Na trhu se sportovními kupé automobily jsou i dvojčata v podobě Subaru BRZ a Toyoty GT 86, u které se vývojáři rozhodli k zásadnímu kroku.
Tím je to, že po dlouhých úvahách vedení značky definitivně vyřadilo ze svých plánů uvedení hybridní verze GT 86. Ekologicky smýšlející sportovní Toyota GT 86 by prý neposkytovala důležitý šmrnc. Marketingový ředitel Fabio Capano navíc řekl, že hybridní GT 86 by si vynutila vysoké náklady spojené s vývojem a i to je důvod, proč model neuvidí světlo světa.
S čím se ovšem dá počítat, je silnější přeplňovaná GT 86, o které ale Toyota stále ještě nechce nic moc zveřejňovat. Silnější GT 86 dostane turbodmychadlo a benzínový 2,0 litrový 4-válec typu boxer. Některé spekulativní zdroje taky hovoří o výrobě Toyoty GT 86 sedan, jejíž motor by měl dosáhnotu výkonu 295 koní a spolupracovat by mohl se osmistupňovou automatickou převodovkou.
Zdroj: Toyota
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?