Golf GTI Clubsport odhodil zadní sedačky, verzí pro puristy ale vznikne příliš málo

Volkswagen Golf GTI Clubsport S
Volkswagen Golf GTI Clubsport S, foto: Volkswagen
ar6 4. května 2016 01:24
Sdílej:

Pokud dnes chcete okruhovou hračku, nemusíte už sahat po Lotusech, Caterhamech nebo Arielech Atom. Docela dobře poslouží i na první pohled běžné hatchbacky. Tuto éru tak trochu načal Mégane RS R26.R bez zadních sedaček a téměř jakékoliv komfortní výbavy. Jeho následovník s označením 275 Trophy-R na tom byl podobně, nyní štafetu po Francouzích přebírá Volkswagen.

Golf GTI Clubsport platí za už tak dost rychlé a dobře ovladatelné sportovní náčiní. Teprve až písmenko S jej ale dělá výjimečným. Recept přitom není zas až tak těžký. Standardní Clubsport totiž přišel nejen o zadní sedačky (místo nich je rozpěra) nebo zvukovou izolaci, ale také o 30 kilogramů hmotnosti. Nyní tak nenaložený vůz váží 1285 kilogramů. Vedle odstranění přebytečných částí se dostalo také na menší baterii a hliníkový pomocný rám na přední nápravě.

Hlavní kouzlo vozu ale najdeme pod jeho kapotou. Dvoulitrové TSI s přeprogramovanou řídící jednotkou, upravenou palivovou pumpou nebo přepracovaným výfukovým potrubím má nyní 310 koní a 380 Nm mezi 1700 - 5300 ot./min. Přes manuální šestistupňovou převodovku (mechanismus dvouspojkového automatu by vážil až příliš) s elektricky uzamykatelným diferenciálem na přední nápravě jsou i nadále poháněna přední kola. Na 100 km/h se Clubsport S dostane za 5,8 sekundy, maximální rychlost je 261 km/h. Průměrná spotřeba klesla, i kvůli nižší hmotnosti, na 7,4 l/100 km.

Podvozek vozu dostal standardně adaptivní tlumiče, přepracovaný systém ESC a především volič jízdních režimů. Ten obsahuje módy Comfort, Normal, Race a Individual, přičemž pod posledním názvem se skrývá nastavení, které použil Volkswagen při rekordní jízdě na Nordschleife. Čas má hodnotu 7 minut a 41,29 sekundy, čímž Clubsport S překonal Hondu Civic Type R. Onen zmíněný režim každopádně také znamená možné individuální nastavení vozu, z menu na dotykové obrazovce se ale vždy dá dostat k oněm „rekordním“ parametrům.

Vizuálně novinku poznáte víceméně pouze podle znáčků S, bi-xenonových světlometů s LED diodami denního svícení, dvojité koncovky výfuku a 19palcových kol, obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2. Za nimi se potom ukrývají výkonnější brzdy s hliníkovými třmeny. Bodykit karosérie, ale i další prvky jsou shodné s výchozím Golfem GTI Clubsport. Uvnitř pak čekají dvě skořepinová sedadla, hlavice řadící páky ve tvaru golfového míčku a Alcantarou potažený volant s vyznačenou ideální polohou. Na středové konzoli je plaketka s pořadovým číslem vozu.

Tento údaj je důležitý, protože Volkswagen vyrobí jen 400 Golfu GTI Clubsport S (100 aut dostanou Němci). Zákazníci navíc budou mít na výběr pouze mezi červeným lakem Tornado, bílým Pure a černým Deep. Tyto odstíny odpovídají originálnímu GTI, což má také svou symboliku. Clubsport S totiž patří k vrcholům oslav čtyřicátin tohoto legendárního modelu. Premiéru si vůz odbude u jezera Wörthersee již tento týden.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.