Ze starého Porsche raketa? Tento vůz má přes tisíc koní

Jedinečné Porsche 911 GT2 nabídne výkon až 1.160 koní
Jedinečné Porsche 911 GT2 nabídne výkon až 1.160 koní, foto: McLaren Scottsdale
AutoRoad.cz 31. května 2017 11:45 | akt. 31. května 2017 12:12
Sdílej:

Mnoho milovníků vozů Porsche 911 označuje generaci 966 za jednu z nejhorších. Na vině byl konec vzduchem chlazeného motoru nebo zvláštní světla, která byla shodná s lacinější verzí Boxster. Díky těmto a mnohým dalším vadám tak patří generaci 966 mezi ty nejlevnější, ovšem dají se zde najít i zajímavé a jedinečné perly.

Jedním ze zajímavých provedení generace 966 byl například model GT2, jehož dvakrát přeplňovaný 3,6 litrový šestiválec dokázal vyprodukovat v začátcích výroby až 456 koní. Později došlo k menšímu navýšení výkonu na konečných 476 koní, které posílala verze GT2 pouze na zadní kola.

V USA, kam bylo dovezenou pouze 303 kusů tohoto skvělého vozu, se ale nedávno objevil i jeden výjimečný zakázkově upravený kousek. Vůz, který je v současné době na prodej v McLaren Scottsdale za cenu 299,900 dolarů (7,1 milionu Kč) totiž ukrývá pod kapotou motor o výkonu 1,160 koní.

Přestavba, kterou majitel zdokumentoval na 6speedonlineforum měla z dolu vymáčknout výkon 840 koní, nakonec se ale úpravce dostal až na hodnotu 1,083 koní při jízdě na klasický benzín a 1,160 koní při jízdě na E85.

Aby vůz takový výkon vůbec zvládl, byl motoru zvýšen objem na 3,8 litru, dostal kompletně nové vnitřnosti, speciální škrtící klapku, dvě vodou chlazená turba Garett, lepší chlazení, nové sání a speciální výfukový systém. Motor ale nebyl jediné, co se upravovalo.

Vůz nyní sedí na zakázkových kolech Forgeline s centrální šroubem a pneumatikách Pirelli. Nový je i podvozek, o který se postarala společnost Eisenlohr Racing. Změn se dočkala i karoserie, která má nově nárazníky, kapotu, víko, křídlo i prahy zakázkově vyrobené a vyztužené kevlarem. Zajímavý je i velký nasávací otvor na střeše, který skrze kabinu přivádí čerstvý vzduch k motoru a hlavně intercooleru. 

Celá stavba vozu trvala údajně přes rok a majitele vyšla odhadem na 700,000 dolarů (16,5 milionu). Muselo pro něj tak být opravdu bolestivým rozhodnutím dát nyní vůz na prodej za ceny "pouhých" 299,900 dolarů (7,1 milionu Kč). Ve světě velkolepých přestaveb jsou ale podobné scénáře celkem běžnou záležitostí. 

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?