Renault Mégane prošel nárazovými testy Euro NCAP, ve kterých nedopadl moc dobře. Nová přísnější pravidla se podepsala na výsledném tříbodovém hodnocení.
Naposledy prošel Mégane Euro NCAP nárazovými testy v roce 2008. Tenkrát získal plný počet. Od té doby se však výrazně zlepšila bezpečnost automobilů a to mělo za následek zpřísnění hodnocení.
Mégane prošel minulý rok modernizací a tak jej letos znovu čekaly nárazové testy. Nárazové zkoušky absolvoval Mégane v pětidveřové karoserii s motorem 1,5 dCi ve verzi Life a s volantem na levé straně. Hmotnost tohoto konkrétního Méganu byla 1 299 kilogramů.
Prostor pro cestujcí zůstal po čelním nárazu stabilní. Hůře dopadl při nárazu na tyč. V tomto případě byla posádka tvořená figurínami, závažně zraněna v oblastech hrudníku a krční páteře. Celkově byla ochrana posádky hodnocena na předních sedadlech průměrná na zadních slabá.
Zdroj: Euro NCAP
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?