Polský autosalon v Poznani představil známe i neznámé, „bláznivé“ modely a koncepty
Chuck Norris by jako Walker, Texas Ranger, vzal po přečtení této zprávy nohy doslova na ramena – tak, jak to dokáže jen on a ztratil se kdesi v amerických prériích, kde by zrakem lovil divokou zvěř a přespával v jeskyních a brlozích medvědů, které by před tím uhranul svým plnovousem.
Žerty stranou. Polská továrna přišla na výstavní plochy Poznaň Motor Show 2013 s novým konceptem pod označením Pick-up. Automobil, založený na modelu Caddy, doznal oproti sériové verzi řady změn. Vcelku prostorný pětimístný vůz dostal za kabinu korbu, boční dveře, hliníková kola a dvojici spíše sportovních výfuků.
Součástí expozice VW by měla být rychlá záchranná pomoc. Kde koho totiž může sprovodit ze světa pouhý letmý pohled do technických specifikací, kde se dočte o faktech použitého agregátu. Motor není žádná novinka. Jen zde trochu překvapí. Jedná se o 3,2 litrový šestiválec s výkonem 184 kW (250 k), se kterým se můžeme setkat například u vozů Passat, kde společně s převodovkou DSG, pohonem všech kol, tvořil výbavu Comfortline v přepočtu za více než milion korun.
O jízdních vlastnostech se zřejmě nikde více nedočteme. Sériová produkce je méně než nepravděpodobná. Stejně tomu bude i u druhého konceptu z polské Poznaně. Vůz karoserie limuzína již nepřekvapí luxusním interiérem v provedení s koženými sedačkami, minibarem, širokoúhlým LCD televizorem ani dalšími vymoženostmi.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.