Golf GTI Clubsport odhodil zadní sedačky, verzí pro puristy ale vznikne příliš málo

Volkswagen Golf GTI Clubsport S
Volkswagen Golf GTI Clubsport S, foto: Volkswagen
ar6 4. května 2016 1:24
Sdílej:

Pokud dnes chcete okruhovou hračku, nemusíte už sahat po Lotusech, Caterhamech nebo Arielech Atom. Docela dobře poslouží i na první pohled běžné hatchbacky. Tuto éru tak trochu načal Mégane RS R26.R bez zadních sedaček a téměř jakékoliv komfortní výbavy. Jeho následovník s označením 275 Trophy-R na tom byl podobně, nyní štafetu po Francouzích přebírá Volkswagen.

Golf GTI Clubsport platí za už tak dost rychlé a dobře ovladatelné sportovní náčiní. Teprve až písmenko S jej ale dělá výjimečným. Recept přitom není zas až tak těžký. Standardní Clubsport totiž přišel nejen o zadní sedačky (místo nich je rozpěra) nebo zvukovou izolaci, ale také o 30 kilogramů hmotnosti. Nyní tak nenaložený vůz váží 1285 kilogramů. Vedle odstranění přebytečných částí se dostalo také na menší baterii a hliníkový pomocný rám na přední nápravě.

Hlavní kouzlo vozu ale najdeme pod jeho kapotou. Dvoulitrové TSI s přeprogramovanou řídící jednotkou, upravenou palivovou pumpou nebo přepracovaným výfukovým potrubím má nyní 310 koní a 380 Nm mezi 1700 - 5300 ot./min. Přes manuální šestistupňovou převodovku (mechanismus dvouspojkového automatu by vážil až příliš) s elektricky uzamykatelným diferenciálem na přední nápravě jsou i nadále poháněna přední kola. Na 100 km/h se Clubsport S dostane za 5,8 sekundy, maximální rychlost je 261 km/h. Průměrná spotřeba klesla, i kvůli nižší hmotnosti, na 7,4 l/100 km.

Podvozek vozu dostal standardně adaptivní tlumiče, přepracovaný systém ESC a především volič jízdních režimů. Ten obsahuje módy Comfort, Normal, Race a Individual, přičemž pod posledním názvem se skrývá nastavení, které použil Volkswagen při rekordní jízdě na Nordschleife. Čas má hodnotu 7 minut a 41,29 sekundy, čímž Clubsport S překonal Hondu Civic Type R. Onen zmíněný režim každopádně také znamená možné individuální nastavení vozu, z menu na dotykové obrazovce se ale vždy dá dostat k oněm „rekordním“ parametrům.

Vizuálně novinku poznáte víceméně pouze podle znáčků S, bi-xenonových světlometů s LED diodami denního svícení, dvojité koncovky výfuku a 19palcových kol, obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2. Za nimi se potom ukrývají výkonnější brzdy s hliníkovými třmeny. Bodykit karosérie, ale i další prvky jsou shodné s výchozím Golfem GTI Clubsport. Uvnitř pak čekají dvě skořepinová sedadla, hlavice řadící páky ve tvaru golfového míčku a Alcantarou potažený volant s vyznačenou ideální polohou. Na středové konzoli je plaketka s pořadovým číslem vozu.

Tento údaj je důležitý, protože Volkswagen vyrobí jen 400 Golfu GTI Clubsport S (100 aut dostanou Němci). Zákazníci navíc budou mít na výběr pouze mezi červeným lakem Tornado, bílým Pure a černým Deep. Tyto odstíny odpovídají originálnímu GTI, což má také svou symboliku. Clubsport S totiž patří k vrcholům oslav čtyřicátin tohoto legendárního modelu. Premiéru si vůz odbude u jezera Wörthersee již tento týden.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.