Evropský postrach Tesly? Jaguar představil nové elektrické SUV I-Pace

Jaguar I-Pace
Jaguar I-Pace, foto: Jaguar
Antonín Marek , AutoRoad.cz 1. března 2018 21:00
Sdílej:

Britská automobilka slavnostně odhalila svůj vůbec první čistě elektrický automobil. Nové SUV I-Pace slibuje výkony sportovního vozu, novou generaci umělé inteligence a samozřejmě praktičnost klasického SUV. A z jeho parametrů lze vyčíst, že technici Jaguaru si dali zatraceně záležet.

Díky 90 kWh Lithium-Iontové baterii s 432 články slibuje nový I-Pace dojezd až 475 kilometrů na jedno nabití. S použitím nabíjecí stanice o výkonu 50 kW může být baterie znovu nabita na 80 % během 85 minut. S použitím dvojnásobně výkonné rychlo-nabíjecí stanice se čekání zkrátí na 40 minut.

Zákazníci, kteří si zakoupí domácí nabíjecí box o výkonu 7 kW, se budou moci těšit na vůz nabitý na 80 % až po 10 hodinách nabíjení. To ale samozřejmě ničemu nevadí, pokud auto připojíte k nabíječce například přes noc a budete využívat levnější noční proud.

Kromě slušného dojezdu však nový I-Pace nabídne i slušnou porci výkonu. Jeho dva elektrické motory, každý u jedné nápravy, nabídnou kombinovaný výkon 400 koní a točivý moment úctyhodných 696 Nm. Už z uspořádání motorů je pak jasné, že vůz má poháněna všechna čtyři kola.

Díky této porci elektrických plnokrevníků dokáže I-Pace vystřelit z 0 na 100 km/h během 4.5 sekundy. Aby se technikům podařilo dosáhnout co možná nejlepší ovladatelnosti, nadělili svému SUV karoserii s torzní tuhostí, které nedosahoval žádný jiný Jaguar v historii. Jízdním vlastnosti pak vylepší i rozložení váhy mezi nápravami 50:50 a volitelný vzduchový podvozek. 

Design modelu I-Pace působí velice sportovně a jeho silueta v člověku evokuje spíše tvary sportovního kupé. Ostatně není se čemu divit, neboť designéři se nechali inspirovat ikonickém supersportem Jaguar C-X75. Ladně tvarovaná karoserie se navíc může pochlubit i překvapivě nízkým koeficientem odporu. Ideálního poměru mezi chlazením a aerodynamikou pak bylo dosaženo pomocí aktivních klapek v masce vozu, které s otvírají kdykoliv si to systém vyžádá.

Ačkoliv se I-Pace řadí ke kompaktním SUV, jeho interiér by se měl hravě vyrovnat i SUV vyšších kategorií, jak hrdě prohlašuje automobilka. Zadní pasažéři dostali 890 mm na nohy a zavazadlový prostor nabídne 656 litrů, které lze sklopením sedadel navýšit na 1 453 litrů.

Co se vnitřní výbavy týče, I-Pace nabídne zcela nový dotykový infotainment systém Touch Pro Duo, který kombinuje dotykovou obrazovku, kapacitní senzory a fyzické ovladače. Dalšími zajímavými systémy je nový navigační systém, asistent Amazon Alexa a nechybí ani možnost bezdrátových aktualizací, což je další novinka v repertoáru Jaguaru. 

Nový I-Pace se bude na území Velké Británie prodávat od částky 63 495 liber, v přepočtu tedy cca 1,8 milionu korun. Na výběr pak bude řada výbavových stupňů, včetně speciální edice "First Edition".

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.