Jedním z nejméně příjemných typů nehody na parkovištích jsou ty, kdy se o vaše auto lehce otře auto někoho jiného. Karosérie totiž na první pohled zůstane neponičená, na jejím laku se ale objeví nepříjemná připomínka celého incidentu. Ano, barva druhého vozu. Víte, jak jí šetrně odstranit?
Lak automobilu se většinou skládá ze tří vrstev. První základová vrstva je nanesena na holý plech, druhá vrstva má požadovaný odstín, který vidíme pouhým okem, a třetí je naopak jakási ochranná vrstva, která navíc druhé vrstvě dodává požadovaný lesk. Tato třetí vrstva je také nejtlustší. Úplně nahoře pak je ještě tenká vrstvička vosku, pomáhající pohlcovat drobné nedokonalosti a chránící například před škrábanci. Když dojde k drobnému střetu, při němž barva jednoho auta zůstane na laku toho druhého, většinou se dostane přes vosk do třetí vrstvy laku. V některých případech může jít hlouběji, ale to je spíše výjimka.
Abyste se právě laku druhého vozu ze svého auta zbavili, můžete využít řadu produktů. Pokud není poškození výrazné, stačí vzít například odstraňovač škrábanců a pomocí utěrky z mikrovlákna jej rozetřít na místě poškození. Jestliže je ale poškození vážnější, budete potřebovat sprej WD-40, což je univerzální mazivo, které změkčí nežádoucí barevné škrábance, a houbičku s brusnou vrstvou. Na vyleštění je dobré použít směs vody se saponátem na mytí nádobí, k ochraně místa poslouží opět vrstvička vosku. A kdyby bylo poškození ještě hlubší, můžete použít „kouzelné pero“ v odstínu původního laku, které stopy po nehodě spolehlivě zacelí.
Přípravek WD-40 aplikujte pouze na místo, kde je lak poškozen, čímž jej změkčíte před použitím houbičky. Tu namočte v horké vodě a začněte odstraňovat cizí barvu tak, jak to ukazuje ve videu Chris Fix. Nezapomínejte ale, že používáte brusnou vrstvu, takže je důležité postupovat opatrně, abyste s cizím lakem neodstranili i ochrannou vrstvu svého vlastního laku. Pokud jsou škrábance horizontální, pohybujte s houbičkou horizontálně. Po prvotním vybroušení opět použijte WD-40 a pak opakujte práci s houbičkou i na zbytku laku. Ačkoliv už lak vypadá jako nový, ještě je potřeba ho omýt vodou se saponátem a odstranit zbytek WD-40 a následně místo poškození ošetřit voskem. Lak pak bude vypadat zase jako nový!
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.