Faceliftovaný Espace přináší mnoho novinek, nový styl, inovační osvětlení do zatáček, moderní navigaci a komunikaci, navíc pod kapotou se objevil nový motor 2,0dCi.
Nové Espaceovy vnější linky jsou měkčí, ale stále si uchovává svůj nenapodobitelný styl a vyšší MPV postavení. Uvnitř můžeme čekat více kvalitních materiálů s navigačním systémem Carminat a komunikační zařízení se 7-palcovou obrazovkou uprostřed palubní desky. Vozidlo je vybaveno i zařízením Bluetooth pro hands-free telefon a radiopřehrávačem s CD/MP3 mechanikou. Posuvná sedadla je možno přesouvat a kombinovat dle potřeby zákazníka, při odstranění vznikne naprosto rovná podlaha.
Novinkou je dvojice xenonových světel s natáčením světelného paprsku dle polohy volantu pro snadný průjezd zatáčkou. Dále zde nalezneme dešťový senzor, světelné čidla v rozích vozu, tlakový senzor v pneumatikách, ABS, ESP, 8 airbagů. Za příplatek může být Espace vybaven prosklenou střechou nebo 18-ti palcovými koly. Pro ještě vyšší bezpečnost byla zesílena karoserie, tak aby Espace získal 5 hvězdiček v testu EuroNCAP.
Pro jízdní dynamiku byl představen nový motor 2,0 dCi ve verzi se 150 k nebo 175 k, které rozhýbe auto na stokilometrovou rychlost do 10-ti vteřin. Vrcholem je dieselový 3,0 dCi V6 s šesti rychlostním automatem a 400 Nm kroutícího momentu a kombinovanou spotřebou 9,4 l/100km. Mezi benzínovými motory nalezneme 2,0 16v 140k popř. s turbem 170k a 3,5 V6 s 245 koníky spolu s 5-ti stupňovým automatem.
Zdroj: Renault
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.