Vzpomínáte si na zakázkově vyrobený Rolls-Royce Sweptail? Tento nejdražší vyrobený Rolls-Royce připomínal dobu, kdy si movití zákazníci nechávali postavit vůz přímo na míru. Sweptail však není jediným moderním ztvárněním zakázkového Rollsu, o pár let ho předběhl Hyperion, za jehož vznikem stál Pininfarina.
V první polovině dvacátého století nebylo ničím neobvyklým, že si majetní zákazníci objednávali úpravy či zcela nové karoserie pro své vozy u renomovaných karosáren. Tento trend později opadl, ovšem v minulém desetiletí ho opět oživil zakázkový Rolls-Royce Hyperion, za jehož vznikem stojí studio Pininfarina.
Za vznikem Hyperionu stojí sběratel vozů Roland Hall, který si u Pininfariny objednal stavbu tohoto vozu na základě Phantomu Drophead Coupe, který byl tou dobou poměrně novou záležitostí. Během přestavby však dostal zcela novou karoserii a přišel o zadní řadu sedadel, takže se z něj stal elegantní roadster.
Hyperion byl představen v roce 2008 na akci v Pebble Beach, kde vůz vzbudil velký zájem a zároveň se stal jakýmsi předznamenáním nové éry zakázkových karoserií. Cenu vozu bohužel neznáme, ovšem když se v roce 2008 prodával, pohybovala se jeho cena okolo 5 milionu dolarů (cca 111,6 milionu korun).
Pokud byste si však mysleli, že takto unikátní vůz si svou cenu udržel až dodnes, pak vás asi překvapíme. Hyperion je již několik let vystaven v dubajském autosalonu Al Ain Class Motors, kde za něj prodejce požaduje "pouhé" 2 miliony Euro (cca 55 milionů korun). Samozřejmě je to stále vysoká částka, ovšem je potřeba si uvědomit, že zakázkový Sweptail vyšel majitele na 13 milionů dolarů (290,3 milionu).
Hyperion přitom není nijak ošklivý ani příliš extravagantní. Jeho cenu však neustále sráží doba, po kterou bude stát pouze v autosalonu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!