Jedním z nejméně příjemných typů nehody na parkovištích jsou ty, kdy se o vaše auto lehce otře auto někoho jiného. Karosérie totiž na první pohled zůstane neponičená, na jejím laku se ale objeví nepříjemná připomínka celého incidentu. Ano, barva druhého vozu. Víte, jak jí šetrně odstranit?
Lak automobilu se většinou skládá ze tří vrstev. První základová vrstva je nanesena na holý plech, druhá vrstva má požadovaný odstín, který vidíme pouhým okem, a třetí je naopak jakási ochranná vrstva, která navíc druhé vrstvě dodává požadovaný lesk. Tato třetí vrstva je také nejtlustší. Úplně nahoře pak je ještě tenká vrstvička vosku, pomáhající pohlcovat drobné nedokonalosti a chránící například před škrábanci. Když dojde k drobnému střetu, při němž barva jednoho auta zůstane na laku toho druhého, většinou se dostane přes vosk do třetí vrstvy laku. V některých případech může jít hlouběji, ale to je spíše výjimka.
Abyste se právě laku druhého vozu ze svého auta zbavili, můžete využít řadu produktů. Pokud není poškození výrazné, stačí vzít například odstraňovač škrábanců a pomocí utěrky z mikrovlákna jej rozetřít na místě poškození. Jestliže je ale poškození vážnější, budete potřebovat sprej WD-40, což je univerzální mazivo, které změkčí nežádoucí barevné škrábance, a houbičku s brusnou vrstvou. Na vyleštění je dobré použít směs vody se saponátem na mytí nádobí, k ochraně místa poslouží opět vrstvička vosku. A kdyby bylo poškození ještě hlubší, můžete použít „kouzelné pero“ v odstínu původního laku, které stopy po nehodě spolehlivě zacelí.
Přípravek WD-40 aplikujte pouze na místo, kde je lak poškozen, čímž jej změkčíte před použitím houbičky. Tu namočte v horké vodě a začněte odstraňovat cizí barvu tak, jak to ukazuje ve videu Chris Fix. Nezapomínejte ale, že používáte brusnou vrstvu, takže je důležité postupovat opatrně, abyste s cizím lakem neodstranili i ochrannou vrstvu svého vlastního laku. Pokud jsou škrábance horizontální, pohybujte s houbičkou horizontálně. Po prvotním vybroušení opět použijte WD-40 a pak opakujte práci s houbičkou i na zbytku laku. Ačkoliv už lak vypadá jako nový, ještě je potřeba ho omýt vodou se saponátem a odstranit zbytek WD-40 a následně místo poškození ošetřit voskem. Lak pak bude vypadat zase jako nový!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?