Kdo by neznal legendární sportovní automobil pocházející ze sedmdesátých let minulého století s názvem AC Cobra. Nyní se tato sportovní legenda dočkala své reinkarnace.
Ne opravdu se nejedná o návrat automobilky AC. Novinka, kterou máme na mysli pochází z Dubaje, která se poslední dobou stává opravdovou líhní sporťáků a supersportů.
Automobil, který do velké části vychází právě z Cobry nese název Design-1 a jedná se o první počin nově vzniklé automobilky Jannarelly. Tu založil designera Anthony Jannarelly, který je zodpovědný za design úchvatného Lykanu Hapersport, ve spolupráci s Fredericem Juillotem, který je odborníkem na využití a výrobu částí z uhlíkových vláken.
Díky využití kompozitových materiálů váží dvoumístný roadster pouhých 710 kg. Ty dokáže rozhýbat 3,5 litrový šestiválec Nissan z nuly na sto za rovné čtyři sekundy. Maximální rychlost sporťáku atakuje hranici 220 km/h.
Prodej tohoto skvostu bude zahájen již v příštím roce se základní cenou 55 000 amerických dolarů. (cca 1,4 milionu korun)
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?