s dotykovými tlačítky (Touch Control Buttons), klimatizaci a KEYLESS-GO Start. Boční posuvné dveře s širokým vstupním otvorem na obou stranách umožňují komfortní přístup k zadní části interiéru. Opravdu prémiový charakter ztělesňuje také výběr materiálů. Středová loketní opěrka je standardně obšita černou syntetickou kůží ARTICO a loketní opěrky spolu s prostředními plochami ve výplních dveří jsou potaženy moderním materiálem NEOTEX s jemnou povrchovou strukturou. Přístrojová deska nese vždy leskle černé ozdobné výplně. Ještě vyšší kvalitu nabízejí dvě výbavové linie. K vysoké úrovni bezpečnosti Třídy T přispívá rozsáhlá standardní výbava asistenčními systémy a sedmi airbagy.
Individualizace prostřednictvím výbavových linií „Style“ a „Progressive“
Výbavová linie Style za příplatek 30 000,-Kč1 přináší do Třídy T sofistikovaný design v dynamickém pojetí. Exkluzivním znakem je čalounění sedadel kombinací syntetická kůže ARTICO/mikrovlákno MICROCUT v černé barvě s dvojitým ozdobným prošíváním a leskle černými ozdobnými prvky na dveřích a středové konzole, které mohou být volitelně v matně žlutém odstínu Limonit. Celkový dojem završují chromované ozdobné prvky na výdeších ventilační soustavy, krytech reproduktorů a madlech dveří. Dalšími charakteristickými prvky jsou ambientní osvětlení a praktické výklopné stolky na zadní straně opěradel předních sedadel. Vnějšími poznávacími znaky jsou 16“ designová kola s pěti paprsky a tmavě tónovaná skla oken v zadní části interiéru včetně zadního výklopného víka.
Výbavová linie Progressive (62 000,-Kč)1 klade ještě větší důraz na eleganci a ušlechtilou výbavu. Horní část přístrojové desky je obšita materiálem NEOTEX s kontrastním ozdobným prošíváním. Charakter vozu založený na vysoké kvalitě a hodnotě navíc umocňuje čalounění sedadel černou syntetickou kůží ARTICO s bílým ozdobným prošíváním a matně stříbrnými ozdobnými prvky na středové konzole a dveřích. Okna posuvných bočních dveří mají elektrické ovládání. Exteriér vizuálně zaujme také chromovanou ozdobnou lištou na zadním výklopném víku, 16“ koly z lehké slitiny s 10 paprsky, vysoce výkonnými světlomety LED a zadními svítilnami zčásti vybavenými LED diodami.
Vysoká úroveň bezpečnostní výbavy
Třída T standardně disponuje širokým spektrem asistenčních systémů. Mezi ně patří asistent pro rozjezd do kopce, asistent pro potlačení vlivu bočního větru, asistent bdělosti řidiče ATTENTION ASSIST, aktivní brzdový asistent s funkcí pro průjezd křižovatkou, aktivní asistent jízdy v pruzích, asistent hlídání mrtvého úhlu a asistent rychlostního omezení. Ještě více komfortu a bezpečnosti při zajíždění na parkovací místo a vyjíždění z něj zajistí na přání dodávaný aktivní parkovací asistent se systémem PARKTRONIC a zadní kamerou (paket parkování za 29 948,- Kč)1. V kombinaci s tažným zařízením dodávaným na přání disponuje Třída T také asistentem pro stabilizaci přívěsu (14 626,-Kč)1. K vysoké úrovni aktivní bezpečnosti přispívají kromě toho také na přání nabízené vysoce výkonné LED světlomety a zadní svítilny zčásti vybavené diodami LED (21 373,-Kč1, standardně pro Progressive).
Třída T splňuje vysoké bezpečnostní standardy značky Mercedes-Benz rovněž v oblasti zádržných systémů. Cestující chrání celkem sedm standardně montovaných airbagů. Zvláštností nejen v segmentu kompaktních MPV je středový airbag, který se při těžkém bočním nárazu rozvine mezi sedadly řidiče a spolujezdce vpředu. Tím se sníží riziko vzájemného kontaktu těl obou osob na předních sedadlech. Konstruktéři mysleli i na bezpečnost nejmenších cestujících. Na krajních sedadlech vzadu a na sedadle spolujezdce vpředu s automatickou deaktivací airbagu se nacházejí úchyty pro upevnění dětských sedaček podle standardu iSize s ukotveními Isofix a Top Tether. Pro čtvrté dítě lze na prostřední sedadlo vzadu umístit zvýšený dětský sedák.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.