Minulý měsíc vydala Tesla nový balík aktualizací, který kromě jiného přinesl i zabezpečovací režim „Snetry Mode." Ten sice nezabrání zlodějům v jejich činnosti, dokáže však v případě podezření zaznamenávat okolí vozidla ze tří různých kamer s vysokým rozlišením, jejichž záznam pak může policistům pomoci s dopadením zlodějů.
V polovině února vydala automobilka Tesla nový balík aktualizací, který kromě jiného přinášel i dvě zajímavé novinky. Tou první byl tzv. „Dog Mode," který nechává zapnutou klimatizaci i v momentě, kdy majitel vůz zaparkuje opustí. Tou druhou je pak bezpečnostní režim „Sentry Mode," se kterým Tesla vyráží do boje proti zlodějům.
Jak jsme již dříve informovali, vozy Tesla nejsou u zlodějů aut příliš populární, neboť se je díky bohaté konektivitě ve většina případů podařilo znovu vypátrat vrátit majiteli. Vykrádání aut je však zcela jinou kapitolou - a právě tady by měl najít uplatnění Sentry Mode.
Díky němu zůstávají senzory a hlavně kamery vozu v pohotovostním režimu i při zaparkování. Pokud pak vůz zaznamená podezřelou aktivitu ve svém okolí, je schopen uložit záznam z přední kamery i bočních kamer a to v trvání 10 minut před a 10 minut po podezřelé aktivitě. Kromě samotného vloupání tak může zaznamenat i tvář blížícího se zloděje, značku jeho automobilu, techniku použitou k vloupání, atd..
Samotný princip Sentry Mode zní tedy od začátku skvěle, ale jak funguje v praxi? O tom už se bohužel na vlastní kůži přesvědčili minimálně dva majitelé Tesly Model 3, jejichž záznam ze Sentry Mode zveřejnil 11.3. YouTube kanál Now You Know a včera na něj upozornil server Jalopnik.
Část, ve které se probírají jednotlivá vloupání, začíná v čase 11:36. Obě vloupání jsou si však dost podobná - zloděj s komplicem přijíždí k zaparkované Tesle v jiném vozidle, zloděj vystupuje a s baterkou v ruce hledá cennosti uvnitř Tesly. Navzdory mizernému osvětlení však Tesla dokázala skvěle natočit detaily vozidla lupičů i jejich tváře, které však byly ve zveřejněném videu rozostřeny. Policisté už však tváře obou zlodějů znají a nyní tak konečně ví, koho mají hledat.
V obou případech použili zloději k vniknutí do vozu malé okénko na zadních dveřích a ani v jednom z případů zřejmě nespustili alarm. Díky Sentry Mode mají však policisté konečně v rukou alespoň nějaký důkaz a materiál, který jim může v pátrání po zlodějích pomoci.
Jak ovšem padne v debatě během videa, bylo by bezesporu přínosné, pokud by Tesla dokázala do Sentry Mode zapojit i zadní kameru a ideálně i přidat záznam z interiéru. Poslední drobnou výtkou je pak skutečnost, že Tesla zřejmě ani v jednom z případů nespustila alarm a neupozornila tak majitele na probíhající krádež.
Všechny tyto problémy jsou však v případě Tesly otázkou úpravy programu a další aktualizace. Navíc už teď bude Sentry Mode fungovat jako zdvižený prst pro zloděje, kteří si brzy uvědomí, že vykrádat Tesly by je mohlo přijít dost draho. A nám ostatním, kteří Teslu nemáme, pak jen nezbývá než doufat, že se k podobnému kroku třeba jednou odváží i další automobilky. Ostatně boční kamery už dnes nejsou ničím výjimečným a propojení automobilu s telefonem také není tak neobvyklou funkcí. Základ by tedy byl, teď už jen vše chytře propojit, jako to dokázala Tesla.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.