Jízdní dojmy z testování a z premiéry nového Subaru WRX STI!

ar5, 31. května 2014, 08:41 Google+

Naše redakce díky pozvání japonské automobilky Subaru měla tu čest vyrazit na včerejší českou premiéru nejostřejšího modelu v nabídce, kterým je WRX STI pro modelový rok 2015.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Tisková konference a testovací jízdy se uskutečnily na letišti Dlouhá Lhota u Příbrami a zájem především o svezení se v nové generaci WRX STI s výkonem 300 koní byl až enormní, což nás ale nepřekvapilo. Českou premiéru si zde odbyla v pořadí čtvrtá generace WRX STI a jako neojstřejší zástupce v modelové řadě Subaru si bude chtít sjednat na silnicích a okruzích patřičný respekt.

Sama automobilka vytvořila pro stávající WRX STI heslo "Absolutní výkon plně pod kontrolou", kterým se řídili technici a vývojáři při stavění vozu. Pojem WRX STI je sám o sobě asi nejsilnějším "slovem", které když vyslovíte, i majitelé silnějších automobilů dostávájí strach. Nové Subaru WRX STI se od modelového ročníku 2014 zas až tak moc neliší, hlavní změny proběhly v oblasti naladění podvozku a jeho elektroniky, designově zůstalo vše při starém. 

Přepracování podvozku bylo uděláno s cílem zajistit co největší tuhost zavěšení, přední náprava má pevnější nápravnici, tužší pouzdra ramen, silnější stabilizátor, o 22 procent tužší pružiny, snížené zadní uložení ramene a nebo upravené zavěšení zadního silentbloku. Subaru se na tiskové konferenci také pochlubilo, že nové je i řízení s hydraulickým posilovačem, které má nyní tužší a a strmější řízení s převodem 13:1 oproti stávajícímu poměru 15:1. Výsledkem je fakt, že nové WRX STI ochotně poslouchá na slovo a jízdní dojmy jsou lepší jak v kupé Subaru BRZ a stejné jako v Porsche 911. Mírných vylepšení doznal i motor spolu s převodovkou, kdy nově naladěná řídící jednotka motoru slibuje lepší odezvu na plynový pedál. Větší je i citlivost snímače pedálu plynu, kdy sešlápnutí pedálu na 25 % polohy odpovídá dosavadním 50 %. To nejdůležitější však přichází teď, a jak správně tušíte, jsou to prvotní dojmy z pár odjetých kol s novým WRX STI. 

Pořadatelé vytyčili na letišti vcelku slušný okruh, na kterém se dalo WRX STI hnát téměř na limitu svých možností, vyjma maximální rychlosti. Po prvním úvodním a pomalém kole, kdy pořadatelé všem ukázali, kudy a jak jet, jsme mohli konečně sešlápnout plynový pedál na podlahu a užít si na maximum dvě ostrá kola. I když je pravdou, že za pár odjetých kol nemůžeme naplno poznat veškeré změny a slibované parametry, WRX STI pro modelový rok 2015 nás doslova uchvátilo a naše snaha z něj vytřást duši byla marná, auto se v každé situaci chovalo sebejistě a všechny řidičské povely zvládalo s chutí. O bezpečné zastavení se staraly odvětrávané 17" brzdy Brembo, jenž i po ostrém zacházení stále dokazovaly svou sílu a až po několika "drsných" kolech se z nich začal valit mírný dým. 

K vynikajícím jízdním vlastnostem přispívá i systém Active Torque vectoring, který spolupracuje s mezinápravovým diferenciálem DCCD. Zde je možnost hned několika nastavení a díky tomu se přerozděluje výkon motoru na všechna kola od poměru 49:51 až na 50:50. Při zamčení na 50:50 se začala všechna kola na limitu prokluzovat a auto šlo krásně řídit lehkým smykem.

My doufáme, že se v nám v průběhu letošního léta podaří sehnat na týdenní test právě WRX STI a přinést vám tak co nejpodrobnější jízdní dojmy z vozu, který je po řadu let tvrdým soupeřem pro Mitsubishi Lancer Evo. Cenově vyjde nové Subaru WRX STI 2,5 T na částku 1 086 000 Kč. za o něco lépe vybavenou verzi 2,5 T Sport zaplatíte 1 179 000 Kč. Obě sumy jsou ovšem nižší, než které jste mohli vidět u modelového roku 2014, což je obrovské plus. 

foto: Jan Zýka

Vytisknout

Diskuze: Jízdní dojmy z testování a z premiéry nového Subaru WRX STI!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Hyundai na představil na autosalonu v korejském Busanu nový prémiový sedan - anotační foto

Hyundai na představil na autosalonu v korejském Busanu nový prémiový sedan

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud