Dnes ráno představila Tesla svůj nejnovější elektromobil, kompaktní SUV Model Y. Vůz, který technicky vychází z Modelu 3, je druhým SUV v nabídce a podle odborníků by pro automobilku mohl znamenat zásadní krok. Segment SUV a crossoverů je totiž v USA na vzestupu a Tesla v něm dodnes figurovala pouze s impozantním ale drahým Modelem X.
Podobně jako u jiných modelů, i Tesla Model Y bude nabízena v několika provedeních v závislosti na výkonu a dojezdu. Základem nabídky se stane Model Y Standard Range, který nabídne dojezd okolo 230 mil (370 km) a akceleraci z 0 na 96 km/h za 5.9 sekundy,. To rozhodně není zlé, zvláště uvážíme-li cenu 39 000 dolarů, tedy cca 884 000 Kč. Jak je ovšem u Tesly zvykem, na nejlevnější provedení si budeme muset počkat.
Prozatím nejlevnějším dostupným modelem ze začátku produkce se tak stane Model Y Long Range, jehož cena by měla začínat na částce 47 000 dolarů, tedy cca 1 066 000 Kč. Za to se však odvděčí dojezdem až 300 mil (482 km), akcelerací z 0 na 96 km/h za 5.5 sekundy a maximální rychlostí 209 km/h.
Za částku 51 000 dolarů, cca 1 156 000 Kč, získají zákazníci Model Y Dual Motor AWD, tedy model s pohonem všech kol. Ten sice oproti modelu Long Range nabídne dojezd "jen" 280 mil (cca 450 km), z 0 na 96 km/h však zrychlí za 4.8 sekundy a dosáhne maximální rychlosti až 217 km/h. Navíc bude s pohonem 4x4 praktičtější i na hůře dostupných silnicích.
Vrcholem nabídky se pak stane Model Y Performance, pod jehož kapotou bude ukryta dvojice výkonných elektromotorů. Dojezd se sice opět zastavil na 280 mílích (cca 450 km), nicméně akceleraci z 0 na 96 km/h zvládne za 3.5 sekundy a jeho maximální rychlost dosahuje až 241 km/h. Zájemci o nejvýkonnější provedeních však budou muset z kapsy vytáhnout 60 000 dolarů, tedy cca 1 361 000 Kč.
Co se designu týče, podobnost s Modelem 3 je vcelku nepřehlédnutelná, přesto se automobilka pokusila odlišit oba modely například upravenými předními světly a kratšími převisy. Při bočním pohledu je pak vidět odlišná silueta, která elegantně kříží Model 3 s Modelem X.
Interiér je uspořádán podobně, jak jsme na to zvyklí již od Modelu 3. Palubní deska je minimalistická, nechybí režim autopilot ani prosklená střecha, díky které proniká do interiéru více světla a ten tak vypadá prostorněji. Vůz bude standardně pětimístný, zájemci si však budou moci připlatit za třetí řadu sedadel, díky které se do auta poskládá až sedmičlenná posádka - v tomto případě však vypadají zadní sedadla spíše nouzově.
Během představení vozu Elon Musk opět zdůraznil, že Model Y bude podobně jako Model 3 patřit k nejbezpečnějším vozům ve svém segmentu i na trhu. Baterie vozu jsou opět uloženy nízko v podlaze, což by mělo zaručit nízké těžiště a dobrou ovladatelnost. Navíc se designérům podařilo i minimalizovat aerodynamický odpor, což Modelu 3 pomáhá s výkony i dojezdem.
První kusy Tesly Model Y by měly začít sjíždět z výrobní linky již na podzim příštího roku, půjde však pouze o vozy typu Long Range a výše. Nejlevnější Model Y Standard Range by se měl na trhu objevit pravděpodobně až někdy na jaře roku 2021.
A perlička na závěr: Věděli jste, že kompletní paleta modelů Tesly je nyní sexy? Než totiž dorazí nový Roadster, Semi a Truck, budou v nabídce Modely: S 3 X Y - pokud tedy číslo 3 otočíte, máte z něj rázem E.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.