Subaru představilo dosud nejvýkonnější model, STI S209 však získá jen pár šťastlivců

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 15. ledna 2019, 10:58 Google+

Zatímco evropští zákazníci zůstávají o požitek z jízdy s novými extrémními vozy Subaru ochuzeni, Američané mohou slavit. Na jejich trh se totiž po letech čekání podívá nově představené extrémní Subaru STI S209, jehož předchozí modely byly určeny výhradně pro Japonsko. A podle zveřejněných parametrů je jasné, že to bude skvělé svezení. Ostatně jedná se o vůbec nejvýkonnější STI, jaké kdy automobilka stvořila.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Subaru STI S209

Subaru STI S209 | foto: Subaru

Sdílejte článek

Automobilka Subaru má se stavbou extrémních sportovních modelů, které nabídnou nejlepší zážitek především na okruhu, bohaté zkušenosti. A ty nyní uplatnila i při stavbě modelu STI S209, jehož základem se již tradičně stal sedan WRX STI. Během úprav však automobilka neopomněla takřka nic a tak došlo kromě úprav motoru a převodovky i na úpravy šasi, exteriéru i interiéru.

Začněme ale u motoru. Tím je 2.5 litrová přeplňovaná jednotka EJ25 z modelu WRX STI, která však nyní poskytuje výkon 341 koní. Toho bylo dosaženo řadou modifikací, přičemž tou nejvýraznější je nové turbodmychadlo HKS s větší turbínou a kompresorem, které má nyní plnící tlak 18 psi, namísto původních 16.2 u WRX STI.

Plochý čtyřválec typu boxer dostal řadu kovaných dílů, díky čemuž stoupla jeho odolnost a zároveň došlo ke snížení váhy. Další úpravy zahrnují třeba výkonnější sání, intercooler se systémem vstřikování vody, větší palivové vstřiky nebo upravenou řídící jednotku. O pořádný zvuk se pak stará speciální výfukový systém z ručně leštěné nerezové oceli, jehož koncovky mají průměr 101 mm.

Výsledkem je výkon přes 340 koní a o 10 procent vyšší točivý moment ve středních otáčkách. Subaru současně dodává, že se jedná o vůbec nejvýkonnější produkční model s označením STI, ačkoliv mnozí mohou nesouhlasit. V roce 2010 se totiž ve Velké Británii objevil model Impreza WRX STI CS400, který nabízel výkon přes 400 koní. Tehdy se však na úpravě podílel i Cosworth a tak se de facto nejednalo o čistokrevné STI.

Model STI S209 bude dodáván výhradně s šestistupňovou manuální převodovku a samozřejmostí je systém pohonu všech kol Symmetrical All-Wheel Drive. Ten bude spolupracovat s nastavitelným středovým diferenciálem DCCD, systémem vektorování točivého momentu Active Torque Vectoring a systémem Multi-Mode Vehicle Dynamics Control.

Oddělení STI (Subaru Tecnica International) také přenastavilo SI-Drive systém, který nyní nabízí tři režimy: Intelligent (I), Sport (S) a Sport Sharp (S#). Rozdíl mezi posledními jmenovanými tkví v použití při rozdílném typu závodů. Zatím co na klasickém okruhu radí STI používat Sport, při závodech ve sprintu je určen režim Sport Sharp.

zdroj: youtube.com

Úpravám samozřejmě neušel ani podvozek, který sestává ze speciálně vyvinutých tlumičů Bilstein s tužšími pružinami. Pozornosti neunikl ani zadní stabilizátor a další komponenty, které byly převzaty ze závodního vozu WRX STI účastnícího se závodu Nurburgring Challenge.

S bezpečným krocením výkonu modelů STI S209 pomohou letní pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx GT600A o rozměrech 265/35, které budou obuty na lehká 19-palcová hliníková kola BBC. Pneumatiky byly ve spolupráci s Dunlop vyvinuty speciálně pro model S209 a spolehlivě by měli udržet přilnavost i při přetížení přes 1.0 g. O zastavení se pak starají brzdy Brambo: vpředu s vrtanými kotouči a šestipístkovými brzdiči, vzadu s dvoupístkovými brzdiči.

img-responsive

Subaru STI S209 | foto: Subaru

co se designu týče, nečekejte nic převratného. Vůz dostal již tradičně rozšiřující body-kit, výraznější přední nárazník, karbonovou střechu, karbonové křídlo a samozřejmě několik ozdobných plaket S209. Uvnitř vozu je závodní volant s dolní zploštěnou stranou a motivy S209, závodní sedačky Recaro se stříbrným prošíváním, plaketa na středové konzoli se sériovým číslem a řada emblémů S209.

Když už jsme nakousli plaketu se sériovým číslem, je také potřeba říci, že S209 vznikne v pouze v 200 kusech a ve dvou barevných kombinacích: modrá WR Blue Pearl s šedými koly a bílá Chrystal White Pearl se zlatými koly. 

Vytisknout

Diskuze: Subaru představilo dosud nejvýkonnější model, STI S209 však získá jen pár šťastlivců

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Kia Telluride

Kia Telluride: Nové osmimístné SUV upozorní i na zapomenuté dítě či zvíře

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud