Třetí generace modelu Škoda Fabia se naplno představí počátkem října 2014 na mezinárodním autosalonu v Paříži.

ar5, 7. srpna 2014, 16:16 Google+

Nová Fabia se již nyní odhaluje jako vůz, který hodlá definovat nová měřítka spotřeby a emisí: v porovnání s předchůdcem bude až o 17 % úspornější.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Novinka se tak stane nejekologičtějším a nejúspornějším členem rodiny modelů Fabia všech dob. Zcela nově vyvinutá paleta čtyř benzinových a tří naftových motorů plní emisní normu EU 6. Nová Škoda Fabia bude mít pouze nové, mimořádně úsporné motory nové generace. Včetně varianty GreenLine zahrnuje nabídka pro země EU čtyři benzinové a tři naftové motory. Všechny jednotky plní novou emisní normu EU 6 a jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Převodovky mohou být ručně řazené, samočinnou variantu představuje dvouspojkové ústrojí DSG.

Paleta nových benzinových motorů, vycházející z techniky MQB, zahrnuje jednotky se třemi a čtyřmi válci. Tříválce 1,0 MPI mají nepřímé vstřikování paliva; čtyřválce 1,2 TSI jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a jsou přeplňovány turbodmychadlem. Výkonové spektrum sahá od 44 kW (60 k) do 81 kW (110 k).

Zájemci o naftový motor mohou zvolit jednu ze tří výkonových variant nového tříválce 1,4 TDI s blokem motoru z hliníkové slitiny. Ve všech případech se jedná o agregát o objemu 1,4 litru s přímým vstřikováním paliva Common Rail a přeplňováním turbodmychadlem. Stejně jako u předchozí generace, která nabízela čtyřválce o objemu 1,6 litru, jsou k dispozici výkony od 55 kW do 77 kW; u novinky je však těchto parametrů dosaženo při nižším zdvihovém objemu.Nejekologičtějším provedením v řadě Fabia bude varianta GreenLine s motorizací 1,4 TDI/55 kW (75 k), která na trh přijde koncem roku 2015. Díky kombinaci systému 

Start-Stop, rekuperace brzdné energie, pneumatik se sníženým valivým odporem a cílených úprav aerodynamiky bude nová Škoda Fabia GreenLine dosahovat spotřeby pouhých 3,1 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši pouhých 82 g/km. Nová Škoda Fabia GreenLine se tak od roku 2015 stane nejekologičtějším vozem značky Škoda s pohonem na konvenční paliva; před ní bude už jen Škoda Citigo G-TEC na 

stlačený zemní plyn.V závislosti na konkrétní výbavě a motorizaci bude nová Fabia až o 65 kg lehčí než předchozí generace (při zohlednění vyššího standardu sériové výbavy v nové generaci). Základní verze s tříválcovým motorem 1,0 MPI má pohotovostní hmotnost (bez řidiče) pouhých 980 kg. 

S třetí generací modelu Fabia mladoboleslavská automobilka posiluje svou kompetenci výrobce vozů šetrných k životnímu prostředí. Filozofie společnosti Škoda Auto je jasně definovaná: ekologická mobilita musí být cenově dostupná – se zřejmým přínosem pro zákazníky i životní prostředí. To symbolizují zejména modely Škoda GreenLine, Green tec a G-TEC, které jsou v nabídce napříč všemi modelovými řadami značky. 

zdroj: Škoda Auto
Vytisknout

Diskuze: Třetí generace modelu Škoda Fabia se naplno představí počátkem října 2014 na mezinárodním autosalonu v Paříži.

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

TEST: Citroën C5 CrossTourer 2.2 HDI AT - Drsňák s tváří elegána - anotační foto

TEST: Citroën C5 CrossTourer 2.2 HDI AT - Drsňák s tváří elegána

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud