Technologie TSI je opět vítězem v anketě „International Engine of the Year Award 2014“

ar5, 27. června 2014, 15:47 Google+

Technologie TSI společnosti Volkswagen získala opět ocenění „International Engine of the Year Award“ (Mezinárodní motor roku). Motor 1.4 TSI Twincharger, který podeváté v řadě zvítězil v kategorii 1,0 až 1,4 litru, je tak nejúspěšnějším agregátem v historii mezinárodní ankety o nejlepší motor.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Značka TSI je již mnoho let symbolem inteligentního downsizingu v podání značky Volkswagen. Motory TSI poskytují navzdory svému relativně malému zdvihovému objemu výkonové parametry, které donedávna dokázaly nabídnout pouze výrazně větší agregáty. Jednotky TSI jsou v současnosti nabízeny v různých objemových třídách a výkonových stupních od 66 kW/90 k do 221 kW/300 k. Prvním motorem TSI byl v roce 2006 nyní znovu oceněný Twincharger, který je mimořádně silný a úsporný díky kombinovanému přeplňování výfukovým turbodmychadlem a mechanicky poháněným kompresorem. TSI Twincharger s dvojitým přeplňováním se i nadále dodává v různých výkonových stupních od 103 kW/140 k do 125 kW/170 k pro celou řadu modelů – Beetle, Jetta, Eos, Golf Cabriolet, Touran, Tiguan, Passat a Sharan.

Možnosti downsizingu nejsou ovšem zdaleka vyčerpány. Nejnovější člen rodiny motorů TSI má zdvihový objem 1,0 litru, výkon 66 kW/90 k a pohání nový model Polo TSI BlueMotion. Jednolitrový tříválec s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem bude uveden na trh ve druhé polovině letošního roku a spotřebuje v průměru jen 4,1 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 94 g/km. Předchůdce s identickým výkonem 90 k spotřeboval 4,9 l/100 km (emise CO2 113 g/km).

Volkswagen kromě toho od loňského roku nabízí systém aktivního vypínání válců ACT, který umožňuje další snížení spotřeby paliva přechodnou deaktivací druhého a třetího válce.

Ocenění pro motor 1.4 TSI převzal ve Stuttgartu Carsten Helbing, vedoucí oddělení pro aplikace EA888 a alternativní paliva ve vývoji zážehových motorů Volkswagen. „Naše úspěšné motory TSI již mnoho let pozoruhodným způsobem dokazují, že kombinace menšího zdvihového objemu, přímého vstřikování a inteligentního přeplňování nabízí nejlepší jízdní dynamiku a zároveň nízké hodnoty spotřeby paliva a emisí,“ uvedl Helbing při převzetí ocenění.

Anketa „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) je vyhlašována každoročně od roku 1999 a více než 80 motoristických novinářů z celého světa v ní volí nejlepší motory v různých kategoriích. Ve speciálním systému bodování jsou zohledňovány osobní zkušenosti z jízdy, hospodárnost, hlučnost a výkonová charakteristika.

zdroj: Volkswagen

 

Vytisknout

Diskuze: Technologie TSI je opět vítězem v anketě „International Engine of the Year Award 2014“

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

renault mégane

Renault Mégane - jen tři hvězdy v Euro NCAP 2014

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud