Renault Mégane prošel nárazovými testy Euro NCAP, ve kterých nedopadl moc dobře. Nová přísnější pravidla se podepsala na výsledném tříbodovém hodnocení.
Naposledy prošel Mégane Euro NCAP nárazovými testy v roce 2008. Tenkrát získal plný počet. Od té doby se však výrazně zlepšila bezpečnost automobilů a to mělo za následek zpřísnění hodnocení.
Mégane prošel minulý rok modernizací a tak jej letos znovu čekaly nárazové testy. Nárazové zkoušky absolvoval Mégane v pětidveřové karoserii s motorem 1,5 dCi ve verzi Life a s volantem na levé straně. Hmotnost tohoto konkrétního Méganu byla 1 299 kilogramů.
Prostor pro cestujcí zůstal po čelním nárazu stabilní. Hůře dopadl při nárazu na tyč. V tomto případě byla posádka tvořená figurínami, závažně zraněna v oblastech hrudníku a krční páteře. Celkově byla ochrana posádky hodnocena na předních sedadlech průměrná na zadních slabá.
Zdroj: Euro NCAP
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?