Mnoho milovníků vozů Porsche 911 označuje generaci 966 za jednu z nejhorších. Na vině byl konec vzduchem chlazeného motoru nebo zvláštní světla, která byla shodná s lacinější verzí Boxster. Díky těmto a mnohým dalším vadám tak patří generaci 966 mezi ty nejlevnější, ovšem dají se zde najít i zajímavé a jedinečné perly.
Jedním ze zajímavých provedení generace 966 byl například model GT2, jehož dvakrát přeplňovaný 3,6 litrový šestiválec dokázal vyprodukovat v začátcích výroby až 456 koní. Později došlo k menšímu navýšení výkonu na konečných 476 koní, které posílala verze GT2 pouze na zadní kola.
V USA, kam bylo dovezenou pouze 303 kusů tohoto skvělého vozu, se ale nedávno objevil i jeden výjimečný zakázkově upravený kousek. Vůz, který je v současné době na prodej v McLaren Scottsdale za cenu 299,900 dolarů (7,1 milionu Kč) totiž ukrývá pod kapotou motor o výkonu 1,160 koní.
Přestavba, kterou majitel zdokumentoval na 6speedonlineforum měla z dolu vymáčknout výkon 840 koní, nakonec se ale úpravce dostal až na hodnotu 1,083 koní při jízdě na klasický benzín a 1,160 koní při jízdě na E85.
Aby vůz takový výkon vůbec zvládl, byl motoru zvýšen objem na 3,8 litru, dostal kompletně nové vnitřnosti, speciální škrtící klapku, dvě vodou chlazená turba Garett, lepší chlazení, nové sání a speciální výfukový systém. Motor ale nebyl jediné, co se upravovalo.
Vůz nyní sedí na zakázkových kolech Forgeline s centrální šroubem a pneumatikách Pirelli. Nový je i podvozek, o který se postarala společnost Eisenlohr Racing. Změn se dočkala i karoserie, která má nově nárazníky, kapotu, víko, křídlo i prahy zakázkově vyrobené a vyztužené kevlarem. Zajímavý je i velký nasávací otvor na střeše, který skrze kabinu přivádí čerstvý vzduch k motoru a hlavně intercooleru.
Celá stavba vozu trvala údajně přes rok a majitele vyšla odhadem na 700,000 dolarů (16,5 milionu). Muselo pro něj tak být opravdu bolestivým rozhodnutím dát nyní vůz na prodej za ceny "pouhých" 299,900 dolarů (7,1 milionu Kč). Ve světě velkolepých přestaveb jsou ale podobné scénáře celkem běžnou záležitostí.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.