Minulý měsíc vydala Tesla nový balík aktualizací, který kromě jiného přinesl i zabezpečovací režim „Snetry Mode." Ten sice nezabrání zlodějům v jejich činnosti, dokáže však v případě podezření zaznamenávat okolí vozidla ze tří různých kamer s vysokým rozlišením, jejichž záznam pak může policistům pomoci s dopadením zlodějů.
V polovině února vydala automobilka Tesla nový balík aktualizací, který kromě jiného přinášel i dvě zajímavé novinky. Tou první byl tzv. „Dog Mode," který nechává zapnutou klimatizaci i v momentě, kdy majitel vůz zaparkuje opustí. Tou druhou je pak bezpečnostní režim „Sentry Mode," se kterým Tesla vyráží do boje proti zlodějům.
Jak jsme již dříve informovali, vozy Tesla nejsou u zlodějů aut příliš populární, neboť se je díky bohaté konektivitě ve většina případů podařilo znovu vypátrat vrátit majiteli. Vykrádání aut je však zcela jinou kapitolou - a právě tady by měl najít uplatnění Sentry Mode.
Díky němu zůstávají senzory a hlavně kamery vozu v pohotovostním režimu i při zaparkování. Pokud pak vůz zaznamená podezřelou aktivitu ve svém okolí, je schopen uložit záznam z přední kamery i bočních kamer a to v trvání 10 minut před a 10 minut po podezřelé aktivitě. Kromě samotného vloupání tak může zaznamenat i tvář blížícího se zloděje, značku jeho automobilu, techniku použitou k vloupání, atd..
Samotný princip Sentry Mode zní tedy od začátku skvěle, ale jak funguje v praxi? O tom už se bohužel na vlastní kůži přesvědčili minimálně dva majitelé Tesly Model 3, jejichž záznam ze Sentry Mode zveřejnil 11.3. YouTube kanál Now You Know a včera na něj upozornil server Jalopnik.
Část, ve které se probírají jednotlivá vloupání, začíná v čase 11:36. Obě vloupání jsou si však dost podobná - zloděj s komplicem přijíždí k zaparkované Tesle v jiném vozidle, zloděj vystupuje a s baterkou v ruce hledá cennosti uvnitř Tesly. Navzdory mizernému osvětlení však Tesla dokázala skvěle natočit detaily vozidla lupičů i jejich tváře, které však byly ve zveřejněném videu rozostřeny. Policisté už však tváře obou zlodějů znají a nyní tak konečně ví, koho mají hledat.
V obou případech použili zloději k vniknutí do vozu malé okénko na zadních dveřích a ani v jednom z případů zřejmě nespustili alarm. Díky Sentry Mode mají však policisté konečně v rukou alespoň nějaký důkaz a materiál, který jim může v pátrání po zlodějích pomoci.
Jak ovšem padne v debatě během videa, bylo by bezesporu přínosné, pokud by Tesla dokázala do Sentry Mode zapojit i zadní kameru a ideálně i přidat záznam z interiéru. Poslední drobnou výtkou je pak skutečnost, že Tesla zřejmě ani v jednom z případů nespustila alarm a neupozornila tak majitele na probíhající krádež.
Všechny tyto problémy jsou však v případě Tesly otázkou úpravy programu a další aktualizace. Navíc už teď bude Sentry Mode fungovat jako zdvižený prst pro zloděje, kteří si brzy uvědomí, že vykrádat Tesly by je mohlo přijít dost draho. A nám ostatním, kteří Teslu nemáme, pak jen nezbývá než doufat, že se k podobnému kroku třeba jednou odváží i další automobilky. Ostatně boční kamery už dnes nejsou ničím výjimečným a propojení automobilu s telefonem také není tak neobvyklou funkcí. Základ by tedy byl, teď už jen vše chytře propojit, jako to dokázala Tesla.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?