Golf GTI Clubsport platí za už tak dost rychlé a dobře ovladatelné sportovní náčiní. Teprve až písmenko S jej ale dělá výjimečným. Recept přitom není zas až tak těžký. Standardní Clubsport totiž přišel nejen o zadní sedačky (místo nich je rozpěra) nebo zvukovou izolaci, ale také o 30 kilogramů hmotnosti. Nyní tak nenaložený vůz váží 1285 kilogramů. Vedle odstranění přebytečných částí se dostalo také na menší baterii a hliníkový pomocný rám na přední nápravě.
Hlavní kouzlo vozu ale najdeme pod jeho kapotou. Dvoulitrové TSI s přeprogramovanou řídící jednotkou, upravenou palivovou pumpou nebo přepracovaným výfukovým potrubím má nyní 310 koní a 380 Nm mezi 1700 - 5300 ot./min. Přes manuální šestistupňovou převodovku (mechanismus dvouspojkového automatu by vážil až příliš) s elektricky uzamykatelným diferenciálem na přední nápravě jsou i nadále poháněna přední kola. Na 100 km/h se Clubsport S dostane za 5,8 sekundy, maximální rychlost je 261 km/h. Průměrná spotřeba klesla, i kvůli nižší hmotnosti, na 7,4 l/100 km.
Podvozek vozu dostal standardně adaptivní tlumiče, přepracovaný systém ESC a především volič jízdních režimů. Ten obsahuje módy Comfort, Normal, Race a Individual, přičemž pod posledním názvem se skrývá nastavení, které použil Volkswagen při rekordní jízdě na Nordschleife. Čas má hodnotu 7 minut a 41,29 sekundy, čímž Clubsport S překonal Hondu Civic Type R. Onen zmíněný režim každopádně také znamená možné individuální nastavení vozu, z menu na dotykové obrazovce se ale vždy dá dostat k oněm „rekordním“ parametrům.
Vizuálně novinku poznáte víceméně pouze podle znáčků S, bi-xenonových světlometů s LED diodami denního svícení, dvojité koncovky výfuku a 19palcových kol, obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2. Za nimi se potom ukrývají výkonnější brzdy s hliníkovými třmeny. Bodykit karosérie, ale i další prvky jsou shodné s výchozím Golfem GTI Clubsport. Uvnitř pak čekají dvě skořepinová sedadla, hlavice řadící páky ve tvaru golfového míčku a Alcantarou potažený volant s vyznačenou ideální polohou. Na středové konzoli je plaketka s pořadovým číslem vozu.
Tento údaj je důležitý, protože Volkswagen vyrobí jen 400 Golfu GTI Clubsport S (100 aut dostanou Němci). Zákazníci navíc budou mít na výběr pouze mezi červeným lakem Tornado, bílým Pure a černým Deep. Tyto odstíny odpovídají originálnímu GTI, což má také svou symboliku. Clubsport S totiž patří k vrcholům oslav čtyřicátin tohoto legendárního modelu. Premiéru si vůz odbude u jezera Wörthersee již tento týden.