Peugeot i-Cockpit nabízí intenzivní zážitek z řízení. Malý volant potažený kůží a látkou s nopkovou strukturou i digitální displej jsou umístěny v ose zraku řidiče, který je tak může používat zcela intuitivně. V prodloužení středové konzoly se nacházejí dva výsuvné dotykové displeje. Na horním displeji se ovládají funkce, jako je palubní počítač, systém Hi-Fi nebo navigace. Druhý displej nabízí trvale viditelnou lištu, ze které se ovládá zejména automatická klimatizace a systém Pure Blue.
Na palubní desce je zabudováno devět páčkových přepínačů typu Toggle Switches evokující svým designem svět hudby. Jsou rozděleny do dvou skupin: dva ovladače nalevo od malého volantu, sedm vpravo. Toto rozdělení bylo zvoleno kvůli kapacitě lidského mozku snadno si zapamatovat až sedm věcí z hlediska polohy či funkce. Řidič má krom toho možnost propojovat jednotlivé přepínače Toggle Switches a funkce: přístup k navigaci přes určitý přepínač, nastavení parametrů vozů přes jiný, atd. K některému přepínači je rovněž možné přiřadit aktivaci systému černého světla. Tento systém zabudovaný do světlometů je účinný zejména při přechodu mezi dnem a nocí. Řízení je pak za obtížných podmínek viditelnosti bezpečnější a klidnější, protože díky černým světlům jsou lépe viditelné vodorovné čáry na zemi.
Pro komfort posádky je Peugeot Exalt vybaven inovativním systémem úpravy vzduchu Pure Blue. Pokud je vůz bez posádky, vyčistí Pure Blue plochy v kabině za pomoci baktericidů a fungicidů. Jakmile se vůz rozjede, upravuje aktivní filtr vzduch vstupující do interiéru, odstraňuje z něj organické složky a jemné částice ve vzduchu. Posádka tak za všech okolností cestuje v čistém ovzduší.
Peugeot Exalt navazuje na směr, který v roce 2012 zahájil koncepční vůz Onyx. Používá se ocel v surovém stavu, což nejlépe zvýrazňuje linie vozu. I další prvky jako ráfky jsou ponechány v surovém stavu, aby bylo možné obdivovat vzor vytvořený frézovacím nástrojem.
Ocel je surová na všech místech, která se nedostávají do kontaktu s tělem čtyř členů posádky. Na úrovni loktů a na místech, kde si cestující opírají ruce, používá EXALT dřevo teplých odstínů. V úrovni nad spodní linií oken nahrazuje dřevo textilie nopkové struktury z přírodní vlny. Najdeme ji na vnitřních dveřích, palubní desce a stropě. Oba materiály od sebe odděluje lišta vytvořená 3D tiskem, která v sobě ukrývá zdroje Hi-Fi systému. Její struktura čerpá inspiraci v anechoických komorách, v nichž klíny ve stěnách omezují akustické šumy.
Každý člen posádky vozu Peugeot Exalt má výsadní postavení, ať už jde o řidiče či cestujícího. Obepínající sedadla s kompozitní strukturou používají dva materiály: sedadla a opěradla potažená textilem nopkové struktury a boční strany z patinované kůže. Textil a kůže jsou zpracovány procesem optimalizujícím řízení zdrojů. Aby se omezilo vytváření odstřižků a odřezků, je látka tvarovaná pomocí záševků. Tento jednoduchý postup se inspiruje tradicí velkých krejčovských salonů. Látka tak vytváří plochy s čistými záhyby beze švů.
Kůže používané v automobilech jsou obvykle vybírány tak, aby neměly žádné skvrny, pak jsou vyčiněny, aby dosáhly dokonalého vzhledu. Peugeot Exalt toho, co se považuje za chybičky na kráse kůží, naopak využívá. Vzhled každého vozu je pak jedinečný a optimalizuje se tak spotřeba materiálu. Kůže se nechávají stárnout přirozeně, bez použití chemikálií. Vzniká tak jedinečná patina kůže.
Exalt ve snaze využívat materiály získávané co nejblíže k oblasti prodeje používal v Číně eben. Ten byl zvolen kvůli tomu, že roste na asijském kontinentu. V Evropě ho nahradil materiál Newspaper Wood vyrobený z použitého novinového papíru. Toto dřevo nového typu prošlo oproti svému prvnímu použití u koncepčního vozu Onyx vývojem. Nyní se získává recyklováním ekonomických stránek novin, které mu přinášejí svůj charakteristický lososový odstín.
A konečně karbonové vlákno nahradilo přirozené čedičové vlákno vzniklé tavením čedičového kamene. Omezuje se tak využívání petrochemických zdrojů.
Výkonný motor
Peugeot Exalt, který váží pouze 1 700 kg, využívá pohon HYbrid4 plug-in s celkovým výkonem 340 k, který je přenášen na všechna 4 kola. Pod propracovanou kapotou se ukrývá motor 1.6 THP 270 k, na jehož vývoji se podílel tým Peugeot Sport. Tento čtyřválcový benzínový motor spojený s automatickou šestistupňovou převodovkou vyvíjí specifický výkon téměř 170 k/l, což je jeden z nejlepších výkonů na světě.
Na zadní víceramenné nápravě je zabudován elektromotor o výkonu 50 kW, který je používaný ve fázích jízdy s elektrickým nebo hybridním pohonem. Elektromotor také pomáhá dobíjet baterii rekuperovanou energií při brzdění. Po uvolnění pedálu akcelerátoru se při brzdění využívá odporová síla elektromotoru. Technologie HYbrid4 přeměňuje kinetickou energii, která by se jinak rozptýlila na úrovni kotoučů a destiček, v energii elektrickou. Inteligentní technologie HYbrid4 se okamžitě přizpůsobí požadavkům řidiče a zvolí vhodný režim: čistě elektrický, čistě benzínový, hybridní využívající benzín i elektřinu. Řidič tak využívá know-how značky Peugeot pro větší požitek z jízdy.
Značka s koncepčním vozem Peugeot Exalt dostává sedan na vyšší úroveň. Znovu ukazuje, že má emoce zapsané hluboko ve svých genech.