Tuningová firma ABT je známa úpravami vozů koncernu Volkswagen. Pozornosti techniků neunikla ani tuzemská Škoda a její už tak rychlý Kodiaq RS. Jen u optického vylepšení karoserie nezůstalo.
Naftové 7 místné SUV není úplně to, po čem tuningové firmy prahnou a navzájem se předhánějí, která z nich postaví silnější a rychlejší verzi. Ale přesně takové auto vzala do parády firma ABT. Jenže není 7 místné SUV jako 7 místné SUV. Škoda Kodiaq RS se zapsala do dějin slavného okruhu Nürburgring, jako nejrychlejší 7 místný automobil.
Již sériový Kodiaq RS není žádné ořezávátko. Jeho 2.0 litrový přeplňovaný vznětový čtyřválec již z výroby vyjíždí s výkonem 176 kW (240 koní) a hlavně s ohromným točivým momentem 500 N.m. Kodiaq od ABT je na tom ale ještě o dost lépe. Konstruktérům se podařilo motor naladit na 199 kW (270 koní) a 540 N.m. To jsou parametry na 2.0 litrový naftový motor opravdu skvělé. Výkon motoru putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím 7 stupňové automatické převodovky DSG. Upravené SUV od Škodovky nyní zvládne akcelerovat z klidu na 100 km/h v čase 6,8 s. O tom, zda se zvýšila maximální rychlost se u ABT nezmiňují. Proto nám musí stačit údaj sériového "RSka" které umí až 220 km/h.
Kromě motoru proběhly úpravy také na podvozku, který je nyní opatřen tvrdšími pružinami a celkově se Kodiaq přiblížil o pár milimetrů blíž k vozovce. Za zmínku stojí též 20" litá kola značky ABT.
S takto vyladěným Kodiaqem by Sabine Schmitz jistě ještě ukrojila pár sekund ze své rekordní jízdy, při níž Škodu Kodiaq RS zapsala s časem 9 minut a 29,84 sekund jako nejrychlejší 7 místné auto, jaké kdy absolvovalo měřené kolo v Zeleném pekle.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?