Britská automobilka slavnostně odhalila svůj vůbec první čistě elektrický automobil. Nové SUV I-Pace slibuje výkony sportovního vozu, novou generaci umělé inteligence a samozřejmě praktičnost klasického SUV. A z jeho parametrů lze vyčíst, že technici Jaguaru si dali zatraceně záležet.
Díky 90 kWh Lithium-Iontové baterii s 432 články slibuje nový I-Pace dojezd až 475 kilometrů na jedno nabití. S použitím nabíjecí stanice o výkonu 50 kW může být baterie znovu nabita na 80 % během 85 minut. S použitím dvojnásobně výkonné rychlo-nabíjecí stanice se čekání zkrátí na 40 minut.
Zákazníci, kteří si zakoupí domácí nabíjecí box o výkonu 7 kW, se budou moci těšit na vůz nabitý na 80 % až po 10 hodinách nabíjení. To ale samozřejmě ničemu nevadí, pokud auto připojíte k nabíječce například přes noc a budete využívat levnější noční proud.
Kromě slušného dojezdu však nový I-Pace nabídne i slušnou porci výkonu. Jeho dva elektrické motory, každý u jedné nápravy, nabídnou kombinovaný výkon 400 koní a točivý moment úctyhodných 696 Nm. Už z uspořádání motorů je pak jasné, že vůz má poháněna všechna čtyři kola.
Díky této porci elektrických plnokrevníků dokáže I-Pace vystřelit z 0 na 100 km/h během 4.5 sekundy. Aby se technikům podařilo dosáhnout co možná nejlepší ovladatelnosti, nadělili svému SUV karoserii s torzní tuhostí, které nedosahoval žádný jiný Jaguar v historii. Jízdním vlastnosti pak vylepší i rozložení váhy mezi nápravami 50:50 a volitelný vzduchový podvozek.
Design modelu I-Pace působí velice sportovně a jeho silueta v člověku evokuje spíše tvary sportovního kupé. Ostatně není se čemu divit, neboť designéři se nechali inspirovat ikonickém supersportem Jaguar C-X75. Ladně tvarovaná karoserie se navíc může pochlubit i překvapivě nízkým koeficientem odporu. Ideálního poměru mezi chlazením a aerodynamikou pak bylo dosaženo pomocí aktivních klapek v masce vozu, které s otvírají kdykoliv si to systém vyžádá.
Ačkoliv se I-Pace řadí ke kompaktním SUV, jeho interiér by se měl hravě vyrovnat i SUV vyšších kategorií, jak hrdě prohlašuje automobilka. Zadní pasažéři dostali 890 mm na nohy a zavazadlový prostor nabídne 656 litrů, které lze sklopením sedadel navýšit na 1 453 litrů.
Co se vnitřní výbavy týče, I-Pace nabídne zcela nový dotykový infotainment systém Touch Pro Duo, který kombinuje dotykovou obrazovku, kapacitní senzory a fyzické ovladače. Dalšími zajímavými systémy je nový navigační systém, asistent Amazon Alexa a nechybí ani možnost bezdrátových aktualizací, což je další novinka v repertoáru Jaguaru.
Nový I-Pace se bude na území Velké Británie prodávat od částky 63 495 liber, v přepočtu tedy cca 1,8 milionu korun. Na výběr pak bude řada výbavových stupňů, včetně speciální edice "First Edition".
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.