Podobně jako u jiných modelů, i Tesla Model Y bude nabízena v několika provedeních v závislosti na výkonu a dojezdu. Základem nabídky se stane Model Y Standard Range, který nabídne dojezd okolo 230 mil (370 km) a akceleraci z 0 na 96 km/h za 5.9 sekundy,. To rozhodně není zlé, zvláště uvážíme-li cenu 39 000 dolarů, tedy cca 884 000 Kč. Jak je ovšem u Tesly zvykem, na nejlevnější provedení si budeme muset počkat.
Prozatím nejlevnějším dostupným modelem ze začátku produkce se tak stane Model Y Long Range, jehož cena by měla začínat na částce 47 000 dolarů, tedy cca 1 066 000 Kč. Za to se však odvděčí dojezdem až 300 mil (482 km), akcelerací z 0 na 96 km/h za 5.5 sekundy a maximální rychlostí 209 km/h.
Za částku 51 000 dolarů, cca 1 156 000 Kč, získají zákazníci Model Y Dual Motor AWD, tedy model s pohonem všech kol. Ten sice oproti modelu Long Range nabídne dojezd "jen" 280 mil (cca 450 km), z 0 na 96 km/h však zrychlí za 4.8 sekundy a dosáhne maximální rychlosti až 217 km/h. Navíc bude s pohonem 4x4 praktičtější i na hůře dostupných silnicích.
Vrcholem nabídky se pak stane Model Y Performance, pod jehož kapotou bude ukryta dvojice výkonných elektromotorů. Dojezd se sice opět zastavil na 280 mílích (cca 450 km), nicméně akceleraci z 0 na 96 km/h zvládne za 3.5 sekundy a jeho maximální rychlost dosahuje až 241 km/h. Zájemci o nejvýkonnější provedeních však budou muset z kapsy vytáhnout 60 000 dolarů, tedy cca 1 361 000 Kč.
Co se designu týče, podobnost s Modelem 3 je vcelku nepřehlédnutelná, přesto se automobilka pokusila odlišit oba modely například upravenými předními světly a kratšími převisy. Při bočním pohledu je pak vidět odlišná silueta, která elegantně kříží Model 3 s Modelem X.
Interiér je uspořádán podobně, jak jsme na to zvyklí již od Modelu 3. Palubní deska je minimalistická, nechybí režim autopilot ani prosklená střecha, díky které proniká do interiéru více světla a ten tak vypadá prostorněji. Vůz bude standardně pětimístný, zájemci si však budou moci připlatit za třetí řadu sedadel, díky které se do auta poskládá až sedmičlenná posádka - v tomto případě však vypadají zadní sedadla spíše nouzově.
Během představení vozu Elon Musk opět zdůraznil, že Model Y bude podobně jako Model 3 patřit k nejbezpečnějším vozům ve svém segmentu i na trhu. Baterie vozu jsou opět uloženy nízko v podlaze, což by mělo zaručit nízké těžiště a dobrou ovladatelnost. Navíc se designérům podařilo i minimalizovat aerodynamický odpor, což Modelu 3 pomáhá s výkony i dojezdem.
První kusy Tesly Model Y by měly začít sjíždět z výrobní linky již na podzim příštího roku, půjde však pouze o vozy typu Long Range a výše. Nejlevnější Model Y Standard Range by se měl na trhu objevit pravděpodobně až někdy na jaře roku 2021.
A perlička na závěr: Věděli jste, že kompletní paleta modelů Tesly je nyní sexy? Než totiž dorazí nový Roadster, Semi a Truck, budou v nabídce Modely: S 3 X Y - pokud tedy číslo 3 otočíte, máte z něj rázem E.