Pokud dnes chcete okruhovou hračku, nemusíte už sahat po Lotusech, Caterhamech nebo Arielech Atom. Docela dobře poslouží i na první pohled běžné hatchbacky. Tuto éru tak trochu načal Mégane RS R26.R bez zadních sedaček a téměř jakékoliv komfortní výbavy. Jeho následovník s označením 275 Trophy-R na tom byl podobně, nyní štafetu po Francouzích přebírá Volkswagen.
Golf GTI Clubsport platí za už tak dost rychlé a dobře ovladatelné sportovní náčiní. Teprve až písmenko S jej ale dělá výjimečným. Recept přitom není zas až tak těžký. Standardní Clubsport totiž přišel nejen o zadní sedačky (místo nich je rozpěra) nebo zvukovou izolaci, ale také o 30 kilogramů hmotnosti. Nyní tak nenaložený vůz váží 1285 kilogramů. Vedle odstranění přebytečných částí se dostalo také na menší baterii a hliníkový pomocný rám na přední nápravě.
Hlavní kouzlo vozu ale najdeme pod jeho kapotou. Dvoulitrové TSI s přeprogramovanou řídící jednotkou, upravenou palivovou pumpou nebo přepracovaným výfukovým potrubím má nyní 310 koní a 380 Nm mezi 1700 - 5300 ot./min. Přes manuální šestistupňovou převodovku (mechanismus dvouspojkového automatu by vážil až příliš) s elektricky uzamykatelným diferenciálem na přední nápravě jsou i nadále poháněna přední kola. Na 100 km/h se Clubsport S dostane za 5,8 sekundy, maximální rychlost je 261 km/h. Průměrná spotřeba klesla, i kvůli nižší hmotnosti, na 7,4 l/100 km.
Podvozek vozu dostal standardně adaptivní tlumiče, přepracovaný systém ESC a především volič jízdních režimů. Ten obsahuje módy Comfort, Normal, Race a Individual, přičemž pod posledním názvem se skrývá nastavení, které použil Volkswagen při rekordní jízdě na Nordschleife. Čas má hodnotu 7 minut a 41,29 sekundy, čímž Clubsport S překonal Hondu Civic Type R. Onen zmíněný režim každopádně také znamená možné individuální nastavení vozu, z menu na dotykové obrazovce se ale vždy dá dostat k oněm „rekordním“ parametrům.
Vizuálně novinku poznáte víceméně pouze podle znáčků S, bi-xenonových světlometů s LED diodami denního svícení, dvojité koncovky výfuku a 19palcových kol, obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2. Za nimi se potom ukrývají výkonnější brzdy s hliníkovými třmeny. Bodykit karosérie, ale i další prvky jsou shodné s výchozím Golfem GTI Clubsport. Uvnitř pak čekají dvě skořepinová sedadla, hlavice řadící páky ve tvaru golfového míčku a Alcantarou potažený volant s vyznačenou ideální polohou. Na středové konzoli je plaketka s pořadovým číslem vozu.
Tento údaj je důležitý, protože Volkswagen vyrobí jen 400 Golfu GTI Clubsport S (100 aut dostanou Němci). Zákazníci navíc budou mít na výběr pouze mezi červeným lakem Tornado, bílým Pure a černým Deep. Tyto odstíny odpovídají originálnímu GTI, což má také svou symboliku. Clubsport S totiž patří k vrcholům oslav čtyřicátin tohoto legendárního modelu. Premiéru si vůz odbude u jezera Wörthersee již tento týden.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.