Polský autosalon v Poznani představil známe i neznámé, „bláznivé“ modely a koncepty
Chuck Norris by jako Walker, Texas Ranger, vzal po přečtení této zprávy nohy doslova na ramena – tak, jak to dokáže jen on a ztratil se kdesi v amerických prériích, kde by zrakem lovil divokou zvěř a přespával v jeskyních a brlozích medvědů, které by před tím uhranul svým plnovousem.
Žerty stranou. Polská továrna přišla na výstavní plochy Poznaň Motor Show 2013 s novým konceptem pod označením Pick-up. Automobil, založený na modelu Caddy, doznal oproti sériové verzi řady změn. Vcelku prostorný pětimístný vůz dostal za kabinu korbu, boční dveře, hliníková kola a dvojici spíše sportovních výfuků.
Součástí expozice VW by měla být rychlá záchranná pomoc. Kde koho totiž může sprovodit ze světa pouhý letmý pohled do technických specifikací, kde se dočte o faktech použitého agregátu. Motor není žádná novinka. Jen zde trochu překvapí. Jedná se o 3,2 litrový šestiválec s výkonem 184 kW (250 k), se kterým se můžeme setkat například u vozů Passat, kde společně s převodovkou DSG, pohonem všech kol, tvořil výbavu Comfortline v přepočtu za více než milion korun.
O jízdních vlastnostech se zřejmě nikde více nedočteme. Sériová produkce je méně než nepravděpodobná. Stejně tomu bude i u druhého konceptu z polské Poznaně. Vůz karoserie limuzína již nepřekvapí luxusním interiérem v provedení s koženými sedačkami, minibarem, širokoúhlým LCD televizorem ani dalšími vymoženostmi.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?