Faceliftovaný Espace přináší mnoho novinek, nový styl, inovační osvětlení do zatáček, moderní navigaci a komunikaci, navíc pod kapotou se objevil nový motor 2,0dCi.
Nové Espaceovy vnější linky jsou měkčí, ale stále si uchovává svůj nenapodobitelný styl a vyšší MPV postavení. Uvnitř můžeme čekat více kvalitních materiálů s navigačním systémem Carminat a komunikační zařízení se 7-palcovou obrazovkou uprostřed palubní desky. Vozidlo je vybaveno i zařízením Bluetooth pro hands-free telefon a radiopřehrávačem s CD/MP3 mechanikou. Posuvná sedadla je možno přesouvat a kombinovat dle potřeby zákazníka, při odstranění vznikne naprosto rovná podlaha.
Novinkou je dvojice xenonových světel s natáčením světelného paprsku dle polohy volantu pro snadný průjezd zatáčkou. Dále zde nalezneme dešťový senzor, světelné čidla v rozích vozu, tlakový senzor v pneumatikách, ABS, ESP, 8 airbagů. Za příplatek může být Espace vybaven prosklenou střechou nebo 18-ti palcovými koly. Pro ještě vyšší bezpečnost byla zesílena karoserie, tak aby Espace získal 5 hvězdiček v testu EuroNCAP.
Pro jízdní dynamiku byl představen nový motor 2,0 dCi ve verzi se 150 k nebo 175 k, které rozhýbe auto na stokilometrovou rychlost do 10-ti vteřin. Vrcholem je dieselový 3,0 dCi V6 s šesti rychlostním automatem a 400 Nm kroutícího momentu a kombinovanou spotřebou 9,4 l/100km. Mezi benzínovými motory nalezneme 2,0 16v 140k popř. s turbem 170k a 3,5 V6 s 245 koníky spolu s 5-ti stupňovým automatem.
Zdroj: Renault
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?