Minulý měsíc vydala Tesla nový balík aktualizací, který kromě jiného přinesl i zabezpečovací režim „Snetry Mode." Ten sice nezabrání zlodějům v jejich činnosti, dokáže však v případě podezření zaznamenávat okolí vozidla ze tří různých kamer s vysokým rozlišením, jejichž záznam pak může policistům pomoci s dopadením zlodějů.
V polovině února vydala automobilka Tesla nový balík aktualizací, který kromě jiného přinášel i dvě zajímavé novinky. Tou první byl tzv. „Dog Mode," který nechává zapnutou klimatizaci i v momentě, kdy majitel vůz zaparkuje opustí. Tou druhou je pak bezpečnostní režim „Sentry Mode," se kterým Tesla vyráží do boje proti zlodějům.
Jak jsme již dříve informovali, vozy Tesla nejsou u zlodějů aut příliš populární, neboť se je díky bohaté konektivitě ve většina případů podařilo znovu vypátrat vrátit majiteli. Vykrádání aut je však zcela jinou kapitolou - a právě tady by měl najít uplatnění Sentry Mode.
Díky němu zůstávají senzory a hlavně kamery vozu v pohotovostním režimu i při zaparkování. Pokud pak vůz zaznamená podezřelou aktivitu ve svém okolí, je schopen uložit záznam z přední kamery i bočních kamer a to v trvání 10 minut před a 10 minut po podezřelé aktivitě. Kromě samotného vloupání tak může zaznamenat i tvář blížícího se zloděje, značku jeho automobilu, techniku použitou k vloupání, atd..
Samotný princip Sentry Mode zní tedy od začátku skvěle, ale jak funguje v praxi? O tom už se bohužel na vlastní kůži přesvědčili minimálně dva majitelé Tesly Model 3, jejichž záznam ze Sentry Mode zveřejnil 11.3. YouTube kanál Now You Know a včera na něj upozornil server Jalopnik.
Část, ve které se probírají jednotlivá vloupání, začíná v čase 11:36. Obě vloupání jsou si však dost podobná - zloděj s komplicem přijíždí k zaparkované Tesle v jiném vozidle, zloděj vystupuje a s baterkou v ruce hledá cennosti uvnitř Tesly. Navzdory mizernému osvětlení však Tesla dokázala skvěle natočit detaily vozidla lupičů i jejich tváře, které však byly ve zveřejněném videu rozostřeny. Policisté už však tváře obou zlodějů znají a nyní tak konečně ví, koho mají hledat.
V obou případech použili zloději k vniknutí do vozu malé okénko na zadních dveřích a ani v jednom z případů zřejmě nespustili alarm. Díky Sentry Mode mají však policisté konečně v rukou alespoň nějaký důkaz a materiál, který jim může v pátrání po zlodějích pomoci.
Jak ovšem padne v debatě během videa, bylo by bezesporu přínosné, pokud by Tesla dokázala do Sentry Mode zapojit i zadní kameru a ideálně i přidat záznam z interiéru. Poslední drobnou výtkou je pak skutečnost, že Tesla zřejmě ani v jednom z případů nespustila alarm a neupozornila tak majitele na probíhající krádež.
Všechny tyto problémy jsou však v případě Tesly otázkou úpravy programu a další aktualizace. Navíc už teď bude Sentry Mode fungovat jako zdvižený prst pro zloděje, kteří si brzy uvědomí, že vykrádat Tesly by je mohlo přijít dost draho. A nám ostatním, kteří Teslu nemáme, pak jen nezbývá než doufat, že se k podobnému kroku třeba jednou odváží i další automobilky. Ostatně boční kamery už dnes nejsou ničím výjimečným a propojení automobilu s telefonem také není tak neobvyklou funkcí. Základ by tedy byl, teď už jen vše chytře propojit, jako to dokázala Tesla.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?