Na trhu se sportovními kupé automobily jsou i dvojčata v podobě Subaru BRZ a Toyoty GT 86, u které se vývojáři rozhodli k zásadnímu kroku.
Tím je to, že po dlouhých úvahách vedení značky definitivně vyřadilo ze svých plánů uvedení hybridní verze GT 86. Ekologicky smýšlející sportovní Toyota GT 86 by prý neposkytovala důležitý šmrnc. Marketingový ředitel Fabio Capano navíc řekl, že hybridní GT 86 by si vynutila vysoké náklady spojené s vývojem a i to je důvod, proč model neuvidí světlo světa.
S čím se ovšem dá počítat, je silnější přeplňovaná GT 86, o které ale Toyota stále ještě nechce nic moc zveřejňovat. Silnější GT 86 dostane turbodmychadlo a benzínový 2,0 litrový 4-válec typu boxer. Některé spekulativní zdroje taky hovoří o výrobě Toyoty GT 86 sedan, jejíž motor by měl dosáhnotu výkonu 295 koní a spolupracovat by mohl se osmistupňovou automatickou převodovkou.
Zdroj: Toyota
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?