Polský autosalon v Poznani představil známe i neznámé, „bláznivé“ modely a koncepty
Chuck Norris by jako Walker, Texas Ranger, vzal po přečtení této zprávy nohy doslova na ramena – tak, jak to dokáže jen on a ztratil se kdesi v amerických prériích, kde by zrakem lovil divokou zvěř a přespával v jeskyních a brlozích medvědů, které by před tím uhranul svým plnovousem.
Žerty stranou. Polská továrna přišla na výstavní plochy Poznaň Motor Show 2013 s novým konceptem pod označením Pick-up. Automobil, založený na modelu Caddy, doznal oproti sériové verzi řady změn. Vcelku prostorný pětimístný vůz dostal za kabinu korbu, boční dveře, hliníková kola a dvojici spíše sportovních výfuků.
Součástí expozice VW by měla být rychlá záchranná pomoc. Kde koho totiž může sprovodit ze světa pouhý letmý pohled do technických specifikací, kde se dočte o faktech použitého agregátu. Motor není žádná novinka. Jen zde trochu překvapí. Jedná se o 3,2 litrový šestiválec s výkonem 184 kW (250 k), se kterým se můžeme setkat například u vozů Passat, kde společně s převodovkou DSG, pohonem všech kol, tvořil výbavu Comfortline v přepočtu za více než milion korun.
O jízdních vlastnostech se zřejmě nikde více nedočteme. Sériová produkce je méně než nepravděpodobná. Stejně tomu bude i u druhého konceptu z polské Poznaně. Vůz karoserie limuzína již nepřekvapí luxusním interiérem v provedení s koženými sedačkami, minibarem, širokoúhlým LCD televizorem ani dalšími vymoženostmi.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?