Volkswagen na autosalonu v Šanghaji ukáže kupé odvozené od svých SUV, které by se mělo časem přerodit ve sportovnější variantu Tiguanu.
Volkswagen ví, že jeho nabídka postrádá vozy typu SUV. Proto v poslední době zahajuje ofenzívu a snad na každý autosalon přijede s nějakým konceptem. Poslední novinkou je v tomto směru je koncept CrossBlue Coupe.
Směřování tohoto konceptu je proti budoucímu BMW X4 a dalším podobným vozům, které jsou v plánu. Tomu napovídá také délka konceptu, která je 489 cm. Pod kapotou se ukrývá hybridní motor s celkovým výkonem 415 koní. Základem je v tomto případě benzínový šestiválec. Sportovně tvarovaný vůz by měl být schopen zrychlit z klidu na stovku za 5,9 sekundy. Baterie přitom uchovávají dostatek energie ke třiceti kilometrům samostatné jízdy.
Očekává se, že také tento koncept neupadne v zapomnění a dostane se do výroby. Podobně by na tom mohly být také další koncepty z nedávné doby maličký Taigun a naopak veliký sedmimístný Crossblue Concept.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?