Volkswagen na autosalonu v Šanghaji ukáže kupé odvozené od svých SUV, které by se mělo časem přerodit ve sportovnější variantu Tiguanu.
Volkswagen ví, že jeho nabídka postrádá vozy typu SUV. Proto v poslední době zahajuje ofenzívu a snad na každý autosalon přijede s nějakým konceptem. Poslední novinkou je v tomto směru je koncept CrossBlue Coupe.
Směřování tohoto konceptu je proti budoucímu BMW X4 a dalším podobným vozům, které jsou v plánu. Tomu napovídá také délka konceptu, která je 489 cm. Pod kapotou se ukrývá hybridní motor s celkovým výkonem 415 koní. Základem je v tomto případě benzínový šestiválec. Sportovně tvarovaný vůz by měl být schopen zrychlit z klidu na stovku za 5,9 sekundy. Baterie přitom uchovávají dostatek energie ke třiceti kilometrům samostatné jízdy.
Očekává se, že také tento koncept neupadne v zapomnění a dostane se do výroby. Podobně by na tom mohly být také další koncepty z nedávné doby maličký Taigun a naopak veliký sedmimístný Crossblue Concept.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?