Dnes ráno představila Tesla svůj nejnovější elektromobil, kompaktní SUV Model Y. Vůz, který technicky vychází z Modelu 3, je druhým SUV v nabídce a podle odborníků by pro automobilku mohl znamenat zásadní krok. Segment SUV a crossoverů je totiž v USA na vzestupu a Tesla v něm dodnes figurovala pouze s impozantním ale drahým Modelem X.
Podobně jako u jiných modelů, i Tesla Model Y bude nabízena v několika provedeních v závislosti na výkonu a dojezdu. Základem nabídky se stane Model Y Standard Range, který nabídne dojezd okolo 230 mil (370 km) a akceleraci z 0 na 96 km/h za 5.9 sekundy,. To rozhodně není zlé, zvláště uvážíme-li cenu 39 000 dolarů, tedy cca 884 000 Kč. Jak je ovšem u Tesly zvykem, na nejlevnější provedení si budeme muset počkat.
Prozatím nejlevnějším dostupným modelem ze začátku produkce se tak stane Model Y Long Range, jehož cena by měla začínat na částce 47 000 dolarů, tedy cca 1 066 000 Kč. Za to se však odvděčí dojezdem až 300 mil (482 km), akcelerací z 0 na 96 km/h za 5.5 sekundy a maximální rychlostí 209 km/h.
Za částku 51 000 dolarů, cca 1 156 000 Kč, získají zákazníci Model Y Dual Motor AWD, tedy model s pohonem všech kol. Ten sice oproti modelu Long Range nabídne dojezd "jen" 280 mil (cca 450 km), z 0 na 96 km/h však zrychlí za 4.8 sekundy a dosáhne maximální rychlosti až 217 km/h. Navíc bude s pohonem 4x4 praktičtější i na hůře dostupných silnicích.
Vrcholem nabídky se pak stane Model Y Performance, pod jehož kapotou bude ukryta dvojice výkonných elektromotorů. Dojezd se sice opět zastavil na 280 mílích (cca 450 km), nicméně akceleraci z 0 na 96 km/h zvládne za 3.5 sekundy a jeho maximální rychlost dosahuje až 241 km/h. Zájemci o nejvýkonnější provedeních však budou muset z kapsy vytáhnout 60 000 dolarů, tedy cca 1 361 000 Kč.
Co se designu týče, podobnost s Modelem 3 je vcelku nepřehlédnutelná, přesto se automobilka pokusila odlišit oba modely například upravenými předními světly a kratšími převisy. Při bočním pohledu je pak vidět odlišná silueta, která elegantně kříží Model 3 s Modelem X.
Interiér je uspořádán podobně, jak jsme na to zvyklí již od Modelu 3. Palubní deska je minimalistická, nechybí režim autopilot ani prosklená střecha, díky které proniká do interiéru více světla a ten tak vypadá prostorněji. Vůz bude standardně pětimístný, zájemci si však budou moci připlatit za třetí řadu sedadel, díky které se do auta poskládá až sedmičlenná posádka - v tomto případě však vypadají zadní sedadla spíše nouzově.
Během představení vozu Elon Musk opět zdůraznil, že Model Y bude podobně jako Model 3 patřit k nejbezpečnějším vozům ve svém segmentu i na trhu. Baterie vozu jsou opět uloženy nízko v podlaze, což by mělo zaručit nízké těžiště a dobrou ovladatelnost. Navíc se designérům podařilo i minimalizovat aerodynamický odpor, což Modelu 3 pomáhá s výkony i dojezdem.
První kusy Tesly Model Y by měly začít sjíždět z výrobní linky již na podzim příštího roku, půjde však pouze o vozy typu Long Range a výše. Nejlevnější Model Y Standard Range by se měl na trhu objevit pravděpodobně až někdy na jaře roku 2021.
A perlička na závěr: Věděli jste, že kompletní paleta modelů Tesly je nyní sexy? Než totiž dorazí nový Roadster, Semi a Truck, budou v nabídce Modely: S 3 X Y - pokud tedy číslo 3 otočíte, máte z něj rázem E.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.