Tuningová firma ABT je známa úpravami vozů koncernu Volkswagen. Pozornosti techniků neunikla ani tuzemská Škoda a její už tak rychlý Kodiaq RS. Jen u optického vylepšení karoserie nezůstalo.
Naftové 7 místné SUV není úplně to, po čem tuningové firmy prahnou a navzájem se předhánějí, která z nich postaví silnější a rychlejší verzi. Ale přesně takové auto vzala do parády firma ABT. Jenže není 7 místné SUV jako 7 místné SUV. Škoda Kodiaq RS se zapsala do dějin slavného okruhu Nürburgring, jako nejrychlejší 7 místný automobil.
Již sériový Kodiaq RS není žádné ořezávátko. Jeho 2.0 litrový přeplňovaný vznětový čtyřválec již z výroby vyjíždí s výkonem 176 kW (240 koní) a hlavně s ohromným točivým momentem 500 N.m. Kodiaq od ABT je na tom ale ještě o dost lépe. Konstruktérům se podařilo motor naladit na 199 kW (270 koní) a 540 N.m. To jsou parametry na 2.0 litrový naftový motor opravdu skvělé. Výkon motoru putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím 7 stupňové automatické převodovky DSG. Upravené SUV od Škodovky nyní zvládne akcelerovat z klidu na 100 km/h v čase 6,8 s. O tom, zda se zvýšila maximální rychlost se u ABT nezmiňují. Proto nám musí stačit údaj sériového "RSka" které umí až 220 km/h.
Kromě motoru proběhly úpravy také na podvozku, který je nyní opatřen tvrdšími pružinami a celkově se Kodiaq přiblížil o pár milimetrů blíž k vozovce. Za zmínku stojí též 20" litá kola značky ABT.
S takto vyladěným Kodiaqem by Sabine Schmitz jistě ještě ukrojila pár sekund ze své rekordní jízdy, při níž Škodu Kodiaq RS zapsala s časem 9 minut a 29,84 sekund jako nejrychlejší 7 místné auto, jaké kdy absolvovalo měřené kolo v Zeleném pekle.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?