Nový model MercedesBenz Třída T lze již objednávat. Prémiové kompaktní MPV pro rodiny a zákazníky s vášní pro aktivní trávení volného času přichází na trh nejprve v pětimístné variantě. Později bude k dispozici také verze s delším rozvorem a až sedmimístným interiérem. Na prvních trzích budou vozy Třídy T předány zákazníkům v červenci. Ceny začínají od 529 500 Kč.
Mercedes-Benz přináší s novou Třídou T komfort do rostoucího segmentu kompaktních MPV pro soukromé zákazníky a současně otvírá atraktivní vstupní bránu do světa značky s hvězdou pro všechny uživatele, kteří potřebují hodně místa. Nový model kombinuje všestrannou funkčnost a velkorysou nabídku prostoru s velmi kvalitní úrovní výbavy. Již standardní výbava zahrnuje mimo jiné informační a zábavní systém MBUX se 7“ dotykovým displejem a integrací chytrého telefonu, multifunkční volant s dotykovými tlačítky (Touch Control Buttons), klimatizaci a KEYLESS-GO Start. Boční posuvné dveře s širokým vstupním otvorem na obou stranách umožňují komfortní přístup k zadní části interiéru. Opravdu prémiový charakter ztělesňuje také výběr materiálů. Středová loketní opěrka je standardně obšita černou syntetickou kůží ARTICO a loketní opěrky spolu s prostředními plochami ve výplních dveří jsou potaženy moderním materiálem NEOTEX s jemnou povrchovou strukturou. Přístrojová deska nese vždy leskle černé ozdobné výplně. Ještě vyšší kvalitu nabízejí dvě výbavové linie. K vysoké úrovni bezpečnosti Třídy T přispívá rozsáhlá standardní výbava asistenčními systémy a sedmi airbagy.
Individualizace prostřednictvím výbavových linií „Style“ a „Progressive“
Výbavová linie Style za příplatek 30 000,-Kč1 přináší do Třídy T sofistikovaný design v dynamickém pojetí. Exkluzivním znakem je čalounění sedadel kombinací syntetická kůže ARTICO/mikrovlákno MICROCUT v černé barvě s dvojitým ozdobným prošíváním a leskle černými ozdobnými prvky na dveřích a středové konzole, které mohou být volitelně v matně žlutém odstínu Limonit. Celkový dojem završují chromované ozdobné prvky na výdeších ventilační soustavy, krytech reproduktorů a madlech dveří. Dalšími charakteristickými prvky jsou ambientní osvětlení a praktické výklopné stolky na zadní straně opěradel předních sedadel. Vnějšími poznávacími znaky jsou 16“ designová kola s pěti paprsky a tmavě tónovaná skla oken v zadní části interiéru včetně zadního výklopného víka.
Výbavová linie Progressive (62 000,-Kč)1 klade ještě větší důraz na eleganci a ušlechtilou výbavu. Horní část přístrojové desky je obšita materiálem NEOTEX s kontrastním ozdobným prošíváním. Charakter vozu založený na vysoké kvalitě a hodnotě navíc umocňuje čalounění sedadel černou syntetickou kůží ARTICO s bílým ozdobným prošíváním a matně stříbrnými ozdobnými prvky na středové konzole a dveřích. Okna posuvných bočních dveří mají elektrické ovládání. Exteriér vizuálně zaujme také chromovanou ozdobnou lištou na zadním výklopném víku, 16“ koly z lehké slitiny s 10 paprsky, vysoce výkonnými světlomety LED a zadními svítilnami zčásti vybavenými LED diodami.
Vysoká úroveň bezpečnostní výbavy
Třída T standardně disponuje širokým spektrem asistenčních systémů. Mezi ně patří asistent pro rozjezd do kopce, asistent pro potlačení vlivu bočního větru, asistent bdělosti řidiče ATTENTION ASSIST, aktivní brzdový asistent s funkcí pro průjezd křižovatkou, aktivní asistent jízdy v pruzích, asistent hlídání mrtvého úhlu a asistent rychlostního omezení. Ještě více komfortu a bezpečnosti při zajíždění na parkovací místo a vyjíždění z něj zajistí na přání dodávaný aktivní parkovací asistent se systémem PARKTRONIC a zadní kamerou (paket parkování za 29 948,- Kč)1. V kombinaci s tažným zařízením dodávaným na přání disponuje Třída T také asistentem pro stabilizaci přívěsu (14 626,-Kč)1. K vysoké úrovni aktivní bezpečnosti přispívají kromě toho také na přání nabízené vysoce výkonné LED světlomety a zadní svítilny zčásti vybavené diodami LED (21 373,-Kč1, standardně pro Progressive).
Třída T splňuje vysoké bezpečnostní standardy značky Mercedes-Benz rovněž v oblasti zádržných systémů. Cestující chrání celkem sedm standardně montovaných airbagů. Zvláštností nejen v segmentu kompaktních MPV je středový airbag, který se při těžkém bočním nárazu rozvine mezi sedadly řidiče a spolujezdce vpředu. Tím se sníží riziko vzájemného kontaktu těl obou osob na předních sedadlech. Konstruktéři mysleli i na bezpečnost nejmenších cestujících. Na krajních sedadlech vzadu a na sedadle spolujezdce vpředu s automatickou deaktivací airbagu se nacházejí úchyty pro upevnění dětských sedaček podle standardu iSize s ukotveními Isofix a Top Tether. Pro čtvrté dítě lze na prostřední sedadlo vzadu umístit zvýšený dětský sedák.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.