Tuningová firma ABT je známa úpravami vozů koncernu Volkswagen. Pozornosti techniků neunikla ani tuzemská Škoda a její už tak rychlý Kodiaq RS. Jen u optického vylepšení karoserie nezůstalo.
Naftové 7 místné SUV není úplně to, po čem tuningové firmy prahnou a navzájem se předhánějí, která z nich postaví silnější a rychlejší verzi. Ale přesně takové auto vzala do parády firma ABT. Jenže není 7 místné SUV jako 7 místné SUV. Škoda Kodiaq RS se zapsala do dějin slavného okruhu Nürburgring, jako nejrychlejší 7 místný automobil.
Již sériový Kodiaq RS není žádné ořezávátko. Jeho 2.0 litrový přeplňovaný vznětový čtyřválec již z výroby vyjíždí s výkonem 176 kW (240 koní) a hlavně s ohromným točivým momentem 500 N.m. Kodiaq od ABT je na tom ale ještě o dost lépe. Konstruktérům se podařilo motor naladit na 199 kW (270 koní) a 540 N.m. To jsou parametry na 2.0 litrový naftový motor opravdu skvělé. Výkon motoru putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím 7 stupňové automatické převodovky DSG. Upravené SUV od Škodovky nyní zvládne akcelerovat z klidu na 100 km/h v čase 6,8 s. O tom, zda se zvýšila maximální rychlost se u ABT nezmiňují. Proto nám musí stačit údaj sériového "RSka" které umí až 220 km/h.
Kromě motoru proběhly úpravy také na podvozku, který je nyní opatřen tvrdšími pružinami a celkově se Kodiaq přiblížil o pár milimetrů blíž k vozovce. Za zmínku stojí též 20" litá kola značky ABT.
S takto vyladěným Kodiaqem by Sabine Schmitz jistě ještě ukrojila pár sekund ze své rekordní jízdy, při níž Škodu Kodiaq RS zapsala s časem 9 minut a 29,84 sekund jako nejrychlejší 7 místné auto, jaké kdy absolvovalo měřené kolo v Zeleném pekle.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.